۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۳۹۷۲۹
گفت‌‎وگو با بانوی نمونه کارآفرین در چهارمحال و بختیاری

حجابم همچون بالی‌ست که با آن اوج می‌گیرم/چادر فقط چند متر پارچه نیست، وقار و ابهت زن است

بانوی نمونه کارآفرین در چهارمحال و بختیاری گفت: افتخار می‌کنم که محجبه هستم چون حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت و حفظ زینت‌های ارزشمند بانوان و تأمین امنیت فردی و اجتماعی و تکریم انسانیت و شخصیت آنان است.
حجابم همچون بالی‌ست که با آن اوج می‌گیرم/چادر فقط چند متر پارچه نیست، وقار و ابهت زن است
فاطمه خلیلی بانوی نمونه کارآفرین در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: متولد سال 72 و ساکن شهرستان اردل هستم و در سال 91 در رشته طراحی دوخت در دانشگاه قبول شدم و در این رشته تحصیل کردم.

وی با اشاره به اینکه 6 سال پیش کارم را به‌عنوان مربی خیاطی آغاز کردم افزود: تاکنون توانسته‌ام به 100 بانوی اردلی خیاطی آموزش دهم و این افراد با راه انداختن شغل خانگی توانستند به اقتصاد خانواده‌هایشان کمک کنند.

این بانوی کارآفرین در چهارمحال و بختیاری که در جلسات آموزش خود نیز با حجاب حاضر می‌شود یکی از علل حفظ حجابش را الگو قرار دادن بانو فاطمه زهرا (س) عنوان و بیان داشت: از وقتی به سن تکلیف رسیدم حجاب را برگزیدم و در این انتخاب هیچ‌گونه اجباری نداشتم.


وی افزود: حجاب برایم مانند دو بالی است که با آن اوج گرفتم و توانستم در اجتماع فعالیت کنم، این به معنای آن است که نه‌تنها حجاب باعث محدودیتم نشد بلکه زمینه پیشرفتم را نیز فراهم کرد.

افتخار می‌کنم که محجبه هستم

خلیلی اضافه کرد: افتخار می‌کنم که محجبه هستم چون حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت و حفظ زینت‌های ارزشمند بانوان و تأمین امنیت فردی و اجتماعی و تکریم انسانیت و شخصیت آنان است.


این کارآفرین نمونه در چهارمحال و بختیاری که همیشه با چادر دیده می شود حتی در هنگام کار بیان کرد: حجاب انتخاب من بود این درحالی است که این نوع پوشش برای من به لحاظ سبک و سیاق خانواده‌ام چیز غریبی نبود، به نظر من هر فردی یا چیزی را انتخاب نمی‌کند یا اگر انتخاب کرد باید تمام قد پای انتخاب خود بایستد.

چادر فقط چند متر پارچه نیست، وقار و ابهت زن است

وی تاکید کرد: چادر تنها چند متر پارچه نیست، باید حرمت آن نیز حفظ شود، بنابراین نباید این نکته را از یاد برد که هر زنی در کنار حفظ پوشش باید در حفظ حیا هم کوشا باشد، چون اگر حیا وجود نداشته باشد، پوشیدن چادر هیچ فایده‌ای ندارد و زنی که چادر می‌پوشد و حرمت آن را نگه نمی‌دارد درواقع به زنان چادری و خود چادر خیانت کرده است.

خلیلی اضافه کرد: همیشه سعی می‌کنم در کنار آموزش هنر خیاطی به هنرآموزهایم در مورد حجاب و خوبی‌های چادر این پوشش آسمانی حرف بزنم و خداراشکر تاثیر صحبت‌هایم را در نوع پوشش آن‌ها به عینه می‌بینم.

وی با اشاره به اینکه من کوچک‌تر از آن هستم که بخواهم به زنان هم‌استانیم توصیه‌ای داشته باشم، اما از آن‌ها درخواست می‌کنم اجازه ندهند نوع پوشش آن‌ها وسیله‌ای شود برای تحقق اهداف دشمنان و این را فراموش نکنند هنوز آن‌هایی که روزی بر صورت حضرت فاطمه (س) سیلی زدند زنده می‌باشند و در شکلی دیگر درحال دشمنی با خاندان پیامبر (ص) هستند، پس نگذارند چادر که یادگار این بانوی مظلوم است از یادها برود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۹:۰۶

27 Dec 2019