۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۳۹۵۶۳
براي اولين بار در چهارمحال و بختياري:

مشاهده يک گونه پرنده کنارآبزي

مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري گفت؛ خروس کولي سينه سياه براي اولين بار در اين استان مشاهده و گزارش مي‌شود.
مشاهده يک گونه پرنده کنارآبزي
شهرام احمدي مدير کل محيط زيست چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ با اعلام اين خبر گفت: اين پرنده با نام علمي Vanellus Spinosus و نام انگليسي Spur winged Ploverبا نام خروس کولي بال سفيد نيز معروف است و در تالاب گندمان مشاهده و ثبت شده است.

وي درخصوص زيستگاه اين پرنده اظهار داشت: خروس کولي سينه سياه در حاشيه ي آب هاي شور و شيرين و مناطقي با پوشش گياهي کم به سر برده و در سواحل شني توليد مثل مي کند.

احمدي تصريح کرد: اين پرنده درايران، به صورت سرگردان، در شمال غرب مشاهده و گزارش شده، و براي اولين بار است که در عرض‌هاي جنوبي مشاهده مي‌شود.

احمدي با اشاره به وضعيت بسيار خوب تالاب گندمان افزود: با توجه به اينکه خروس کولي به ندرت ديده مي شود، با توجه به اين گزارش، ضروري است مطالعات علمي انجام پذيرد تا اقدامات مناسب براي حفاظت آن صورت گيرد.

خروس کولي سينه سياه، ۲۶ سانتيمتر طول دارد. پرنده اي زيبا، با پاهاي بلند، روتنه قهوه اي شني، سر سياه و زير تنه سياه و سفيد است. دو طرف چانه و پهلوهاي گردن سفيد، سطح روي شاهپرهاي بال سياه، دم سفيد با حاشيه ي پهن سياه رنگي در انتها، سطح زيرين پرهاي پرواز وشکم سياه پوشپرهاي زير بال سفيد است.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۴۳:۳۸

26 Dec 2019