۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۳۹۵۱۰
مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري :

مقابله با گرد و غبار عزم همه ي دستگاه ها را مي طلبد

مدير کل محيط زيست چهارمحال و بختياري عزم همه ي دستگاه ها براي انجام اقدامات در زمينه مقابله با گرد و غبار را بعنوان بهترين راه براي کاهش تبعات اين پديده در استان عنوان کرد.
مقابله با گرد و غبار عزم همه ي دستگاه ها را مي طلبد
شهرام احمدي مدير کل محيط زيست چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار داشت: به دليل اقليم و خشکسالي‌هاي چندساله، تغيير کاربري اراضي، عدم تأمين حق آبه هاي زيست محيطي باعث شده در سال‌هاي اخير کانون‌هاي گرد و غبار و ريزگرد در اين استان نيز ايجاد شود.

وي با اشاره به اينکه دشت‌هاي شهرکرد، خانميرزا و بروجن تبديل به دشت‌هاي مستعد توليد گرد و غبار شده است، افزود: سال گذشته ۵۳ روز گرد و غبار در چهارمحال و بختياري وجود داشت، از ابتداي سال تاکنون ۳۴ روز پديده گرد و غبار در استان وجود داشته که ۱۱ روز آن غبار صبگاحي و مابقي گرد و غبار بوده است.

همچنين بر لزوم حمايت از طرح ها و پروژهاي پژوهشي با محوريت گرد و غبار بخصوص در بخشهاي منابع آبهاي سطحي، باغات و جنگل هاي استان، پوشش گياهي، خاكهاي كشاورزي و توليدات استان و تغيير الگوي کشت تأكيد نمودند. وي گفت: پديده گرد و غبار که چهارمحال و بختياري در فصل بهار و تابستان با آن مواجه مي‌شود منشا خارجي دارد.

احمدي با بيان اينکه اگر قرار باشد تعطيلي مراکز علمي يا خدماتي به دليل آلودگي يا گرد و غبار صورت گيرد بايد در شرايط آب و هوايي ثباتي وجود داشته باشد، ادامه داد: خوشبختانه در استان شرايط آب و هوايي و پديده گرد و غبار به حدي نرسيد که به تعطيلي مراکز علمي يا خدماتي منجر شود.

احمدي در ادامه خاطرنشان کرد: هر زمان دشت‌ها بحراني شوند کانون ريزگرد شکل خواهد گرفت و اگر حق آبه زيست محيطي رعايت شود، دشت بحراني نمي‌شود که توجه به اين مهم بسيار حائز اهميت است زيرا با سلامت جامعه ارتباط دارد. وي عنوان کرد: احياي مجدد تالاب گندمان نمونه خواستن و توانستن است که با کم‌ترين اعتبار احيا شد.

گفتني است اين جلسه با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، مديرکل حفاظت محيط زيست و مسئولان دستگاه هاي متولي عضو کارگروه در سالن اجتماعات معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري برگزار شد.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۰:۴۶

29 Dec 2019