۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۳۹۷۰۹
معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور:

پدافند غیرعامل نقشه راهی برای مصونیت کشور از تهدیدات است

معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: برنامه پدافند غیرعامل این است که کشور را در برابر هرگونه تهدید مصون کند و در این زمینه نقشه راه پدافند زیستی کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.
پدافند غیرعامل نقشه راهی برای مصونیت کشور از تهدیدات است
به گزارش جهانبین نیوز؛ همایش استانی پدافند غیرعامل با حضور سردار علی مهدی‌پور معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور، کریمی نیا مدیرکل بهداشت و سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور، دانایی فر مدیرکل کشاورزی سازمان پدافند غیرعامل، سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری، علی محمدی مدیرکل پدافند غیرعامل استان چهارمحال و بختیاری، سرهنگ فرج زاده مسئول بسیج کارمندان ادارات کل استان، حجت‌الاسلام دکتر سعید صفی مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهرکرد، رضا خوش سیر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، جمعی از مدیران و مسئولان استان، فرماندهان و بسیجیان پایگاه‌های بسیج ادارات و اقشار استان، و جمعی از دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

در این همایش سردار علی مهدی‌پور معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: پدافند غیرعامل به کلیه اقدامات غیرمسلحانه‌ای که آسیب‌پذیری‌ها را کاهش، بازدارندگی را تداوم و خدمت‌رسانی را افزایش دهد، گفته می‌شود.

معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: برنامه پدافند غیرعامل این است که کشور را در برابر هرگونه تهدید مصون کند و در این زمینه نقشه راه پدافند زیستی کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

سردار مهدی‌پور با شاره به تهدیدات زیستی بیان داشت: این تهدیدات حوزه‌های متفاوتی ازجمله آب، غذا، دام، محیط زیست ،هوا و... را در برمی‌گیرد، اگر آلودگی برای هرکدام از این موارد ایجاد شود دستگاه‌های متولی باید سریعاً وارد عمل شوند و اقدامات لازم را براساس سند پدافند زیستی انجام دهند.

تهدیدات زیستی تهدیدی نرم‌افزاری است که احتمال تبدیل آن به تهدیدات سخت‌افزاری وجود دارد

در این همایش سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری نیز طی سخنانی خاطرنشان کرد: از سال قبل با ابلاغ قرارگاه سپاه جلسات و کارگروه‌های متعددی تشکیل شد تا با آموزش و توجیهات لازم بتوانیم در مقابل تهدیدات به مرز آمادگی برسیم و با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود در مقابل تهدیدات احتمالی آماده‌باشیم.

وی با اشاره به تهدیدات نظامی و سخت علیه کشور تاکید کرد: در این رابطه ما نگرانی خاصی نداریم اما به‌طور مشخص و با توجه به موضوع این همایش که مرتبط با تهدیدات زیست‌محیطی است باید گفت، وجود و احتمال شکل‌گیری تهدیدات زیستی طبیعی و غیرطبیعی وجود دارد و تهدیدات زیستی یک تهدیدات نرم‌افزاری است که احتمال تبدیل آن به تهدیدات سخت‌افزاری وجود دارد و ما با توجه به اینکه با تهدیدات زیست محیطی مواجهه هستیم باید در مقابل این تهدیدات برنامه‌ریزی کنیم و لازمه برنامه‌ریزی داشتن اطلاعات کافی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تهدیدات زیست‌محیطی بیان داشت: با توجه به اینکه دانشگاه و مراکز وابسته به آن مرکز تولید علم هستند باید در راستای مواجهه با این تهدیدات تلاش مضاعفی داشته باشند.

وجود نسخه‌های علمی ما را در غلبه بر تهدیدات زیست‌محیطی یاری می‌کند

حجت‌الاسلام سعید صفی مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهرکرد نیز طی سخنانی با اشاره به برگزاری همایش پدافند غیرعامل در دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: امروز در دنیا اگر پیشرفت و توسعه‌ای وجود دارد به خاطر وجود جهادگران عرصه علم و دانش است که برای هر مسئله‌ای راهکار علمی ارائه می‌دهند.

وی افزود: ما امروزه اگر در مواجهه با تهدیدات زیست‌محیطی چون خشکسالی، کمبود آب و بیابان‌زایی نسخه علمی داشته باشیم به راحتی بر این تهدیدات فائق خواهیم آمد.

رضا خوش سیر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و مسئول کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری این همایش یادآورشد: همایش استانی پدافند غیرعامل در استان چهارمحال و بختیاری با محوریت تهدیدات زیست‌محیطی برگزار می‌شود و تهدیدات زیست‌محیطی در ۶ حوزه‌ی انسان، دام، غذا، آب آشامیدنی، محیط زیست و کشاورزی رخ می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش نتایج پدافند غیرعامل را شامل ایجاد بازدارندگی دفاعی کشور، کسب امنیت پایدار در توسعه، ایمن‌سازی زیرساخت‌های حیاتی کشور، تحقیق و پژوهش، تولید علم و فرهنگ‌سازی و تبدیل آن به معارف عمومی، تقویت توان اجرایی و علمی پدافند غیرعامل کشور، به حداقل رساندن تأثیر تهدیدات نظامی کشور تکمیل چرخه دفاعی کشور و تعامل مثبت با دفاع عامل و پدافند غیرعامل دانست.

شایان‌ذکر است، در این همایش یک‌روزه برخی از مسئولان کشوری و استانی به تشریح مسائل مرتبط با پدافند غیرعامل پرداختند و در حاشیه این همایش کارگاه آموزشی با موضوع تهدیدات زیست ‌محیطی در حوزه سلامت و کشاورزی جهت آگاهی و آماده‌سازی کارمندان بسیجی برگزار شد و نمایشگاهی با هفت غرفه توسط ادارات مختلف استان چهارمحال و بختیاری پیرامون پدافند غیرعامل در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۸:۰۰

27 Dec 2019