۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۳۹۷۰۳

تخطي از سرعت مطمئنه بيشترين علت تصادفات در چهارمحال و بختياري

رئيس پليس راه چهارمحال و بختياري گفت: تخطي از سرعت مطمئنه با 32 درصد بيشترين علت تصادفات استان چهارمحال و بختياري است.
تخطي از سرعت مطمئنه بيشترين علت تصادفات در چهارمحال و بختياري
سرهنگ رحمت الله نجفي رئيس پليس راه چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار داشت: طي اين مدت تعداد تصادفات رانندگي منجر به فوت ۳۸ درصد و خسارتي ۵۵ درصد افزايش داشته است.

وي ادامه داد: تصادفات جرحي ۵ درصد کاهش و تعداد مجروحان اين حوادث نيز ۱۳ درصد افزايش داشته است.

نجفي براساس اعلام پزشکي قانوني چهارمحال و بختياري در ۲ ماه اول امسال ۳۶ نفر در تصادفات رانندگي فوت کرده اند که اين تعداد در مدت مشابه سال قبل ۳۰ نفر بوده است.

نجفي اظهار کرد: ۶۴ درصد تصادفات مربوط به وسايل نقليه سواري است که به دليل سبقت غير مجاز يا انحراف از مسير تصادف کرده اند.

وي گفت: ۲۱ درصد وانت بارها، هشت درصد کاميون ها، يک درصد ساير وسايل نقليه و ۶ درصد موتورسيکلت عامل تصادف بوده اند که در اين مدت تصادفات موتورسيکلت ۲۱ درصد افزايش داشته است، ضمن آنکه طي سه ماه نخست امسال ۵۴۰ دستگاه موتورسيکلت متخلف توقيف و با ۳ هزار و ۲۸۲ فقره موتورسيکلت متخلف برخورد شده است.

رئيس پليس راه چهارمحال وبختياري افزود: انحراف به چپ، سبقت و تجاوز از خط وسط با ۲۱ درصد علت تصادفات در محورهاي مواصلاتي استان گزارش شده که در اين مدت ۴ هزار و ۶۲۵ فقره اعمال قانون و ۲ هزار و ۳۲۱ دستگاه متخلف نيز توقيف شده است.

وي گفت: تخطي از سرعت مطمئنه با ۳۲ درصد بيشترين علت تصادفات استان بوده که در اين مدت يکهزار و ۶۶ فقره اعمال قانون توسط اکيپ هاي سيار پليس و ۹ هزار و ۶۲۰ فقره اعمال قانون توسط دوربين هاي ثبت تخلف در استان ثبت شده است.

سرهنگ نجفي افزود: ۷۱ درصد تصادفات رانندگي در محورهاي مواصلاتي استان از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۴ رخ مي دهد و ۳۲ درصد تصادفات در ۳۰ کيلومتري و ۶۸ درصد در فاصله بيش از ۳۰ کيلومتري شهرها اتفاق مي افتد.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان چهارمحال وبختياري از توقيف ۷۰۰ خودرو با جريمه بيش از ۱۰ ميليون ريال طي سه ماه نخست امسال در استان خبر داد.

سرهنگ حمزه رفيعي افزود: اين خودروها براساس ماده ۸ قانون اساسي توقيف و پس از پرداخت جريمه توسط مالک خودرو ترخيص شد.

وي به شماره گذاري خودرو، تعويض پلاک، نقل و انتقال وسايل نقليه و بازديد فني خودرو به عنوان خدمات پليس راهنمايي ورانندگي اشاره کرد و گفت: ۲۱ هزار خدمت در اين زمينه در استان ارائه شده که نسبت به مدت مشابه بيش از ۱۰ درصد افزايش داشته است.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۵۱:۵۰

4 Feb 2020