کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اگر در فرهنگ کوتاهي کنيم همه ما ضربه ميخوريم

9 خرداد 1397 ساعت 12:28

رئيس شوراي فرهنگ عمومي و امام جمعه شهر هفشجان گفت: مسئله فرهنگ يک جامعه از اهميت بالايي برخوردار است که اگر در اين مسئله کوتاهي کنيم همه ما ضربه ميخوريم .


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، حجت السلام و المسلمين سيد حسن جلالي رئيس شوراي فرهنگ عومي شهر هفشجان شب گذشته در جلسه شوراي فرهنگ عمومي از اهميت موضوع عفاف و حجاب گفت و اظهار کرد: موضوع و بحث عفاف و حجاب طوري بايد برنامه ريزي شود که در سطح شهر و مجامع ديگر کسي با نوع پوشش خود هنجار شکني نکند.

وي با اشاره به اينکه بايد در زمينه عفاف و حجاب فرهنگ سازي صورت گيرد تصريح کرد: در بعضي ادارات و اماکن ما مبارزه غير مستقيم صورت مي گيرد.

جلالي با بيان اينکه کسي که از چادر مي گويد بايد از خانواده خود شروع کند اذعان داشت: مسئله حجاب بايد براي مردم روشن باشد.

در مقوله فرهنگ کار شود تا کمتر شاهد آسيب هاي اجتماعي باشيم

احمد راستينه جانشين رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهر هفشجان گفت: دشمن بسته جنگ بر عليه ما تشکيل داده و ما امروز در عرصه هاي مختلف با دشمن ميجنگيم .

وي تصريح کرد: اگر در مقوله فرهنگ با تدبير حرکت نکنيم دشمن ما را به زمين ميزند بيان داشت: اگر در فرهنگ کوتاهي کنيم همه ما ضربه ميخوريم.

راستينه با بيان اينکه امروز آمار طلاق, اعتياد, فساد و ... تکان دهنده است اذعان داشت: ما بايد در مقوله هاي مختلف فرهنگي کار کنيم تا کمتر شاهد آسيب هاي اجتماعي باشيم.

وي با اذعان بر اينکه در مسئله عفاف و حجاب نيز بايد تذکر هوشمندانه باشد عنوان کرد: ما بايد با عناصر فرهنگي شهر دست در دست هم وارد ميدان شويم.

راستينه کار کردن در حوزه نماد سازي مخصوصا" حجاب را امري لازم دانست و گفت: ورودي هاي شهر نمادي از عفاف و حجاب را داشته باشند.

وي جلوگيري از هنجار شکني و راه هاي هنجار شکني را نيز بيان کرد و ادامه داد: بايد خانواده ها در اين موضوع روشن شوند و اگر خانواده ها بدانند بد حجابي چه پيامدهايي را به دنبال دارد فرزند خود را قانع مي کنند که حجاب داشته باشد.

بستر فرهنگ سازي عفاف و حجاب را بايد فراهم کنيم

شهردار هفشجان گفت: اگر بستر برخي نيازهاي افراد را در جامعه فراهم کنيم که آن ها به خواسته خود برسند بهتر مي توان کار کرد.

حامد فروزنده آمادگي خود در هرگونه فرهنگ سازي در سطح شهر را اعلام کرد و گفت: خانواده ها بايد از خطرات بي حجابي مطلع باشند.

وي به آسيب هاي فضاي مجازي نيز اشاره کرد و گفت: متاسفانه يکي از علت هاي بدحجابي اين روزها وجود فضاهاي مجازي است.

فروزنده ادامه داد: بحث فرهنگ سازي در مسئله حجاب را بايد از مدارس شروع کرد و عوامل بد حجابي را بايد شناخت و تدبير گسترده اي براي آن انديشيد و بهترين راهکار را انجام داد.

انتهاي پيام/۵۳۰ب


کد مطلب: 39378

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39378/اگر-فرهنگ-کوتاهي-کنيم-همه-ضربه-ميخوريم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir