۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۳۹۴۴۴
رئیس اندیشکده معاونت سیاسی سپاه:

پرچم‌داری امام (ره) در مبارزه با اسرائیل عزت را به ایران بازگردند/آمریکا به دنبال مشغول کردن ایران به مسائل داخلی است

رئیس اندیشکده معاونت سیاسی سپاه گفت: امام خمینی (ره) برای ارتقاء جایگاه ایران بحث پرچم‌داری مبارزه با اسرائیل و آزادی قدس را برافراشتند تا چهره خفیف ایران را در بین مسلمانان از بین ببرند.
پرچم‌داری امام (ره) در مبارزه با اسرائیل عزت را به ایران بازگردند/آمریکا به دنبال مشغول کردن ایران به مسائل داخلی است
حسین عبداللهی فر رئیس اندیشکده معاونت سیاسی سپاه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: درخصوص فلسفه نامگذاری آخرین جمعه سال از سوی امام خمینی (ره) به نام روز قدس به سه نکته مهمی که مدنظر ایشان بوده است می‌توان اشاره کرد.

وی پیشگامی ایران قبل از انقلاب در به رسمیت شناختن اسرائیل را یکی از این نکات برشمرد و اضافه کرد: شاه به خاطر خوش‌خدمتی به اربابانش یکی از کشورهایی بود که رابطه رسمی با اسرائیل برقرار کرد و همین اقدام شاه سبب شد ایران نزد افکار جهان اسلام خفیف شود.

عبداللهی فر ادامه داد: امام خمینی (ره) برای ارتقاء جایگاه ایران بحث پرچم‌داری مبارزه با اسرائیل و آزادی قدس را برافراشتند تا چهره خفیف ایران را در بین مسلمانان از بین ببرند، با این اقدام ایشان، موقعیت ایران چنان ارتقاء یافت که ما به‌عنوان کشور مبارز مطرح شدیم و مردم سایر کشورها در اعتراض به حکام خود ایران را به عنوان الگویی مطلوب مطرح می‌کردند.

رئیس اندیشکده معاونت سیاسی سپاه با بیان اینکه از بین رفتن اختلاف بین شیعه و سنی یکی دیگر از نکات مدنظر امام (ره) بود چون سالیان سال اختلافات بین شیعه و سنی شدت یافته بود و اهل سنت حتی درون ایران شیعیان را منزوی کرده بودند خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با مطرح کردن بحث فلسطین وحدت عظیمی را بین شیعه و سنی در سطح جهان ایجاد کردند.

عبداللهی فر با اشاره به اینکه نکته سوم به مسائل داخلی ایران مربوط می‌شد ادامه داد: قبل از انقلاب ایران تنها بر منافع داخلی کشور متمرکز بود چون آمریکا در آن زمان هر کشوری را مشغول به منافع خود ساخته بود تا به این ترتیب بتواند به اهداف کلان خود در سطح جهان اسلام دست یابد، امروز هم آمریکایی‌ها همین استراتژیک را در مورد ایران مطرح می‌کنند و به دنبال مشغول کردن ایران به مسائل داخلی خودش است تا دست ایران از منطقه کوتاه شود.

وی بیان داشت: حضرت امام با تشخیص این مساله کانون بحران داخلی ایران را به خارج هدایت کردند و هدف اصلی استعمار را که اشغال قدس بود هدف قرار دادند، لذا وقتی مساله قدس مطرح می‌شود یک مساله جهانی در دستور کار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس اندیشکده معاونت سیاسی سپاه تاکید کرد: جمعیت مردم در روز قدس با وجود اینکه روزه هستند و مساله حمایت از یک کشور خارجی مطرح است به همان میزان جمعیتی که در روز ۲۲ بهمن برای حمایت از انقلاب حاضر می‌شوند، است و این نشان از فهم بالای مردم دارد.

عبداللهی‌ فر با اشاره به اینکه هدف بزرگ امام (ره) مقابله با هیمنه و سقف بالای جنگی بود که دشمن در جهان اسلام هدایت می‌کرد و هر کشوری را درگیر مسائل خود کرده بود افزود: مطرح شدن مساله فلسطین اتحاد بزرگی را در جهان اسلام ایجاد کرد و کشورهای بسیاری را برای مبارزه با اسرائیل هم‌افق و هم‌راستا کرد و همین موضوع بود که کار را برای دشمن سخت و دشمن را وارد یک جنگ نرم کرد.

وی اضافه کرد: امروز در جنگ نرم دشمن منافع ملی را مطرح می‌کند و برخی از جوانان بی‌تجربه ممکن است مقهور جنگ نرم می‌شوند، یکی از مسائلی که در انقلاب‌های مخملی مطرح است همراهی یکی از احزاب داخلی با دشمن است، این کار را در کشور ما یکسری از احزاب انجام می‌دهند، اما تعداد این افراد زیاد نیست چون خیلی زود این افراد به اشتباه خود پی می‌برند.

عبداللهی فر ادامه داد: ما اگر کانون بحران را به داخل ایران بیاوریم بیشترین ضرر را متحمل می‌شویم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۲۰:۵۴

28 Dec 2019