کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با عضویت در سامانه کارورزی با محیط کار آشنا می‌شوند

19 ارديبهشت 1397 ساعت 14:14

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: دولت برای رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود اعتبار بیشتری را به این استان داده است، در همین راستا برای ایجاد تجربه کاری و آشنایی با کار عملی در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اقدام به راه‌اندازی سامانه‌های کارورزی و بنگاه‌هایی که نیاز به تخصص این افراد دارند شده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حفیظ‌الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیمه دوم سال ۹۶ و امسال دولت برای ایجاد اشتغال دو برنامه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ایجاد اشتغال و کاهش فقر در جامعه را به‌عنوان برنامه‌های در دستور کار دولت معرفی و خاطرنشان کرد: در راستای کاهش فقر ۸۰۰ هزار خانوار توسط وزارت کار شناسایی و تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفتند.

فاضلی ادامه داد: طبق آمار سرشماری نفوس و مسکن درحال حاضر ۳۱۲ هزار نفر نیروی فعال در سطح استان وجود دارد و از این تعداد ۶۳ هزار نفر بیکار هستند و بیشتر این آمار مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: دولت برای رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود اعتبار بیشتری را به این استان داده است، در همین راستا برای ایجاد تجربه کاری و آشنایی با کار عملی در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اقدام به راه‌اندازی سامانه‌های کارورزی و بنگاه‌هایی که نیاز به تخصص این افراد دارند شده است.

وی اضافه کرد: افرادی که در سامانه کارورزی ثبت‌نام می‌کنند به مدت چهار تا ۶ ماه در فعال شده و صاحبان کار هیچ بار بیمه‌ایی متحمل نمی‌شوند و فعالان یک سوم حقوق‌شان را از اداره کار دریافت خواهند کرد و بعد از طی دوره کاورزی اگر کارفرما با این افرد قرارداد ببندد، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا دو سال حق بیمه را پرداخت خواهد کرد.

فاضلی حمایت از فعالان مشاغل خانگی را یکی دیگر از طرح‌های حمایتی عنوان و اضافه کرد: دولت به‌منظور توانمندسازی افرادی که مشکل دارند ۲۲ میلیارد تومان با نرخ بهره چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله درنظر گرفته است تا افراد بتوانند در خانه کار کنند و تولید داشته باشند، که تاکنون ۱۱ میلیارد تومان از آن را در اختیار متقاضیان قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: اختصاص ۱۵۱ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روستایی با نرخ بهره ۶ درصد یکی دیگر از برنامه‌ها برای کاهش بیکاری در استان است که از ۲ هزار و ۷۱۴ نفر متقاضی ۲۷۹ طرح در کمیته‌های شهرستانی تصویب شده که ۱۵۹ طرح آن در کمیته استانی مطرح و به تصویب رسیده است به این ترتیب زمینه اشتغال یک هزار و ۹۸ نفر را فراهم می‌سازد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بحث اشتغال فراگیر افزود: این موضوع بیشتر مربوط به شهرها و شهرک‌های صنعتی است، در همین راستا ۱۱ رسته شغلی و ۶۷۶ متقاضی در سامانه کارا ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۷ طرح کاملا تصویب و ۵/۴۱ میلیارد را پوشش می‌دهد و ۸۴۵ نفر شغل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: نرخ بهره این تسهیلات ۱۸ درصد است و اگر اشتغال مورد نظر را ایجاد کند پنج درصد از آن به متقاضی بازگردانده می‎شود.

فاضلی رسالت اصلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را صیانت از نیروی کار عنوان و بیان داشت: در سال گذشته در این راستا ۶ هزار بازرسی از کارگاه‌ها انجام شد و ۴۰۰ کارگاه در استان مشمول قانون اداره کار هستند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد تشکل‌های تعاونی به منظور جمع‌آوری و انجام مشارکت مشاغل خورد و افزایش روحیه کارآفرینی است اضافه کرد: سال گذشته در چهارمحال و بختیاری ۱۷۷ تعاونی تشکیل و امسال بنا بر این است که ۲۰۰ تعاونی با مشارکت جوانان شکل بگیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته از بین ۲۳ هزار کارگر در کشور کارگر نمونه از استان چهارمحال و بختیاری انتخاب شد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 39296

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39296/فارغ-التحصیلان-دانشگاهی-عضویت-سامانه-کارورزی-محیط-کار-آشنا-می-شوند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir