۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۳۹۷۴۳
آیت الله سید احمد خاتمی در یادواره شهدای روحانی شهرستان بروجن:

شهدا مایه عزت و سرافرازی نظام هستند/ فشار اقتصادی، سناریوی خطرناک دشمن برای تسلیم نظام است

امام جمعه موقت تهران گفت: این فشارهای اقتصادی یک هدف را دنبال می‌کند و آن این است که مردم را خسته کنند ولی مردم ما به دشمنان می‌گویند که مردم ما مردمی هستند که دشمنان را خسته می‌کنند و خود خسته نخواهند شد.
شهدا مایه عزت و سرافرازی نظام هستند/ فشار اقتصادی، سناریوی خطرناک دشمن برای تسلیم نظام است
به گزارش جهانبین نیوز؛ آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در یادواره شهداری روحانی در بروجن اظهار کرد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شهید روحانی و شهیدان فراوان روحانی که در این آمار نیستند مایه افتخار دین و مکتب شدند، آنچه در این عرصه مهم می‌باشد، دستاورد این خون‌های پاک است، این شجره طیبه که همچنان در حال رویش است و هر هفته و هر روز در یکی از شهرهای ما شهیدان مدافع حرم را برای تشییع می‌آورند.

وی با تاکید بر اینکه شهید مدافع حرم سردار حجت الاسلام و المسلمین قلی زاده شهید مدافع حرم علی رضا جیلان و شهید مرادی از شهدای مدافع حرم در شهرستان بروجن هستند که جایگاه ویژه‌ای در این استان دارند، این شهدا سه مدال دارند، مدال مهاجر فی سبیل الله، مدال مجاهد فی سبیل الله و مدال شهید فی سبیل الله افزود: این مدال‌ها، مدال‌های ارزشمندی است که متعلق به شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع حریم و عزیزانی که در مرزها با باندهای ضدانقلاب و تروریست مقابله می‌کنند، می‌باشند.

خاتمی اضافه کرد: ما تا ابد مدیون شهیدانیم، صراحت قرآن در سوره محمد (ص) این است که "آنها که در راه خدا به شهادت رسیدند آثار و برکات وجودیشان از بین رفتنی نیست، عنایت ویژه الهی مشمول این شهیدان شد و آنها را وارد بهشتی می کند که قبلا معرفی کرده است برای آنها" همچنین روایت است که آشنایی شهید به خانه بهشتیش بیشتر از آشنایی او به خانه دنیویش است .

باید ارمغان شهیدان را واگویی کنیم

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه باید ارمغان شهیدان را واگویی کنیم که یادمان نرود شهیدان چه برای ما به ارمغان آوردند خاطرنشان کرد: حاکمیت دین و حاکمیت اسلام در این کشور ارمغان شهیدان است، به صراحت می گویم در طول تاریخ ایران هیچ‌گاه این وضعیت که دین در عرصه حاکمیت دارد اتفاق نیفتاده، این۴۰ سال، ۴۰ سال بی سابقه در تاریخ ایران است، حاکمیت دین، دینی را که افیون می‌نامیدندش را خون پاک این شهیدان به میدان آورد.

وی بیان داشت: در طول این ۴۰ سال همه حاکمانی که در راس حکومت آمدند مسلمان و شیعه بوده و به اهل بیت بودند داشتند البته اینکه که نقدها برآن‌ها باشد را انکار نمی‌کنیم ولی این واقعیت جای شکر دارد که دین به صحنه آمد و عقده دشمنان شما هم همین است.


خاتمی با بیان اینکه درگیری دشمنان با ایران اسلامی همین است، که چرا حاکمیت دین در این کشور به اجرا درآمده، اضافه کرد: آنها خوب می‌دانند که ما بمب اتم نداریم و دنبال بمب اتم هم نیستیم نه بخاطر اینکه از آنها می‌ترسیم، ما ترسی از آ‌ن‌ها نداریم و به صراحت می گوییم ما موشک با برد ۱۵۰۰ کیلومتر هم داریم و ان شاالله تا برد ۲۰۰۰ کیلومتر هم پیش می رویم.

دشمنان ایران تحمل حکومت دینی را در منطقه ندارند

وی با اشاره به اینکه پیغمبر اسلام ما را از سلاح کشتار جمعی نهی کرده و آنها می دانند که اگر قرار است در جایی حقوق بشر رعایت شود آن با حضور ایران است و اگر کشوری کلکسیون نقض حقوق بشر باشد آن کشور آمریکاست، در آمریکا انسانیت ارزشی ندارد، ادامه داد: قصه اینها قصه حقوق بشر نیست، قصه تروریسم هم نیست بچون اینها در حقیقت پدر و مادر تروریستند، امروز در سوریه تروریست‌ها دست‌پرورده دلارهای آمریکایی هستند، درواقع دشمنان ایران تحمل حکومت دینی را در منطقه ندارند.

خاتمی استقلال نظام اسلامی را ارمغان خون شهیدان دانست و عنوان داشت: در طول تاریخ ایران معمولا دولت‌ها تحت‌الحمایه بودند یا تحت ‌الحمایه انگلیس و یا تحت‌الحمایه روسیه و این دو کشور در مورد ایران اسلامی تصمیم می‌گرفتند، ایران تنها در دوره مقدس جمهوری اسلامی به استقلال رسید، به حمدالله در کشوری زندگی می کنیم که هیچ قدرت و هیچ نیمچه قدرتی سلطه ای بر مردم ندارد، این در شرایطی است که رژیم سیاه ۵۷ ساله پهلوی نوکر محض انگلیس‌ها و نوکر محض آمریکا بود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امنیت بالاترین نعمت‌ها و زیرساخت همه نعمت‌هاست و ایرانی اسلامی امروز امن‌ترین کشور منطقه است، این امنیت مفت به دست نیامده و حاصل و ارمغان خون پاک شهدای دفاع مقدس است.


دشمن باید بیشتر از خودباوری ملی، که به برکت خون شهدا شکل گرفته بترسد

وی تاکید کرد: دشمن باید بیشتر از خودباوری ملی، که به برکت خون شهدا شکل گرفته بترسد تا از بمب اتم، اینها از فن‌آوران هسته‌ای ما می‌ترسند و از این نگران هستند که ما توانستیم غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیوم را بومی کنیم و قطعا توانایی غنی‌سازی در درصد های بالاتر را هم داریم و البته ما به آن سمت و سو نمی‌رویم و این نگرانی دشمن است.

خاتمی اضافه کرد: بیداری اسلامی در جهان اسلام پیدا شده و سرکوب شدنی نیست، به فضل الهی امروز فریادهای انقلاب ما به جهان صادر شده است و دشمن چون این را می‌بیند دستپاچه شده است.

دشمنان بدانند، نظام جمهوری اسلامی ایران برانداختنی نیست

امام جمعه موقت تهران با اشاره به خیز برداشتن دشمن برای براندازی نظام در چهلمین سال پربرکت انقلاب اسلامی گفت: در طول این چهل سال همه دولت‌های امریکا در پی براندازی بودند، اما ابراز نمی‌کردند و حتی او باما در نامه‌ای به مقام معظم رهبری می‌گوید، ما به دنبال براندازی نیستیم، اما این دولت که البته دولت نیست و توسط دموکرات و جمهوری‌خواه هر دو مدیریت می‌شود و در پشت صحنه استراتژی‌های دیگری دارد، می‌بینند که ایران اسلامی بر مواضع خود ایستاده اما به صراحت سخن از براندازی به میان آورده ‌اند ما از اینجا شفاف به شما اعلام می‌کنیم که این نظام اسلامی برانداختنی نیست.

وی با اشاره به اینکه دشمنان قصد دارند چنین القا کنند که دین توانایی اداره حکومت را ندارد و تمام این مشکلات را پای اسلام بگذارند، که تحریف واقعیت است و واقعیت این است که در طول این ۴۰ سال هرگاه به اسلام عمل کردیم موفق بودیم و هرگاه به هر دلیلی به اسلام عمل نکردیم آنجا نقطه آسیب ما بده است بیان داشت: هدف دوم آنها ضربه زدن به ولایت فقیه است، آنها درست فهمیدند که ستون خیمه این انقلاب ولایت فقیه است همان قدرتی که شاه را سرنگون کرد، راز ماندگاری چهل ساله انقلاب حمایت از ولایت فقیه بود همانگونه که امام راحل فرمودند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند، خدا را شکر که سایه رهبری هوشیار بر سر ماست که در برابر دنیایی از استکبار با همراهی مردم عزیز ما استوار ایستاده و از اول انقلاب هیچ نهادی به اندازه نهاد ولایت فقیه مورد هجمه نبوده و هر چه زمان می گذرد روز به روز بر محبوبیت مقام معظم رهبری افزوده می شود.


خاتمی سومین هدف دشمنان در اجرای براندازی انقلاب اسلامی ایران را از چشم انداختن روحانیت عنوان و یادآور شد: دشمنان می خواهند روحانیت را به‌عنوان سخن گوی دین مردم با برخی از مقلطه کاری ها از چشم بیندازند، امروز حکومت اسلامی شکل گرفته و برای این نظام خون پاک شهدا ریخته شده و روحانیت حامی این نظام است و خوبی‌ها را می بیند و تشویق می کند و نارسایی ها را می بیند و انتقاد می کند.

امام جمعه موقت تهران جدا کردن مردم از انقلاب را چهارمین هدف دشمن دانست و تاکید کرد: این فشارهای اقتصادی یک هدف را دنبال می کند و آن این است که مردم را خسته کنند ولی مردم ما به دشمنان می گویند که مردم ما مردمی هستند که دشمنان را خسته می کنند و خود خسته نخواهند شد.

وی در انتها گفت: از این فراز و نشیب ها رد خواهیم شد، در طول این ۴۰ سال بحرانهایی بیشتر از این بوده و این مردم با ایمان به وعده های الهی ایستاده اند و پیروز شده اند.

انتهای پیام/۱۰۲۷ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۸:۱۰

27 Dec 2019