کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با هفته جهانی نجوم

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گهرو، آسمان شب را رصد کردند

2 ارديبهشت 1397 ساعت 12:20

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته جهانی نجوم اعضای مرکز فرهنگی هنری گهرو آسمان شب را رصد کردند که این برنامه توسط اعضا با حضور حراست شهرداری، مسئولین شورای شهر، کارشناسان آموزش و پرورش، اولیا و اعضای مرکز صورت گرفت.


فرزاد رحیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به تفکر و تدبر در آفرینش هستی و شناخت این پدیده الهی توسط کودکان و نوجوانان اظهار کرد: همزمان با هفته جهانی نجوم اعضای مرکز فرهنگی هنری گهرو آسمان شب را رصد کردند که این برنامه توسط اعضا با حضور حراست شهرداری، مسئولین شورای شهر، کارشناسان آموزش و پرورش، اولیا و اعضای مرکز صورت گرفت.

وی افزود: آسمان شب یکی از نعمت های طبیعت که خداوند آن را در اختیار بشر قرار داده تا بتواند با آن رابطه برقرار کند و از آن به عنوان راهنما و آزمایشگاه نجومی استفاده کند و پشت سر گذاشتن کارگاه‌های نجوم در مرکز این امکان را برای ما فراهم کرده است تا بتوانیم رصدی بر اجرام آسمانی داشته باشیم.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری آشنایی با علم نجوم و اجرام آسمانی، شناخت شگفتی های خلقت، تفکر در آفرینش هستی، ستاره شناسی و ترویج علم نجوم را ازجمله اهداف این رصد عنوان کرد و افزود: این رصد در تکمیل کارگاه نجوم در این مرکز برگزار شده است.

وی ادامه داد: در این رصد دانشجویان رشته فیزیک و رصد گران و منجمان استان نیز در کنار کودکان و نوجوانان حضور داشته و از کارگاه نجوم مرکز فرهنگی هنری گهرو بازدید کردند.


رحیمی افزود: بیش از بیست و یک کارگاه آشنایی با علم نجوم به صورت ماهانه در مراکز کانون جهت اعضای کودک و نوجوان دختر و پسر برگزار می شود که در این کارگاه ها اعضا به صورت علمی و عملی با اجرام آسمانی، صور فلکی، سیارات و ستارگان آشنا می شوند.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 39126

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39126/اعضای-کانون-پرورش-فکری-کودکان-نوجوانان-گهرو-آسمان-شب-رصد-کردند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir