کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردار جوانی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز:

حرکت قطار انقلاب از ریل ۱۵ خرداد آغاز شد/ خدمت در اوج قدرت، از صفات بارز امام خمینی (ره) بود

15 خرداد 1397 ساعت 10:26

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب‌ اسلامی گفت: ثمره قیام ۱۵ خرداد انقلاب اسلامی شد و امروز کشور ما صاحب اقتدار و شوکت است، اما دشمنیِ دشمن تمامی ندارد، مهم آن است که ما موقعیت دشمن را شناسایی کنیم و در مقابلش اقدام بهنگام و لازم را داشته باشیم.


سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب‌ اسلامی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: ۱۵ خرداد نقطه عطفی است در تاریخ مبارزات ملت ایران.

وی با بیان اینکه مبارزات ملت ایران با قیام ۱۵ خرداد سمت و سوی مشخصی پیدا کرد افزود: این قیام به دنبال برخوردی بود که رژیم به دستور آمریکایی‌ها با امام (ره) داشتند.

سردار جوانی با اشاره به اینکه سران رژیم پهلوی و آمریکایی‌ها هرگز تصور نمی‌کردند که دستگیری امام خمینی (ره) چنین پیامدی را به دنبال داشته باشد ادامه داد: آن‌ها تصور می‌کردند اعتراض مردم به حرکت‌های کوچکی در قم محدود می‌شود که در نطفه خفه خواهند شد و امام (ره) به راحتی از صحنه خارج می‌شود، چون دریافته بودند اگر امام (ره) با این رویکرد و نُت‌های آتشین حرکت خود را ادامه دهد قطعا معادلات‌شان را در کشور بر هم خواهد زد.

قیام ۱۵ خرداد بسیاری از پرده‌ها را کنار زد

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی با تاکید بر اینکه برخلاف تصور و ارزیابی آن‌ها با انتشار خبر دستگیری امام (ره) مردم در اقصی نقاط کشور خصوصا شهرهایی مانند تهران و ورامین وارد صحنه می‌شوند افزود: خون‌های پاکی که آن روز بر زمین ریخت نهضت امام خمینی (ره) را آبیاری کرد و پیام ایشان را انتشار داد از همین رو بود که ۱۵ خرداد تبدیل به نقطه آگاهی‌بخشی و روشنگری شد.

سردار جوانی بیان داشت: قیام ۱۵ خرداد بسیاری از پرده‌ها را کنار زد و ماهیت رژیم را برای مردم آشکار ساخت، لذا نقطه آغاز قیام امام (ره) را می‌توان همین ۱۵ خرداد دانست.

وی با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد چند خصوصیت برجسته دارد خاطرنشان کرد: اولین خصوصیت آن، این است که این حرکت از روی غیرت دینی، تکلیف‌مداری، دفاع از دین و اسلام است، چون مردم مطلع می‌شوند یک مرجع تقلید را رژیم مستبد و سفاک پهلوی دستگیر کرده و تعرضی در این حد انجام داده.

سردار جوانی خودجوش بودن را از ویژگی‌های دیگر قیام ۱۵ خرداد عنوان و تاکید کرد: مردمی بودن این قیام ویژگی سوم آن است، چون این مردم هستند که وارد صحنه می‌شوند و حماسه ۱۵ خرداد را رقم می‌زنند.

قیام ۱۵ خرداد نشان از آگاهی، غیرت دینی و تکلیف‌مداری مردم آن زمان است

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی گفت: باید نسل جوان همواره صحنه و محیط خود را رصد کنند و تحولات را ببینند، همچنین شناخت و بصیرت داشته باشند، قیام ۱۵ خرداد نشان از آگاهی، غیرت دینی و تکلیف‌مداری مردم آن زمان دارد، مردم و خصوصا جوانان باید همواره با یک هوشمندی تحولات را رصد کنند و عمل به موقع انجام دهند.

وی افزود: قیام ۱۵ خرداد در آن هنگامه لازم اتفاق افتاد و همینکه این خبر منتشر شد بلافاصله مردم وارد صحنه شدند، این موضوع این پیام را برای ما دارد که برخی از کارها را اگر در زمان خودش انجان ندهیم کارایی لازم را ندارد.

سردار جوانی با اشاره به اینکه کاری که نیروی دریایی سپاه در دستگیری ملوانان آمریکایی انجام دادند بنابر فرمایش مقام معظم رهبری بهنگام و به موقع بود اضافه کرد: امروز دشمن به دنبال آن است که در ایران وضعیت‌هایی را بر هم بزند و موقعیت‌هایی را ایجاد کند، به دنبال یکسری القاعات است و عملیات روانی و جنگ اقتصادی به راه انداخته، اما مردم قیام ۱۵ خرداد به ما این درس را می‌دهند که بسنجیم در هر زمانی تکلیفمان چیست.

باید دشمن را شناسایی کنیم و در مقابلش اقدام بهنگام و لازم داشته باشیم

وی افزود: مهم حضور در صحنه است، چون همان دشمنی که در نظر داشت امام (ره) را از صحنه خارج کند امروز به شکل‌های مختلف می‌خواهد عقیده خود را به ملت ایران تحمیل کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی تاکید کرد: ثمره قیام ۱۵ خرداد انقلاب اسلامی شد و امروز کشور ما صاحب اقتدار و شوکت است، اما دشمنیِ دشمن تمامی ندارد، مهم آن است که ما موقعیت دشمن را شناسایی کنیم و در مقابلش اقدام بهنگام و لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ویژگی‌های منحصربه‌فرد امام خمینی (ره) یادآور شد: صلابت، اجتماعی بودن امام خمینی (ره)، شجاعتشان، پا به عرصه مبارزات گذاشتن ایشان، نگاه هوشمندانه ایشان نسبت به سرنوشت مسلمانان و مردم ایران، آینده‌نگری‌شان و افشاگری ایشان از اینکه رژیم فاسد پهلوی چطور ملت را تحقیر می‌کند همگی نشانگر آن است که امام (ره) برای مردم پا به عرصه گذاشتند و مردم امام (ره) را خادم خود می‌بینند،  این در حالی است که امام (ره) حافظ قرآن، رهبر، مرجع تقلید و... است اما با عملش نشان داد که به دنبال تامین عزت، استقلال و گره‌گشایی از مشکلات مردم ایران است و این باعث محبوبیت ایشان شد.

امام خمینی (ره) خود را وقف اسلام و مردم کرده بودند

وی گفت وقتی امام خمینی (ره) اخلاص دارد بنابراین خدا کارش را پیش می‌برد، و خدا محبت ایشان را به دل‌ها انداخت، کسی شک و شبهه به قیام امام (ره) نداشت و همه مطمئن بودند قیام ایشان نفسانی نیست و الی‌الله است.

سردار جوانی اضافه کرد: امام راحل را مردم یک دهه در قدرت دیدند و دیدند زندگی، ادبیات و... ایشان تغییری نداشت، بلکه با قرار گرفتن در قدرت خود را خادم مردم می‌دانستند و این یعنی امام (ره) به جز برای خدا و مردم به چیزی فکر نمی‌کردند و همین امر باعث محبوبیت بیشتر ایشان بعد از یک دهه حکومت بر مردم شد.

وی ادامه داد: چیزی که در منظومه فکری امام (ره) جایی نداشت خود ایشان بود یعنی امام راحل خود را وقف اسلام و مردم کرده بودند و مردم نیز به ایشان اعتماد کردند و در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امام را با تمام وجود حمایت کردند و این یعنی سیمای حضرت رسول (ص) و امیرالمومنین (ع) را در چهره امام خمینی (ره) می‌دیدند.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 39424

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39424/حرکت-قطار-انقلاب-ریل-۱۵-خرداد-آغاز-خدمت-اوج-قدرت-صفات-بارز-امام-خمینی-ره

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir