کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت

برگزاری نخستین دوره آموزشی "آشنايي با نسخ خطي، سربي و سنگي"

25 ارديبهشت 1397 ساعت 10:41

نخستین دوره آموزشی "آشنايي با نسخ خطي، سربي و سنگي" برای تعدادی کارکنان کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ نخستین دوره آموزشی "آشنايي با نسخ خطي، سربي و سنگي" ویژه تعدادی از کارکنان کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه در محل فرهنگ‌سرای بروجن تشکیل شد و رضا محمودپور، کارشناس ارشد نسخ خطی و چاپ سنگی از کتابخانه مرکزی ارومیه به آموزش چگونگی شناخت و تشخیص نسخ خطي، چاپ سربي و سنگي از یکدیگر، شیوه نگهداری صحیح از این گونه نسخ و راه‌های جلوگیری از آسیب‌دیدگی این منابع پرداخت.

در این دوره آموزشی که با هدف ارتقا سطح سواد اطلاعاتی کتابداران برگزار شد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز ضمن اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشیِ تخصصی برای کتابداران افزود: یکی از نیازهای اساسی جوامع دانستن است و کتابخانه‌ها به‌عنوان مهم‌ترین منبع اطلاعاتیِ مطمئن، وظیفه دارند که این نیاز جامعه را مرتفع سازند.

فرهاد خلیل مقدم اذعان داشت: دو بازوی اصلی کتابخانه منابع کتابخانه‌ای و اطلاعات کتابدار است و کتابدار آگاه و مجهز به دانش روز می‌تواند کتابخانه را سرپا و فعال نگه دارد و برای تحقق این مهم باید آموزش را عملیاتی کرد.

گفتنی است برگزاری این دوره جزء سرفصل‌های آموزشی نهاد بوده که با پیگیری کارشناس آموزش و پژوهش این استان برای ۱۸ نفر از کارکنان کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 39250

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39250/برگزاری-نخستین-دوره-آموزشی-آشنايي-نسخ-خطي-سربي-سنگي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir