۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۳۹۴۸۴
شهرستان فارسان

اجاره بهاي مغازه ها معضلي که روز به روز پيچيده تر مي شود

کسبه فارسان در سونامي اجاره بها مغازه ها هستند که اين آشفته ‌بازار اجاره‌بها مغازه در شهرستان فارسان جوانان بسياري را بيکار کرده است.
اجاره بهاي مغازه ها معضلي که روز به روز پيچيده تر مي شود
به گزارش جهانبین نیوز، با توجه به روي آوردن جوانان به بازار کار آزاد و افزايش تقاضا براي اجاره املاک تجاري در سطح شهرها، اجاره بهاي مغازه‌ها رشد روز افزوني داشته که هر چند براي صاحبان سرمايه و املاک سود خوبي به همراه دارد اما ادامه اين روند باعث شکست زود هنگام جوانان جوياي کار يا سود ناچيز آن شده است.

به گفته برخي از کسبه، صعود قيمت اجاره بهاي مغازه ها در فارسان به يک معضل تبديل شده که به نظر مي رسد با فقدان نظارت و کم توجهي مسوولان شهرستان اين معضل روز به روز پيچيده تر مي شود.

با توجه به اينکه اکثر مغازه داران مستاجر هستند و به دليل ناتواني در پرداخت اجاره هاي سنگين، مجبور به تخليه مغازه ها شده و بيکار مي شوند.

براساس بررسي ها در چند ماه گذشته نرخ اجاره مغازه در فارسان حدود دو برابر شده، فقدان نظارت باعث شده تا صاحبان مغازه ها اجاره بها را به صورت دلخواه تعيين کنند و هيچگونه نظارتي براين روند بي حساب و کتاب وجود ندارد.

مغازه داران بسياري به خاطر اجاره هاي سنگين ورشکست شده و مجبور به تخليه مغازه شده اند که اين معضل باعث افزوده شدن به شمار بيکاران شده است.

يکي ازجوان فارساني که چندي پيش به دليل نرخ بالاي اجاره بها در بازار مجبور به تعطيلي مغازه شده است در گفت‌وگو باخبرنگار جهانبین نیوز ، مي‌گويد: متأسفانه افزايش چشمگير اجاره بها به ويژه در مراکز مهم تجاري سبب تعطيلي تعداد زيادي از مغازه‌ها در اصناف مختلف که اکثر آنان جوان هستند، شده است.

وي با بيان اينکه به دليل نبود بازار کار مناسب عده زيادي از جوانان با مدارک بالاي تحصيلي و با سرمايه اندک وارد شغل‌هاي آزاد شده‌اند، افزود: انتظار مي‌رود مسئولان مرتبط با تنظيم رويه‌اي از افزايش بدون محدوديت اجاره بها جلوگيري کنند.

تمام کاسبين اگرچه با افزايش کرايه سالانه اماکن تجاري و مسکوني مخالفتي ندارند ولي خواهان افزايش قانوني و کارشناسي اجاره مغازه ها هستند.
 
به راستي ايجاد بستري مناسب جهت اشتغال زايي از وظايف همه دستگاه ها است اما افزايش غيرقانوني اجاره‌بهاي مغازه ها باعث تعطيلي و بيکاري مي شود، چه کسي پاسخگوست.

انتهای پیام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۰۸:۱۷

7 Jan 2020