۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۳۹۳۹۰
ائمه جمعه در چهارحال و بختیاری:

سبک مدیریت امام علی (ع) راه روشن موفقیت در کشور است/باید در برابر دشمنان بر انقلابی بودن خود تکیه کنیم

ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری در حطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌های این استان ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی بر اهمیت گرامیداشت روزهای 15 و 14 خردادماه تاکید و مردم را به حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.
سبک مدیریت امام علی (ع) راه روشن موفقیت در کشور است/باید در برابر دشمنان بر انقلابی بودن خود تکیه کنیم
به گزارش جهانبین نیوز؛ ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری در حطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌های این استان ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی بر اهمیت گرامیداشت روزهای ۱۵ و ۱۴ خردادماه تاکید کردند و مردم را به حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.

امام جمعه شهر اردل:

سبک مدیریت امام علی (ع) راه روشن موفقیت در کشور است

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به انجام واجبات الهی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان باید واجبات الهی نیز به نحو احسنت انجام دهند که یکی از این واجبات فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به آیه ۱۹۰ سوره آل عمران "إن فی خلق السماوات والأرض واختلاف اللیل والنهار لآیات لأولی الألباب " این آیه پیام مهمی را به ما داده است و آن پیام این است که آن کسانی از آفرینش هستی بهره می برند ومتذکر می شوند که از خرد بهره داشته باشند این شگفتی ها ودگرگونی ها، اتفاقات، نظم در عالم، علم و زیبائی که سراسر هستی را پر کرده فقط برای خردمندان نشانه است.

سبک مدیریت امام علی (ع) راه روشن موفقیت در کشور است

حجت الاسلام بهرامی امام جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل با اشاره به فرا رسیدن شب های قدر و سالروز ضربت خوردن حضرت علی (ع) در محراب مسجد اظهار کرد: احیا داشتن شب های قدر فرصتی استثنایی است که انسان می تواند گشایشی در مشکلاتش داشته باشد.

بهرامی به صفت عدالت محوری امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: امیرالمومنین علی (ع) برای ایجاد عدالت، امنیت و استقرار اسلام در جامعه مبارزه ای راسخ و بی امان با دشمنان داشت و چشم فتنه را کور کرد اما دشمنان که نخواستند عدالت جهان گستر شود این امام همام را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه سبک مدیریت امام علی (ع) راه روشن موفقیت در کشور است افزود: عدالت، آزادی، تفکرو بیان از شاخصه های حکومت ومدیریت امام علی (ع) است لذا مسئولان و مردم باید خودشان را به این شاخصه نزدیک کنند تا بتوانیم جامعه ای سالم و پیشرو داشته باشیم.

امام جمعه شهر اردل به ۱۴ خرداد سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) اشاره و ضمن تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: امام راحل پدیده بی نظیر قرن حاضر بود.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) با انقلاب خودشان، تمام معاملات جهان و جهانیان را برهم زد، اظهار کرد: شخصیت معمار و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به قدری عظیم و گسترده است که هرچه در مورد این انسان بزرگ و با عظمت سخن گفته شود باز کم است.

حجت السلام بهرامی با اشاره به اعتصاب کامیون داران اظهار کرد: این نارضایتی ها و ناآرامی ها از نقشه های شوم دشمنان به خصوص آمریکای جنایتکار است که می بایست مسئولان هوشیار باشند و قبل از اینکه آنها بخواهند توطئه ای علیه ایران طراحی کنند باید آن را در نطفه خفه کنند.

امام جمعه شهر فارسان:

باید در برابر دشمنان بر انقلابی بودن خود تکیه کنیم

حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه شهر فارسان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: این دو روز یعنی ۱۴ و ۱۵ خرداد که کنار هم قرارگرفته‌اند، روزهای بزرگی در تاریخ هستند. امام (ره) از سال ۴۱ و خرداد ۴۲ رهبری ملت را به دوش گرفتند و تا سال ۶۷، حدود ربع قرن ملت را هدایت کردند و به‌واسطه حضور مردم و قیام ملت و رهبری امام انقلاب عظیمی برپا شد. امام همواره بر ۱۵ خرداد تأکید می‌کردند و فرمودند: من تا همیشه ۱۵ خرداد را تعطیل و عزای عمومی اعلام می‌کنم.

۱۵ خرداد معادلات فکری جهان را تغییر داد

امام‌جمعه فارسان به عظمت این روز که برآمده از ملت و حوزه علمیه است اشاره داشت و گفت: نکته اول اینکه ۱۵ خرداد یک نُقطه عطف در تاریخ کشور و فصل نوین در حرکت‌های اسلامی بود. ۱۵ خرداد با همه حرکات قبلی کشور متفاوت بود. در آن زمان پایه انقلاب‌های دیگری که در دنیا رخ‌داده بود، افکار دیگری بود. ۱۵ خرداد یک حرف نو و منطق جدید را در انقلاب و مبارزه عرضه کرد. ۱۵ خرداد معادلات فکری جهان را تغییر داد.

وی تصریح کرد: نکته دوم ۱۵ خرداد فقط یک حادثه سیاسی نبود، یک تکانه بزرگ اجتماعی و فکری در جهان معاصر بود. جهان را وارد عرصه نو و جدیدی کرد.

امام جمعه فارسان بیان دشت: نکته سوم در ۱۵ خرداد ملت بدون چشم‌داشت به هیچ قدرتی و بدون اتکا بر هیچ جریان و گروهی جز اسلام کار جدیدی را شروع کرد، طرح اسلام به شکل جدید با آن نگاه اجتهادی و منطقی که امام داشت، ۱۵ خرداد از درون ملت و جوانان پاکباخته و زنان رادمرد و انسان‌های بزرگ برخاست و آن حادثه بزرگ را آفرید و سرآغاز یک انقلاب شد.

این ملت بر سر آرمان‌ها و همراه با رهبر بزرگ خود ایستاده است

وی اظهار داشت: نکته چهارم در ۱۵ خرداد تکیه‌گاه اصلی مرجعیت و ولایت بود، ۱۵ خرداد ریشه در اسلام سیاسی و انقلابی، اسلامی با قرائت صحیح امام داشت، اسلامی که پاسخگوی دنیای امروز است و استقلال و آزادی و حرکت ملت را به سمت آرمان‌های بزرگ ارائه می‌کرد. این راه را ملت در پرتوی رهبری حضرت امام ادامه داد و به پیروزی انقلاب رسید. بعد از ارتحال امام رهبر رشید و بزرگ و فرزانه ما این مسیر را ادامه داد.

امام‌جمعه فارسان گفت: ما هم در این نماز جمعه و در آستانه ارتحال امام و آغاز رهبری رهبر فرزانه انقلاب و در آستانه سالروز ۱۵ خرداد با رهبر عزیز میثاق می‌بندیم که این ملت بر سر آرمان‌ها و همراه با رهبر بزرگ خود ایستاده است و هرگز از این آرمان‌ها و معیارها در هیچ قلمرو و ساحتی کوتاه نخواهد آمد.

وی بیان داشت: ملت و جوانان و حوزه و دانشگاه هوشیارند تا عنصر انقلابی بودن را صیانت کنند. ما در برابر دشمنان و شرایط مهم جهانی و منطقه باید بر انقلابی بودن تکیه کنیم و بر بصیرت و آگاهی سیاسی خود بیفزاییم و در برابر تحریف افکار و اندیشه‌های امام و دستمایه‌های ۱۵ خرداد حساس باشیم.

امام جمعه لردگان:

امروز ايران اسلامي به مرکز فرماندهي بيداري و مقابله با ملت هاي اسکتباري تبديل شده است

حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان در نماز جمعه اين هفته به چهار نکته کليدي از حضرت علي (ع) بيان داشته اند و گفت: يک ترس از خدا و دعوت به خدا ترسي و داشتن تقوي الهي دوم، از آنچه خدا نهي کرده بپرهيزيد سوم، وعده هاي راستين که خدا آماده استحقاق آن را عنايت کرده باشيد و چهارم قيامت و روز رستاخيز که در آنجا سوال و جوابي هم وجود دارد.

وي در ادامه گفت: دنياي امروز عصر نبرد با فرهنگ هاست اگر از ائمه اطهار الگو گرفته باشيم فريب فرهنگ بد را نخواهيم خورد و در ما تاثير نخواهد گذاشت؛ زندگي امامان ما الگوست براي مسلمانان، زندگي امام حسن مجتبي (ع) نيز الگوست براي ماها که در طول زندگي خود چندين بار کل زندگي خود را به فقرا بخشيد.

وي به خصلت هاي مهم امام حسن مجتبي (ع) اشاره کرد و گفت: حلم و بردباري ايشان و بخشش و جود ايشان از مهمترين خصلت هاي آن امام بزرگوار است.

تاجزاد گفت: يکشنبه ۱۳ خرداد شب قدر است و شب ضربت خوردن امام شيعيان حضرت علي (ع) و از روحانيت معظم خواستند که نحوه زندگي حضرت علي (ع) را به مرد بياموزند و آشنا سازند تا مردم ببينند چقدر به زندگي حضرت علي (ع) نزديک هستند.

وي به شب هاي قدر نيز اشاره کرد و گفت: بايد اين شب ها را قدر دانست اگر کسي در اين ايام به عبادت خداوند بپردازد و از خداوند طلب آمرزش و عاقبت بخيري نمايد مطمئناً گناهانش آمرزيده مي شود.

امام جمعه لردگان با اشاره به کلام حضرت امام محمد باقر (ع) بیان داشت: اگر به اندازه ستارگان، عظمت کوه ها و درياها گناه کرده باشيد و در شب قدر بيدار بمانيد و به راز و نياز بپردازيد خداوند همه يگناهانش را مي بخشد لذا اين سه شب را گرامي و توجه ويژه اي داشته باشيد خصوصاً شب بيست و سوم ماه مبارک رمضان.

ايشان گفت: ۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام (راحل) بزرگوار است اگر چه از حوادث تلخ تاريخ انقلاب است اما آن تشيع جنازه و علاقه امت با امام مرحمي بود بر دلها امام خردمند بود، امام يک شخصيتي کم‌نظير بود در تاريخ انقلاب، امام فردي قاطع، خردمند، بيدار و متقي بود براي اسلام ناب محمدي تبليغ مي کرد.

خطيب جمعه لردگان اشاره داشت: نگاه امام (ره) يک نگاه جهاني و بين المللي بود و اسلام را براي همه جهان مي خواستند، امام راحل نشان داد روحيات ذلت ناپذيري و ستم ستيزي دارد؛ نهيب امام يک ساعقه اي و لرزه بر اندام استکبار و نوکرانش انداخت، بقيه کشورها، آمريکا را که مي بينند سر تعظيم فر مي آورند اما امام بزگوار آمريکا را شيطان بزرگ ناميدند.

وي گفت: آمريکا يک ماهيت درندگي دارد و اسرائيل يک غده سرطاني چرکين است.

تاج زاد بيان داشت: بمب بيداري اسلامي را امام (ره) در منطقه منفجر کرد و الان بعد از ۴۰ سال پيروزي انقلاب اسلامي اين ايران اسلامي به مرکز فرماندهي بيداري و مقابله با ملت هاي اسکتباري تبديل شد، امروز همه جهان الگو و درسشان از ايران و امام راحل است، امام ولايت فقيه را در مهندسي نظام اسلامي يک جايگاه ويژه بخشيد.

امام جمعه لردگان در ادامه در خصوص ۱۵ خرداد نيز گفت: ۱۵ خرداد ماهيت استقلال طلبي داشت و اراده مردم بود نه حرکت حزبي و گروهي حرکتي مردمي بود راهنمائي روحانيت اين حرکت را بوجود آورد.

وي به جشن گلريزان هم اشاره نمود و گفت: در جشن گلريزان شهرستان لردگان ۷۵ ميليون تومان جمع آوري شده بود براي آزادي زندانيان جرائم غير عمد کمک خوبي بود اما شما نمازگزاران هم کمک کنيد تا افرادي که جرائمشان غيرعمد است و در زندانها گرفتارند، آزاد شوند و در آغوش خانواده هايشان برگردند.

وي در پايان از مردم ولايت مدار لردگان خواست در جمعه آينده که روز جهاني قدس است هر چه باشکوه تر در راهپيمائي شرکت کنند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۳۳:۴۰

27 Dec 2019