کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امروز

سیل و صاعقه جان سه نفر را در چهارمحال و بختیاری گرفت

3 ارديبهشت 1397 ساعت 18:38

به دنبال وقوع بارش‌ شدید باران در چهارمحال و بختیاری دو زن از اهالی روستای چپت بازفت و یک نفر از اهالی سرمور میانکوه جان خود را از دست دادند، همچنین دو چوپان در منطقه لندی کوهرنگ ناپدید شدند.


مرتضی زمان پور فرماندار کوهرنگ در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد:  بارندگی شدید در شهرستان کوهرنگ همچنان ادامه دارد و منجربه طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها شده است.

وی با بیان اینکه عشایر شهرستان در مسیرهای کوچ گرفتار شده‌اند افزود: مدیریت بحران شهرستان، راهداری و حمل و نقل، امور عشایر و نیروی انتطامی و سپاه و بخصوص هلال احمر و بخشداران و فرمانداری در تلاشند تا به عشایر کمک‌رسانی کنند.

زمانی بیان داشت: طی بیست و چهار ساعت گذشته هلال احمر شهرستان با تمام توان و نیرو به یاری عشایر و مناطق روستایی و عشایری گرفتار در سیلاب شتافته‌اند که در این راستا مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر استان هم به کمک آمده‌اند.

فرماندار کوهرنگ ادامه داد: با وقوع سیلاب یک زن در بخش بازفت مفقود شده و دیگری هم کشته شده که جسد وی پس از چند ساعت جستجو پیدا شده است.

سید احمد مرتضوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به شدت بارش‌های اخیر در استان در شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان، لردگان، کیار و اردل و جاری شدن سیل در این شهرستان‌ها از اعزام  ۱۳ تیم عملیاتی با ۴۵ نفر از امدادگر و نجاتگر و ۱۳ دستگاه خودرو کمک‌دار به مناطق سیل‌زده خبر داد.

وی از جان باختن سه نفر در حوادث امروز خبر داد و گفت: دو نفر از جان باختگان (دو خانم ۴۵ و ۵۰ ساله) از اهالی روستای چپت بخش بازفت هستند که در رودخانه غرق شدند و یک نفر از آن‌ها در سرمور میانکوه بر اثر صاعقه جان خود را از دست داد.

مرتضوی به ناپدید شدن دو چوپان در منطقه لندی شهرستان کوهرنگ اشاره و یادآور شد: تیم‌های جستجو و نجات کوهستان به منطقه اعزام شدند که در حال جستجو هستند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ برخی از منابع از گرفتاری 50 نفر از عشایر به همراه زن و فرزند در گردنه گلشور میانکوه که نیازمند امدادرسانی فوری هستند خبر می‌دهند.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 39137

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39137/سیل-صاعقه-جان-سه-نفر-چهارمحال-بختیاری-گرفت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir