۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۳۹۳۶۲
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

کاستی‌ها را بیان کنیم اما بهانه دست دشمن ندهیم/ بی‌تدبیری بعضی از مسئولان مشکلاتی را برای برخی از صنف‌ها رقم زده است

ناینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: درست است که صنف‌های مختلف در درون کشور مشکلاتی دارند و همه‌مان هم به این مشکلات واقف هستیم و متأسفانه بی‌تدبیری هم ما را به اینجا رسانده است ولی الان دشمنان دارند از همین‌ فضاها استفاده می‌کنند و اگر خدای نخواسته همین مسئله اعتصاب‌ها مقداری در قشرها و صنوف مختلف گسترش پیدا بکند، چه بلایی سر کشور می آید و چقدر برای کشور ضایعه است؟.
کاستی‌ها را بیان کنیم اما بهانه دست دشمن ندهیم/ بی‌تدبیری بعضی از مسئولان مشکلاتی را برای برخی از صنف‌ها رقم زده است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در دیدار جمعی از دانشجویان بسیجی استان، اظهار کرد: از این که خدمت شما خوبان و عزیزان، دانشجویان پر دغدغه و در عین پرنشاط و شاداب و امیدوار هستیم خوشحالیم و اولین جلسه هم نیست، ظاهرا بعضی از عزیزان اطلاع نداشتند و گفتند اولین جلسه است، نه، ما معمولا هر سال جلسه داشته‌ایم و در محضر دانشجویان عزیز بوده‌ایم و معمولا یکی از جلسات خیلی خوب ما همین جلسات بوده است و معمولا من از این جلسات خیلی استفاده کرده‌ام.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: مطالبی که شما می‌گویید یکی از منابع صحبت‌های ما در جلسات مختلف، در شورای ادرای و جلساتی که با مسئولین داریم است، در جمع‌های مختلفی که مسئولین کشوری و چه مسئولین استانی اینجا می‌آیند، یکی از منابع مهم مطالبی که به آن‌ها می‌گوییم و مطالبه می‌کنیم همین مطالب شماست یعنی همین‌هایی که شما اینجا بیان می‌کنید و به حق هم هست و ما چندین برابر بیشترش را داریم.

نکونام اضافه کرد: به هر حال ما با اقشار مختلف مرتبط هستیم، البته انتظار خیلی زیاد است و همه اقشار انتظار دارند که ما همه وقت مان را فقط برای همان دسته بگذاریم که نمی‌شود و طبعا اوقات تقسیم می‌شود و با همه ارتباط داریم و حرف‌ها را می‌شنویم لذا اطلاعاتمان در این گونه مسائل زیاد است و معمولا مطالبه می‌کنیم و می‌گوییم، انشالله همین شنبه هفته آینده جلسه خوبی را همین ساعت‌ها تقریبا با کل کارگزاران استان و بعضی از اقشار دیگری که باید باشند در اینجا داریم که خیلی از این مطالب و خیلی مطالب دیگری که باید، گفته می‌شود و طبعا ضرورت‌های استان طرح می‎‌شود بنابراین مطالبی که شما بیان می‌کنید مطالب مهمی است و من همیشه از این جلسات استفاده کرده‌ام.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: هم از حضور و هم از بیان مطالباتتان تشکر می‌کنم البته من احساس کردم این جلسه مقداری نشاطش کم بود و نمی‌دانم چرا!؟ سخنران‌ها که گزینشی انتخاب نشده بودند؟ من خبر ندارم ولی اگر گزینشی بوده است یک اشکال است و باید خودتان پیش قدم می‌شدید و می‌آمدید و ما معمولا باید در این جور جلسات شاهد مطالب بسیاری باشیم.

نکونام ادامه داد: جوان خیلی پرنشاط و شاداب است و با همان نشاط و شادابیش بی‌مهابا حرف می‌زند، تعارف که نداریم، اشکالی ندارد، باید باشد، میان‌سالان و کهن‌سالان را شاید ولی جوان را که روزه نمی‌برد، ولی مطالبه خیلی مهم است.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: حالا من این را برای این جهت عرض کردم که شما از مطالبه خسته نشوید زیرا مطالبه از ضرورت های مهم جامعه ماست هرچند این در جامعه اشکال است ولی بالاخره این اشکال را نمی شود کنار گذاشت و نباید اینگونه باشد، من بارها به بعضی از افراد دیگر که می آیند و مطالباتی را بیان می کنند و از ما انتظاراتی دارند می گویم که من درست ولی خود شما چقدر مطالبه کرده ای؟ خودت چقدر دنبال این کار را گرفته ای؟ خودت چقدر مطالبه مردمی را گسترش داده ای؟ و معمولا می گوید که اگر من بروم و مطالبه کنم مثلا شغلم در خطر می افتد یا چه می شود و ملاحظه می کنند و در سایه ملاحظات مطالبه جدی و عمیق صورت نمی گیرد.

نکونام ادامه داد: وقتی مطالبه صورت نگیرد برخی از مسئولین هم فکر می کنند کار و راهشان درست است و مشکلی هم وجود ندارد و خیلی راحت به کارهایشان و خلاف هایشان ادامه می دهند و در حالی که ما هنوز داریم خیلی از این مطالبات را می بینیم متاسفانه توجه لازم نمی شود حالا اگر همین مطالبات هم خدای نخواسته کمرنگ بشود، چه به سر مملکت می آید؟ یکی از علت های عمده ای که رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند دانشجویان امید و ذخیره انقلابند و امید من هستند و حضرت امام نسبت به این قشر جوان عنایت زیاد داشتند، این روحیه مطالبه گری و خسته نشدن است.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: بعضی از مطالبی که شما اینجا داشتید حاکی از این بود که مورد بی مهری قرار می گیرید و توجه لازم به شما صورت نمی گیرد و متاسفانه شما با یک نگاه تحقیرآمیز با این مسائل مواجه می شوید، این ها سختی کار است « أفضل الأعمال أحمزها» این را در نقل ها داریم که وقتی کار سخت تر باشد ارزشش هم بالاتر است و نباید خدای نخواسته کار سخت انسان را یک ذره از میدان بیرون کرده یا احیانا باعث بشود که در حاشیه قرار بگیرد و تن به این بی مهری ها و تحقیرکردن ها و کارهای نامناسبی که این ها دارند بدهند، نخیر؛ تن نباید داد.

امام جمعه شهرکرد افزود: جوان همیشه پر نشاط است ولی این نکته مهم است که نباید اختلاف و دوئیت ایجاد کرد و این جناح بازی و حزب گرایی و این بازیگری های سیاسی (که همیشه من تعبیر بازیگری می آورم و حالا امروز بسیاری دارند می گویند) که متاسفانه در اثر این گرایش های جناحی و سیاسی ممکلت دارد آسیب می بیند و ضایعات زیادی به وجود آمده است که نباید اینگونه باشد.

نکونام ادامه داد: اقتضای دانشجو و روحیه دانشجویی حق گرایی و واقع گرایی است، دانشجو باید واقعیات کشور را درست ببیند، حقیقت ها را درست بسنجد و بصیرت کامل داشته باشد که الحمدالله اقشار مختلف دانشجویان ما مخصوصا بسیجیان ما از یک بصیرت خوب و فوق العاده ای برخودارند و با همان بینش درست و حق طلبی، مطالبه های جدی و کامل داشته باشید، این ها جزء ضرورت هاست بنابراین نباید به هیچ وجه خسته شد و باید کار را دنبال کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: نکته دیگر راجع به شرایطی است که در آن هستیم ، از دید شما پنهان نیست، به هر حال ما الان در یک وضعی قرار گرفته ایم که باید با صراحت گفت این ها را زیرا به هرحال واقعیاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، این وضع در اثر بی تدبیری ها، در اثر عمل نکردن به آن رهنمودهای حکیمانه سکان‌دار انقلاب به وجود آمده و معمولا این ها گرفتار آن مصلحت اندیشی ها و گرفتار نگاه های سازش کارانه و امثال این ها هستند و الان کشور در یک وضعیت نامناسب قرار گرفته است.

وی ادامه داد: من این را در جمع شما جوانان عزیز عرض بکنم که الان وضع کشور در یک وضعیت نامناسب است، نامناسب که می گوییم نه آنچه را که دشمن می خواهد القا بکند، نه، بحث ورشکستگی و غیره نیست؛ انقلاب به فضل پروردگار مستحکم است و پایه های انقلاب محکم و قوی است و کسی نمی تواند پایه های انقلاب را متزلزل کند اما امروز با مشکلی مواجه شده ایم که حل این مشکل کار ساده ای نیست و خیلی توان گذاشتن، در عین حال تدبیر، وحدت و انسجام و همدلی و همراهی و به میدان آوردن همه ظرفیت های کشور را می خواهد.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: درمورد فضاهای مجازی این وضعی است که الان داریم مشاهده می کنیم، بحث این پیام رسان ها و مسئله تلگرام که شما اهل بینش هستید و خوب عنایت دارید نسبت این پیام رسان تلگرام و امثال این پیام رسان ها که فعلا این پیام رسان در راس قرار گرفته بود که داشت کشور را به سمت یک پرتگاه می برد یعنی اگر بگوییم کشور و انقلاب اسلامی در لبه پرتگاه قرار گرفته بود مبالغه نکرده ایم.

نکونام ادامه داد: خب یک حرکتی صورت گرفت هرچند بعضی ها متاسفانه نمی گذاشتند و هنوز هم نمی گذارند ولی به فضل پروردگار تا حدود قابل توجهی این امر کنترل شد و در پیام رسان های دیگر تقسیم کار شد و تا حدودی محدودیت ایجاد شد اما متاسفانه بعضی ها در درون کشور به این خطر عمیق و حتی بگوییم خطری که ظرفیت براندازی یک کشور را دارد توجه ندارند و به منافع ظاهری آن و دسترسی به یک سری اطلاعات و مسائل نگاه می کنند و الان علی رغم فیلتری که صورت گرفته است با کمال تاسف یک عده قابل توجهی در مقام این هستند که با این معنا مقابله کنند یعنی دارند با دست خودشان تیشه به ریشه خودشان می زنند، دارند با دست خودشان در این مسئله فیلترشکن ها کار می کنند.

وی اضافه کرد: آماری برای من دادند که واقعا جای تاسف است، ما خودمان در درون خودمان و جامعه مان آن آگاهی لازم را کسب نکرده باشیم که خودمان علیه خودمان اقداماتی انجام دهیم و به جان هم بیفتیم لذا این مسیر وحدت طی نشده است.

نکونام افزود: شما فقط در مقام این نیستید که به جان این مسئول و آن مسئول بیفتید، باید مسئولین را حتما کنترل کرد و حتما از آن ها انتقاد کرد اما این معضل های مهم درونی یعنی باورسازی ها و توجه دادن بدنه جامعه به خطراتی که جامعه را تهدید می کند چه در مسئله فضاهای مجازی و چه در مسئله مفاسد اخلاقی و چه در بحث مسائل فرهنگی از جمله کنسرت و امثال این ها که کنسرت هم یک چیز جزئی در برابر بسیاری از خطراتی است که بدنه نظام را تهدید می کند و ما خودمان با دست خودمان داریم کمک می کنیم خودمان و توجه لازم صورت نمی گیرد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه گفت: متاسفانه گاهی فعالیت های فرهنگی، سیاسی، گروهی و تشکلی خودمان را بیشتر به یک سمت هایی می گذاریم که مسائل اصلی کشور نیست هرچند خیلی مهم است اما آن مسائل مهم و ریشه ای و کلیدی که واقعا برای کشور و بدنه جامعه خطر است و جامعه باید نسبت به آن وقوف و اطلاعات کامل پیدا بکند گاهی این اقدام صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: دانشجو می تواند در این جهت خیلی نقش بیافریند، تشکل های دانشجویی، تشکل های بسیجی و عزیزانی که در این راستا می توانند موثر باشند و می توانند در بدنه مردم، در این بیداری و زنگ خطر را به صدا درآوردن نقش آفرین باشند به میدان بیایند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: همین الان این مسائل و حرکت های اعتصاب و امثال این ها از یک جاهایی آب می خورد، درست است که صنف‌های مختلف در درون کشور مشکلاتی دارند و همه‌مان هم به این مشکلات واقف هستیم و متأسفانه بی‌تدبیری هم ما را به اینجا رسانده است ولی الان دشمنان دارند از همین‌ فضاها استفاده می‌کنند و اگر خدای نخواسته همین مسئله اعتصاب‌ها مقداری در قشر ها و صنوف مختلف گسترش پیدا بکند، چه بلایی سر کشور می آید و چقدر برای کشور ضایعه است؟

نکونام افزود: من نمی‌خواهم بگویم مطالبه نکنند، بالاخره صنف‌های مختلف مشکلات دارند و حتما باید مشکلاتشان را هم مطالبه کنند اما درست مطالبه کنند و بهانه دست دیگران ندهند و مشکل برای کشور ایجاد نکنند، می‌خواهند یک مشکل را حل کنند اما ده‌ها مشکل دیگر به وجود بیاورند، به تعبیری «می‌خواهند اَبرو را اصلاح کنند، چشمش را کور می‌کنند» مشکل یک صنف را می‌خواهند برطرف کنند اما کلی مشکلات برای کشور به وجود بیاورند.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: الان همین اعتصاب در حمل و نقل کشور چقدر دارد برای کشور مشکل ایجاد می‌کند؟ در اقتصاد کشور، در نیازمندی‌های مردم و در جاهای مختلف چقدر دارد مشکل ایجاد می‌کند؟ هرچند حق هم هست اما قطعا پشت این صحنه‌ها، دست‌های پیدا و ناپیدایی وجود دارد که دارند از این فرصت‌ها استفاده می‌کنند که متاسفانه این مشکلات در اثر بی‌تدبیری بعضی از افراد و مسئولین و در اثر برجام و امثال این‌ها به وجود آمده است و کار را به اینجا رسانده‌اند.

وی ادامه داد: همان طور رهبر معظم انقلاب فرمودند الان وقت اختلاف نیست، وقت به جان افتادن نیست، برجام نباید به هیچ وجه مایه اختلاف بشود اما وقت عبرت‌گیری است، وقت توجه کردن به ضرورت‌های کشور است ، وقت تمرکز همه نیروها بر حل آن مشکلات اصلی و اساسی کشور و باز کردن گِره‌های مهم و کور است که گاهی حل آن‌ها از دست مسئولین هم بر نمی‌آید و فقط مردم و بدنه‌های مردمی و جریان سازی‌های مردمی که در بدنه جامعه موثر هستند، می‌توانند بروند و بنشینند و حرف بزنند و جلسه بگذارند و رسانه‌هایی که می توانند در این جهت موثر باشند، واقعیت را برای مردم ترسیم بکنند؛ البته می دانید گاهی خیلی از این مسائل را نمی شود در رسانه های مطرح مانند صدا و سیما به صورت باز بیان کرد و ناچارا باید بسته مطرح بکنند، به خاطر اینکه دشمن استفاده نکند اما ما در محافل خودمان خیلی راحت می توانیم به این مسائل بپردازیم و در محافل خصوصی و ویژه ای که خودمان داریم می توانیم این ها را باز کنیم و اطلاعات کافی و کامل پیدا بکنیم و به نجات کشور از این بحران کمک بکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: البته چیز خاصی هم نیست و نباید نگران بود زیرا ما از این فتنه ها فراوان داشته ایم و این هم یک فتنه مثل دیگر فتنه هاست، این هم یک بحران مثل دیگر بحران هاستف ما بحرانی در این کشور داشتیم که حضرت آقا آمدند در خطبه های نماز جمعه و آنگونه سخن گفتند که همه دل ها شکست و جهت دهی درست صورت گرفت، مسئله فتنه ۸۸ بحران عجیبی بود و امثال این که ما از این فتنه ها و بحران ها فراوان داشته ایم و به فضل پروردگار یکی پس از دیگری همه را پشت سر گذاشته ایم و به فضل الهی این بحران هم می گذرد اما باید مراقب باشیم که خدای نخواسته این فتنه و بحران نتواند آسیبی به کشور وارد کند که انشالله قطعا نمی تواند.

منوچهر ذوالفقاری، مسئول بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری، در ابتدای این دیدار گفت: در تعطیلات نوروز ۹۷، ۱۴ گروه جهادی بسیج دانشجویی از سراسر استان چهارمحال و بختیاری به مناطق محروم و کمتر برخوردار شهرستان‌های لردگان، اردل، کیار و کوهرنگ اعزام شدند.

وی گفت: بازسازی مساجد، احداث و تعمیر مکان‌های بهداشتی، ساماندهی معابر مناطق روستایی و انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری از برنامه‌های گروه‌های جهادی است.

ذوالفقاری افزود: تلاش برای محرومیت‌زدایی، ترویج سبک زندگی اسلامی و استفاده از تمام پتانسیل مردم روستاهای محروم در جهت توسعه اشتغال و کارآفرینی از دیگر اهداف این گروه‌های جهادی است .

در اردوی جهادی، شرکت‌کنندگان با وضعیت زندگی یک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی آشنا می شوند و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه، خود را ساخته و رضوان الهی را کسب می کنند.

در ابتدای این دیدار تعدادی از دانشجویان بسیجی استان مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات خود را بیان کردند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۵۲:۴۶

16 Jan 2020