۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۳۹۵۶۵
به بهانه عدم پاسخگویی برخی از نمایندگان استان به خبرنگاران

نماینده مورد نظر در دسترس نیست!/ لطفاً هرگز تماس نگیرید!

از آنجایی که خبرنگاران رابط میان مردم و مسئولان هستند، مسئولان باید خود را موظف به پاسخگویی به آن‌ها بدانند، اما متاسفانه چندی است که برخی از نمایندگان مجلس در استان شماره خبرنگاران را به لیست سیاه گوشی خود داده و از پاسخگویی درخصوص عملکرد و اقدامات خود امتناع می‌کنند.
نماینده مورد نظر در دسترس نیست!/ لطفاً هرگز تماس نگیرید!
به گزارش جهانبین نیوز؛ نماینده مجلس، شخصیتی حقوقی است که رسالت وکالت مردم برای قانونگذاری و نظارت بر کار قوه مجریه را دارد تا با تدوین قوانین منطبق بر موازین شرعی و قانونی آیینه دموکراسی باشد و از سویی دیگر دولت را در نیل به اهداف ترسیم شده در شرح وظایف او کمک و یاری کند.

روزهای پرجنب و جوش تبلیغات نمایندگی که فصل رنگارنگ تبلیغ است و پوسترهای گلاسه رنگین بر در و دیوار شهرها و روستاها جلوه‌ای همچون رویش گل‌ها بر دامن طبیعت در فصل بهار را زنده می‌کند و هیاهوی شعارهایی چون خدمت صادقانه، پاسخگویی مدبرانه و مدیریت مجاهدانه بسان آواز خوش قناری‌ها، دل رهگذران سبزه‌زاران را صفا می‌بخشد اما همین که درب بهارستان به روی وکلای کت و شلوار اتوکشیده باز می‌شود خزانستان بی‌مهری و فراموشی، دل مردم امید بسته به شعارهای روزهای پرتلاطم تبلیغ و تمجید را آزرده می‌سازد و ملاقات وکیل می‌شود حسرت و آرزویی بر باد رفته!

دو سال از دوره دهم مجلس شورای اسلامی می‌گذرد و نیمی از این ره چهارساله که چون باد می‌گذرد طی شده است و وجدان وکلای مردم در خانه ملت و افکار مردمی که صندلی نمایندگی را زیرپای آنان گذاشته‌اند درباره عملکرد مثبت یا منفی بهارستان نشینان قضاوت خواهد کرد، اما آنچه در پیوند عملکرد نماینده و مردم نقش رابط دارد و موکلان را از کارکرد وکلای خود آگاه می‌سازد، رسانه‌ها هستند که نقش بسیار موثری در شفاف‌سازی وقایع و رخدادهای کشور و حتی مجامع بین‌المللی دارند و امروز که عصر رویایی ارتباطات است و هر فردی خود حکم خبرنگار دارد و هر گوشی موبایل چونان روزنامه‌ای، انبوهی از اطلاعات درست یا غلط و حتی شایعات را به آسانی و در کوتاه‌ترین لحظه در فضای مجازی منتشر می‌کند و مردم در میان کوهی از داده‌های سقیم و سلیم سر در گم می‌شوند، رسانه‌های معتبر، چراغی هستند برای روشن کردن راه از بیراه.

رسانه‌های متعهد استان نیز که رسالت خود را در اطلاع‌رسانی دقیق از عملکرد مدیران و در بعضی جاها هم نقد منصفانه از کارکرد مسئولان می‌انند تمام تلاش خود را صرف آگاه‌سازی عمومی می‌کنند تا حتی به عنوان تریبونی برای انعکاس کار مدیران، حرف آنان را به مردم انتقال داده و از سویی دیگر به‌عنوان سنگ صبور مردم، مرهم دردهای ملت برای انتقال خواسته‌های آنان به مسئولان باشند، هر چند که هم مسئول پاسخگو و هم مسئول فراری از پاسخ آرایه‌های فضای رسانه استان بوده‌اند و چه بسا خبرنگارانی که به مصداق فرمایش یکی از رجال سیاسی که گفته بود: نشکنیم قلم‌ها را، نبندیم دهان‌ها را، فقط و فقط به‌عنوان نقد منصفانه از برخی مدیران کل استان، در معرض تهدید شکایت هم قرار گرفتند، اما شیرینی کار رسانه در همین التهاب‌هاست که قلمی که می‌لغزد دلی را شاد و قلبی را محزون می‌سازد.

روزها و هفته‌های اخیر نمایندگان ما در دسترس نیستند و این نگرانی را در میان اصحاب رسانه به وجود آورده است که نکند وکیل در محلی گیر افتاده باشد که نیاز به کمک ما دارد؟!

خدا کند گوشی موبایل نماینده‌ای که با اولین زنگ، تماس خبرنگار را پاسخ می‌داد، خراب شده باشد نه اینکه شماره خبرگزاری یا خبرنگار در لیست سیاه گوشی همراه او باشد.

حال که گوشی نماینده خراب است، در دسترس نیست یا لیست سیاه آن فعال است، از اینجا پیام می‌دهیم نماینده عزیز؛ لطفا اگر به شما بر نمی‌خورد، لیست سیاه گوشی خود را چک کنید شاید دست بچه‌ای به دکمه‌ای خورده و شماره خبرنگار بیچاره در بلک لیست قرار گرفته، یا اگر صلاح می‌دانید با وزارت ارتباطات در میان بگذارید شاید دوباره در دسترس قرار گرفتید خوب نیست از اوضاع بی‌خبر باشید یا ما را بی‌خبر بگذارید.

نماینده محترم! گوشی موبایلت زنگ می‌خورد، نگاهش کن شاید این بار خبرنگار نباشد، شاید دست لرزان پیرمردی، نگاه معصوم طفلی آب می‌خواهد! استان ما تشنه است! کوهرنگ رمق ندارد! زاینده‌رود، مرده‌رود است و بن، بروجن، افسانه نانوشته شاهنامه شده است!

موبایلت زنگ می‌خورد تا بگوید چرخ صنعت استان زنگ زده است!

موبایلت را جواب بده، خبرنگار نیست شاید کارگری می‌خواهد درد دل کند و از امید روز انتخابات که با دست‌های پینه بسته‌اش نامت را با هزار امید بر برگه رای نوشت و بر صندلی نمایندگی نشاندت بگوید
نماینده محترم، موبایلت را نگاه کن!

دیگر هیچ خبرنگاری نمی‌خواهد بگوید چرا دومین استان بیکار کشور هستیم؟! نمی‌خواهد بگوید چرا مدیران شهرستانی و استانی غیربومی در چهارمحال و بختیاری منصوب می‌شوند؟! نمی‌خواهد بگوید چرا کشاورزی استان و سفره‌های زیرزمینی حاصل از الگوی نادرست کشت در حال نابودی است؟! نمی‌خواهد بگوید چرا جاده‌های استان قتلگاه انسان‌های بی‌گناه شده‌اند؟! نمی‌خواهد بگوید چرا سهم استان از صادرات ناچیز است؟! نمی‌خواهد بگوید چرا فضای ورزشی و فضاهای آموزشی مطلوب نداریم؟! نمی‌خواهد بگوید چرا در سال‌های اخیر مهاجرت از استان افزایش یافته است؟! نمی‌خواهد بگوید چرا اعتیاد، طلاق، بیکاری و دیگر آسیب‌های فرهنگی-اجتماعی جامعه را فراگرفته است و برنامه مدون فرهنگی برای حل این مشکلات نیست؟! نمی‌خواهد بگوید چرا عشایر و دامداران استان امیدی به ادامه زندگی ندارند؟! نمی‌خواهد بگوید چرا سوال از رئیس جمهور را پس گرفتید؟! نمی‌خواهد بگوید چرا گردشگری و میراث فرهنگی استان در آستانه نابودی است؟! خبرنگار نمی‌خواهد از وعده‌های رویایی زمان تبلیغات بپرسد و خاطر شما را مکدر کند، اصلا مگر خبرنگار نمی‌داند کم کم وقت تبلیغات غیررسمی فرامی‌رسد و شما اصلا وقت ندارید؟

دیگر هیچ خبرنگاری تماس نمی‌گیرد چراکه می‌داند نماینده مورد نظر در دسترس نیست! و ای کاش اپراتور همراه اول به جای لطفا بعدا تماس بگیرید می‌گفت: لطفا هرگز تماس نگیرید!

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۰۷:۵۹

2 Jan 2020