۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۳۹۴۸۱
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

سپردن کارها به نااهلان آسیبی که انقلاب را تهدید می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ازجمله آسیب‌هایی که انقلاب را تهدید می‌کند، سپردن کارها به نااهلان است، نااهلانی که در درون کشور به اشکال مختلف اهلیت مسئولیت‌پذیری، نگاه انقلابی و متعهدانه ندارند و نگاه حزبی، جناحی، مقام طلبانه، فرصت‌طلبانه و امثال این‌ها دارند.
سپردن کارها به نااهلان آسیبی که انقلاب را تهدید می‌کند
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در گردهمایی فعالان مردمی و نخبگان فرهنگی استان، اظهار کرد: روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان هم گذشت و ان‌شالله خدای مهربان و تبارک و تعالی لطف ویژه‌اش را در این ایامی که گذشته شامل حالمان کرده باشد و اگر خدای نخواسته هنوز آن ظرفیت در ما ایجاد نشده است که مشمول عنایاتش شده باشیم باید به ذات جل جلالش پناه برد و در این چند روز باقیمانده هم نباید مایوس و ناامید بود بلکه باید تلاش کرد که ان‌شالله در این باقیمانده ایام از این مهمانی پرفیض بهرمند بشویم.

امام جمعه شهرکرد افزود: الحمدالله امروز یک جهاد عظیم صورت گرفت و بعد از آن هم این جمع بسیار خوب و آنچه را شنیدیم در این جمع ارزشمند و پردغدغه و تلاشگر؛ یکی از کارهای واقعا ضروری در مسیر حرکت انقلاب اسلامی، شکل‌گیری این جبهه بود که رهبر انقلاب به وضوح این ضرورت را حس کردند و به موقع جرقه آن را زدند و این جمع را فعال کردند، البته بی‌سر و صدا و بدون تظاهر به بسیاری از حرکت‌هایی که معمولا در درون کشور صورت می‌گیرد که پر سر و صدا و معمولا کم‌خاصیت است.

نکونام ادامه داد: الحمدالله این جمع بی‌سرو صدا ولی به فضل الهی پرخاصیت و مفید در لایه‌های زیرین فعال و تلاشگر شکل گرفت و صنف های مختلف را در کنار هم نشاندند و هم‌افزایی و فعالیت‌های خوب که انصافا من به نوبه خودم در این ایام در استان و البته به همین میزان در سراسر کشور آثار این جبهه را به وضوح دیده‌ایم و می‌بینیم و جداً جای دارد تقدیر و تشکر کنم از همه عزیزانی که در این جهت فعال بوده و ورود داشتند و نقش‌آفرین بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: اینکه چرا چنین ضرورتی اقضا کرد، آسیب‌هایی است که متوجه انقلاب شد و آن آسیب‌ها را هم هیچ‌گاه نباید مورد غفلت قرار داد و یک انقلابی باید مدام و مستمر به آسیب‌های انقلاب نگاه کاملا تحلیل‌گرانه داشته باشد و آسیب شناسی کند تا بتواند راه را درست ادامه دهد.

وی افزود: متاسفانه یک سری دنیاگرایی‌ها دامن انقلابمان را گرفت، گرایش‌های دنیایی و اشرافی‌گری‌ها و گرایش‌های مادی و زرپرستی، همان چیزی که در صدر اسلام هم دامن مسلمان‌ها را گرفت و آن شد که نباید بشود، این یکی از آسیب‌های مهم بود و کم کم می‌رفت تا انقلابیون ما را هم در این محدوده قرار دهد و این آسیب دامن انقلابیون ما را هم بگیرد و همه کم کم اهل دنیا و غافل از وظیفه و آنچه پیش‌رو دارند بشوند و همچنین اختلاف‌ها و این چند قطبی شدن جامعه از آسیب‌های مهمی بود که الان هم هست و مدام رهبری هم به عنوان یکی از محکمات راه امام و هم به‌عنوان یکی از محکمات برنامه خودشان توجه می‌دهند که از دو قطبی شدن جامعه پرهیز جدی شود زیرا در نتیجه دوقطبی شدن ایجاد شکاف و بعد در این شکافی که ایجاد می‌شود قطعا آن که بهرمند می‌شود دشمن است و آنکه می بازد انقلاب و جبهه انقلاب است لذا آسیب مهمی بود.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: نوع نگاه‌ها به انقلاب و محتوای انقلاب نیز از آسیب‌های بسیار مهم دیگری بود که همچنان هست؛ آیا باید به درون و ظرفیت‌های درونی نگاه کرد و مشکلات را با تکیه و اعتماد به مردم دنبال و حل کرد یا به بیرون؟ متاسفانه نگاه به بیرون داشت غالب می‌شد و در نتیجه روحیه یاس و ضعف و سستی در درون و ناامیدی بر مردم و جبهه انقلاب حاکم می‌شد و کم کم جبهه انقلاب در برابر آن سیل دشمنی‌ها و تبلیغات سوء استکباری خودشان را ببازند و به جایی برسند که بگویند خب چاره‌ای نداریم جز اینکه برویم درب خانه کدخدا زانو بزنیم، این داشت به عنوان یک فکر در انقلاب جا باز می‌کرد و هنوز هم هست، علی‌رغم این همه تلاش‌هایی که صورت گرفته است از آسیب‌های مهمی بود که انقلاب را تهدید می‌کرد.

نکونام ادامه داد: من با عنایت این‌ها را در این جمع عرض می‌کنم و باید برای این آسیب‌ها، جبهه انقلاب اسلامی فکر کند و کار اساسی و برنامه‌ریزی شده انجام دهد؛ ازجمله آسیب‌های دیگری که انقلاب را تهدید می‌کند، سپردن کارها به نااهلان است، نااهلانی که در درون کشور به اشکال مختلف اهلیت مسئولیت‌پذیری، نگاه انقلابی و متعهدانه ندارند و نگاه حزبی، جناحی، مقام طلبانه، فرصت‌طلبانه و امثال این‌ها دارند که متاسفانه ما آسیب‌های فراوانی از این ناحیه خوردیم و هنوز هم داریم از این ناحیه که کار دست یک سری نااهلان است آسیب می‌بینیم، حالا این فصل مفصلی است و الان نمی‌خواهم این معنا که چرا و چگونه کار به دست این‌ها قرار می‌گیرد و چه باید کرد؟ خودش بحثی مفصل و تحلیلی دارد که باید نشست و درباره‌اش بحث کرد و کم و بیش بحث هم شده است اما یکی از آسیب‌های انقلاب است که باید به شدت نسبت به آن مراقب و حساس بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد: سخن از مسئله منظومه فکری حضرت امام شد؛ یکی از منظومه‌های فکری حضرت امام این بود که کار دست اهل باشد، کار دست انسان‌های صالح باشد؛ عمل صالح امام چه بود؟ اگر ما بخواهیم برای امام عمل صالح بیان بکنیم، مهم‌ترین عمل صالح امام این بود که اسلام را از دست نااهلان نجات داد، شبیه همان کاری که حضرت اباعبدالله (سلام الله علیه) انجام داد و اسلام را از دست منبر و محراب به دست نااهلان و شراب‌خواران و قمار بازان و امثال این‌ها افتاده بود رهایی بخشید، حضرت اباعبدالله (ع) با انقلابش به اسلام جهت داد و از دست نااهلان نجات داد، یکی از کارهای مهم امام همین بود که اسلام را از دست نااهلانی که می‌رفتند محراب و منبر را هم بدست بگیرند و آخوندهای درباری درست کنند و جهت‌دهنده باشند نجات داد لذا اگر آن ها که فرصت پیدا کرده بودند چه ها که به سر اسلام نمی آوردند و از اسلام چه می گذاشتند بماند؟

وی تاکید کرد: از اعمال صالحه و مهم امام (رضوان الهی بر او باد) این بود که اسلام را از این ورطه نجات داد و به دست اهلان سپرد، شهید رجایی‌ها، شهید باهنرها، شهید بهشتی‌ها و انسان‌های بزرگ در این عرصه آمدند و میدان دار شدند و این‌ها در این سال‌ها به فضل پروردگار در پرتو انقلاب تربیت شدند بنابراین نباید این از دست برود و بگذاریم چنین دستاورد عظیمی که امام راحلمان برای ما به ارغوان آورد به راحتی دست خوش نابودی شود.

امام جمعه شهرکرد افزود: این ها دغدغه رهبر معظم انقلاب هم بود و این دغدغه‌های مهم، جبهه انقلاب فرهنگی را شکل می‌دهد که این جبهه در دورن نظام فعال بشود و در مجموعه نظام کار جدی بکند؛ یکی از مشخص‌ترین مسائلی که جزء منظومه فکری رهبر معظم انقلاب هست و ایشان عنایت و توجه هم دارند، انقلابی ماندن است.

نکونام ادامه داد: خیلی باید روی این انقلابی ماندن تامل کنیم، خود رهبری هم فرمودند که بعضی‌ها انقلابی ماندن را بد معنا می‌کنند و به‌عنوان زدن و شکستن و خراب کردن و پرخاشگری می‌دانند در حالی که این‌ها نیست و انقلابی بودن یعنی متعهد و پردغدغه بودن نسبت به آنچه امام پیش پای ما گذاشت و رهبری آن را دنبال می‌کند و تکلیفی که همه ما داریم.

وی اضافه کرد: انقلابی بودن یعنی آن شاخصه اصلی که انقلاب برای آن شکل گرفت و حال انقلاب برای چه شکل گرفت؟ اگر شما بخواهید روح و حقیقت انقلاب را در یک کلام خلاصه بکنید، چه می‌گویید؟ انقلاب شکل گرفت تا نگاه توحیدی، ایمانی و اعتقادی بر جامعه حاکم شود و این شاخصه و مسئله مهم انقلابی بودن یعنی مراقب باشیم این نگاه توحیدی مخدوش نشود و دست خوش بسیاری از مسائل و آسیب‌ها قرار نگیرد.

وی افزود: من در این بحث‌های حلقه‌های صالحین که توفیق دارم معمولا ماهی یک بار (کمتر یا بیشتر) در جمع اساتید، مربیان و دست‌اندرکاران این مجموعه هستم و یکی از چیزهایی که مدام تاکید کرده‌ام این است که رهبر معظم انقلاب می‌خواهد حلقه صالحین تشکیل بدهید و مهم‌ترین کار در این حلقه این است که شما یک جوان موحد، خدانگر و خداباور تربیت کنید، جوانی که این حس در درونش شکل بگیرد که آنی و لحظه‌ای از مرئی و منظر پروردگار دور نیست و اگر مسئولیت پذیرفت، بداند در محضر خداست، اگر مدیریت در این کشور را پذیرفت بداند در محضر خداست و اگر در این انقلاب خدمت می‌کند، بداند در محضر خداست؛ این‌ها از اصول انقلاب ماست و کار اصلی جبهه انقلاب اسلامی این است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: من یک دغدغه هم نسبت به جبهه انقلاب اسلامی دارم؛ ضمن اینکه واقعا تحسین می‌کنیم و شاهد کارهای فراوان‌شان هم هستیم اما دغدغه دارم که مبادا ما هم گرفتار همین تشکیلات بشویم، ما هم گرفتار و سرگرم همین طیف‌بندی‌ها و دسته‌بندی‌ها که یک جمعی اینگونه و یک جمعی آنگونه بشویم و از محتوا و انسان متعهد تربیت کردن بمانیم؛ همه این کارها برای این است که ما انسان تربیت کنیم و خروجی کارهای ما در تمام این نشست‌ها و برخاست‌ها و جلسات آن است که انسانی متعهد، سالم، باورمند، معتقد به راه امام، معتقد به مرام و شیوه رهبری، معتقد به اصول توحیدی نظام و خداباوری تربیت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر شما بخواهید امام را در یک جمله تعریف بکنید، باید بگویید یک باورمند تمام عیار به خداوند تبارک و تعالی؛ هر کاری کرد، گفت: خدا؛ ذره‌ای و لحظه‌ای برای خودش چیزی ندید و از همه چیز برید و فقط به خدا پیوست و جامعه را در این مسیر هدایت کرد و سوق داد؛ این بسیار مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد: اگر ما با همین نگاه حرکت بکنیم و با همین سیر حرکتی و ظایف‌مان را دنبال کنیم که انسان موحد تربیت کنیم و جامعه را به این شاخصه اصلی انقلاب یعنی نگاه توحیدی توجه بدهیم، همان می‌شود که رهبر معظم انقلاب می‌گویند.

نکونام ادامه داد: یکی از شیوه‌های مستمر رهبر معظم انقلاب امید است و مرتب از امید دم می‌زنند؛ این دم زدن از امید از کجا نشئت می‌گیرد؟ از کجا مرتب می‌فرمایند ما حتما پیروزیم و حتما تا چند سال آینده صهیونیست نخواهد بود و حتما آمریکا رو به اضمحلال است و حتما پرچم به دست شما در دنیا برافراشته می‌شود؟ این‌ها از امید صادق نشئت می‌گیرد، نه از امید کاذب؛ فکر نکنید رهبری فقط می‌خواهند شعار دهند و سر ما را گرم کنند و بخواهند ما قدری نشاط پیدا کنیم و امیدوار بشویم، نه، این باور است و این باور از مکتب و همان اعتقاد توحیدی و اخلاص و ارتباط عمیق با خداوند تبارک و تعالی نشئت گرفته است، مگر می‌شود کسی درست حرکت بکند و پاسخ نگیرد؟ مگر می‌شود کسی با باور حرکت کند و نتیجه نگیرد؟ این‌ها از مسائل مهم جبهه انقلاب اسلامی است که همه ما باید حتما نسبت به آن‌ها توجه داشته باشیم.

امام جمعه شهرکرد افزود: مطالباتی که شما عزیزان داشتید مطالبات خوب و قابل توجهی هستند که البته بسیاری از این‌ها در عرصه‌های مختلف انجام می‌شود، بسیاری از چیزهایی که شما فرمودید خوب است که صورت بگیرد ولی این پیوستن با جبهه شما خلا بوده است و این خلا باید برطرف بشود؛ شما باید در این میدان بیایید و با این کارهای قرآنی، فرهنگی و کارهای مختلفی که در شورای فرهنگ عمومی دارد صورت می‌گیرد و این نشست‌های فراوانی که من معمولا در خدمتشان هستم و این جا تشریف می‌آورند، شما باید به این جبهه بپیوندید و پیوند با این فعالین مختلف فرهنگی و با هیئت‌های مذهبی و با برنامه‌های مختلفی که داریم، باید این پیوند شکل بگیرد و قوت پیدا بکند و طبعا آثار این نشست ها هم می‌تواند همین ها باشد.

نکونام اضافه کرد: من بار دیگر به‌عنوان یک خادم کوچک تقدیر و تشکر، شور و شعف و رضایت خودم از تلاش شما بزرگواران و عزیزان را ابراز کنم و اینکه حتما باید این فعالیت‌ها و به‌هم‌پیوستگی‌ها روز به روز گسترش پیدا بکند و انشالله از خداوند متعال مدد بطلبیم و خسته نشویم و همچنان امیدوار و با نشاط راه را دنبال کنیم، قطعا بدانید خداوند تبارک و تعالی هم یاری‌گرمان خواهد بود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۶:۵۹

16 Feb 2020