۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۳۹۴۸۹
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نبود نیروهای متعهد و سالم خلاء اصلی جامعه امروز است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: خلاء اصلی جامعه ما این است که نیروی کارآمد، متعهد و سالم نداریم؛ این‌ها را باید چه کسی بپروراند؟ این نیرو که از آسمان نمی آید بالاخره باید از بین خود ما پرورش یابد.
نبود نیروهای متعهد و سالم خلاء اصلی جامعه امروز است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌ها و مستعدین برتر این استان اظهار کرد: در این محفل دو نوع گفتمان وجود داشت، یک گفتمان دغدغه مندانه نسبت به مشکلات و کمبودها و اینکه باید به این عوامل ظاهری و مسائل مختلفی که در درون تشکیلات و کیفیت‌ها و کمیت‌های اینچنینی هست پرداخت و این‌ها را مورد توجه جدی قرار داد که این گفتمان درست است و بالاخره باید عوامل وجود داشته باشد تا هر انسانی بتواند نقش‌آفرین باشد.

امام جمعه شهرکرد مشکل اصلی در عدم پیشرفت در برخی فعالیت‌ها را در نوع تفکر و باورها دانست و گفت: گفتمان دیگری هم هست و آن اینکه مسئله و مشکل اصلی و عمده در جای دیگری جستجو می‌شود که این خلاء مورد توجه قرار نمی‌گیرد؛ مشکل ما عِدّه و عُدّه نیست هرچند جاهایی کم و بیش کمبودهایی داریم ولی مشکل اصلی ما نوع تفکر و نگاه‌ها و باورهاست.

نکونام تصریح کرد: ما آن گونه که باید روی باورها متمرکز نشده‌ایم و جهت درست به باورها داده نشده است هرچند خیلی از این باورها وجود دارد اما اینکه این باورها بروز و ظهور کند و خودش را در صحنه تعامل با یکدیگر و مجموعه‌هایی که نسبت به آن‌ها مسئولیت داریم نشان بدهد، ضعف وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: شما هر روز مدام و مستمر در نماز می‌خوانید « اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِین» و خدا را به عنوان رب ستایش می‌کنید و او را رب العالمین می‌خوانید؛ این ربوبیت یعنی چه؟ آیا همین اندازه است که می‌گوییم خدا پرورش‌دهنده عالمیان است؟ مسئله ربوبیت مسئله‌ای است که اگر انسان به آن حدِّ درست از ربوبیت در محضر پروردگار برسد مانند طفلی می‌شود که در محضر مادر است و صفر تا صد کارهایش را به مادر دل بسته است.

نکونام تصریح کرد: ما نسبت به این ربوبیت، این نگاه و اعتقاد کجا هستیم؟ باور به اینکه رب ما پروردگار است و همه قدرت‌ها و اراده‌ها دست اوست چه میزان است؟ این باور چقدر در کارها، زندگی، تعامل‌مان با یکدیگر، ارتباط با دانشجویی که می‌خواهیم آن را بپرورانیم و محیطی که در آن می‌خواهیم یک انسان باورمند بپرورانیم بروز و ظهور پیدا می‌کند و خودش را نشان می‌دهد؛ این‌ها مسائل اصلی است و ما از این‌ها غافلیم.

امام جمعه شهرکرد خلاء امروز جامعه را نبود نیروی کارآمد، متعهد و سالم دانست و گفت: امروز خلاء اصلی جامعه ما چیست؟ خلاء اصلی جامعه ما این است که نیروی کارآمد، متعهد و سالم نداریم؛ این‌ها را باید چه کسی بپروراند؟ این نیرو که از آسمان نمی آید بالاخره باید از بین خود ما پرورش یابد.

وی با اشاره به دوران ۶۰ و دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: انقلاب در آن دوران این انسان‌ها را پروراند و ما از دست دادیم، انقلاب و امام این‌ها را پروراند و به صحنه آورد و این فضاها را فراهم کرد ولی ما این‌ها را از دست دادیم و هر کدام گرفتار همین قیل و قال‌های علمی و مدرک و موقعیت‌های دانشگاهی و منیت‌ها و نفسانیت‌ها و امثال این‌ها شدیم؛ آدمیت در این مسائل گم می‌شود و در چنین شرایطی ما از چه کسی انتظار داریم که اصلاح کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همه جا باید تدبیر و برنامه‌ریزی و برنامه‌های کلان فکری باشد اما مقام معظم رهبری و حوزه‌های علمیه به تنهایی چکار می‌توانند بکنند؟ همه این‌ها دست من و شما که هر کدام به نوبه خودمان می‌توانیم نقش‌آفرین باشیم.

نکونام تصریح کرد: هر کدام شما تعدادی دانشجو در اختیارتان است که اگر با همین دانشجویانتان مدتی امتحان بکنید و یک تعامل ربوبی داشته باشید و دانشجو را سر سفره توحید بنشانید و او را با خدای تبارک و تعالی مانوس کنید و تعهد ایمانی و اخلاقی در او بدمید، باورهای قرآنی، معرفتی و ایمانی را برای او تزریق کنید و ببنید چه می‌شود اما متاسفانه غیر از این عمل می‌شود و ما به خودمان واگذار شده‌ایم و نتیجه‌اش هم همین است.

امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد: بکوشیم مدام و مستمر خودمان را در محضر پروردگار بدانیم و جامعه‌مان را جامعه الهی، دینی و قرآنی تربیت کنیم، این‌ها دست ماست و هر کدام می‌توانیم به نوبه خودمان نقش‌آفرین و موثر باشیم.

نکونام در پایان گفت: این جلسات مطالبه جویانه از خودمان را در کنار کارهای‌مان ضمن مطالبه از دیگران داشته باشیم و امیدواریم خداوند متعال کمکمان کند تا تحت اراده الهی و ربوبیت پروردگار باشیم و خداوند متعال ما را آنی به خودمان واگذار نکند انشاءالله.

در ابتدای این دیدار ۹ نفر از اساتید و اعضای هیأت‌های علمی و مستعدین برتر استان به بیان مطالب و دغدغه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۸:۲۹

19 Jan 2020