کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري:

افزايش دو برابري توليد درتنها واحد صنعتي پلي پروپيلن انبساطي کشور

30 خرداد 1397 ساعت 13:41

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري گفت: توليد محصول درتنها واحد صنعتي پلي پروپيلن انبساطي ايران دو برابر شد.


سيد نعيم امامي رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ با اشاره به اینکه توليد محصول در تنها واحد صنعتي پلي پروپيلن انبساطي ايران دو برابر شد گفت: اين واحد صنعتي پارسال روزانه ۵۰۰ کيلوگرم محصول پلي پروپلين انبساطي توليد کرده که امسال به روزانه يک تن افزايش يافته است.

وي افزود: اين واحد توليدي نخستين و تنها توليدکننده پلي پروپيلن انبساطي در ايران با صرفه جويي ارزي بالا براي کشور است.

امامی محصولات پلي پروپيلن را عايقي برتر در واکنش و ضربه پذيري و بهتر از فولاد اعلام کرد، گفت: توليد قطعات پليمري خاص به نامEPP با کاربرد چندگانه در صنايع خودروسازي، ساختمان‌سازي و بسته‌بندي به‌کار گرفته مي‌شود و توليد اين قطعات با استفاده از ماشين آلات و تجهيزات مدرن طبق فرآيند مجاورت با بخار هوا و فرم‌دهي خاص انجام مي‌گيرد.

مديرعامل اين واحدصنعتي هم با اشاره به حمايت و سرمايه گذاري بنيادبرکت در اين کارخانه گفت: در سال ۲۰۱۰ دستگاه‌هاي مورد نيازتوليدرا از آلمان وارد کشور و به دليل تحريم‌هاي اقتصادي در نصب ماشين‌آلات و تأمين مواد اوليه، فعاليت آن بارکود مواجه شد.

وي گفت: طرح توليد قطعات پليمري خاص و انواع فوم‌هاي فشرده هم اکنون با مشارکت ۴۹ درصدي بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) دوباره احيا شد.

احمد مختار افزود: هم اکنون توليد روزانه یک هزار و ۵۰۰ قطعه و سالانه حدود ۳۰۰ تن قطعات پليمري خاص و فوم‌هاي فشرده در دستور فعاليت کارخانه است.

وي با بيان اينکه بهترين تکنولوژي‌هاي روز دنيا در اين کارخانه به‌کار گرفته شده است، افزود: هم اکنون محصولات اين کارخانه براي شرکت هاي خودروسازي ارسال مي شودو به ميزان نياز خودرو سازان،تيراژتوليدوافزايش ايمني خودروها قابليت افزايش دارد.

مختار حجم سرمايه‌گذاري در اين طرح را افزون بر ۱۵۰ ميليارد ريال اعلام کرد و افزود: طرح توسعه افزايش ظرفيت توليد و فرآوري مواد اوليه با سرمايه گذاري ۴۰۰ ميليارد ريال هم در دست اجراست.

واحد توليد پلي پروپيلن چهارمحال و بختياري در شهرک صنعتي بروجن و در فاصله ۶۵ کيلومتري مرکز استان چهارمحال و بختياري قرار دارد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 39572

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39572/افزايش-دو-برابري-توليد-درتنها-واحد-صنعتي-پلي-پروپيلن-انبساطي-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir