۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۳۹۷۴۲
قهرمان سابق وزنه برداری آسیا و مربی تیم ملی وزنه برداری دانشجویان:

حجاب، جلوه شخصیت بانوان و نماد غیرت مردان / همسر محجبه، زیباترین مدال قهرمانی است

مربی تیم ملی وزنه برداری دانشجویان گفت: حجاب و عفاف مختص زن نیست بلکه مردان نیز باید عفیف باشند. حجاب و عفاف پوشش ظاهری نیست بلکه باید تمام جوانب را در نظر گرفت، حجاب و عفاف یک امر اجتماعی است که رعایت آن آثار و برکات فراوان فردی و اجتماعی را به ارمغان می‌آورد.
حجاب، جلوه شخصیت بانوان و نماد غیرت مردان / همسر محجبه، زیباترین مدال قهرمانی است
به گزارش جهانبین نیوز، حجاب و عفاف مختص بانوان نیست، بلکه عفاف و حجاب آقایان، نگاه آنان است که باید آن را حفظ کنند. همان‌طور که شهدا در وصیت‏نامه‏ های خود از حجاب خواهران صحبت کرده‏ اند، درباره حجاب و عفاف آقایان و کنترل چشم و نگاه پاک آنها نیز توصیه‏ هایی داشته ‏اند که باید به آن توجه شود.

وحید ربیعی قهرمان سابق وزنه برداری و  مربی تیم دانشجویان کشور در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار داشت: حجاب جزئی از فرهنگ ما است ، حجاب نه برای جلوگیری از تعرض مزاحمان بلکه برای دادن احترام و شخصیت دادن به زنان است.

وی افزود: حجاب و عفاف مختص زن نیست بلکه مردان نیز باید عفیف باشند. حجاب و عفاف پوشش ظاهری نیست بلکه باید تمام جوانب را در نظر گرفت، حجاب و عفاف یک امر اجتماعی است که رعایت آن آثار و برکات فراوان فردی و اجتماعی را به ارمغان می‌آورد.

ربیعی اذعان داشت: جوانان باید بیش از اینها به این مسئله مهم توجه کرده و آن را رعایت کنند چراکه بی حجابی مشکلات اجتماعی بسیاری به دنبال دارد.

وحید ربیعی با بیان اینکه "حجاب مصونیت است نه محدودیت افزود: می‌توان با رعایت شئونات اسلامی و عفاف و حجاب، به ورزش پرداخت.

وی در پاسخ به خبرنگار درخصوص ملاک انتخاب همسر گفت: با توجه به اینکه در یک خانواده مذهبی زندگی می کنم، مسلماً یکی از ملاک های انتخاب همسر حجاب بود، همسرم نیز پایبند به حجاب ورعایت آن است.چرا که اصل پوشیدگی و رعایت حرمت محرم و نامحرم برای بقای بنیان خانواده مورد تاکید دین قرار گرفته است و مشخص است که چون آموزه های دینی ما که در بسیاری جاها تبیین کننده فرهنگ ملی ما نیز می باشد در تعارض با خواسته ها و القائات شیطانی دشمن است مورد پسند غربی ها نبوده و آنان می کوشند تا هر روز با رواج مدها و مدل های جدیدی از برهنگی زن را به عنوان بازیچه دستاویز نقشه های خود قرار دهند و با از بین بردن غیرت ایرانی که به عنوان نماد ملی تکیه گاه محکمی برای شخصیت زن است جامعه را دچار استحاله فرهنگی و در نتیجه تسلط فکری نمایند.

قهرمان وزنه برداری آسیا گفت: از این که به عنوان یک جوان ایرانی با همسر محجبه خود در کوچه و خیابان قدم بزنم احساس غرور دارم و عزتی که از عفت و غیرت برای من حاصل می شود حاشیه امنی برای من و خانواده ام می سازد تا بوسیله آن بتوانم ناموس خود را از چشم بیگانه حفظ نمایم‌

انتهای پیام/1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۰۷:۴۶

6 Jan 2020