۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۳۹۱۰۸
باهدف کاهش بيماري هاي حيات وحش:

آغاز ضدعفوني منابع آبي مناطق تحت مديريت حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري

مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال وبختياري گفت: ضدعفوني کردن بيش از 150 آبشخور و منابع آبي در مناطق حفاظت شده در اين استان آغاز شد.
آغاز ضدعفوني منابع آبي مناطق تحت مديريت حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري
به گزارش جهانبین نیوز؛ شهرام احمدي مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر؛ اظهار کرد: براي کاهش بيماري هاي واگيردار خصوصا جلوگيري از انتقال بيماري بين دام هاي اهلي و وحشي، باتوجه به شيوع برخي از اين بيماري ها در ساليان اخير، حفاظت محيط زيست با همکاري اداره کل دامپزشکي استان طرح پاکسازي و ضدعفوني منابع آبي در مناطق تحت مديريت حفاظت محيط زيست استان را آغاز نموده است.

احمدي انجام اين اقدام، پيش از ورود دام هاي اهلي به مناطق را مؤثر ارزيابي کرد و تصريح کرد: تاکنون هيچ گونه گزارشي مبني بر بروز بيماري هاي واگيردار اخير، در حيات وحش استان دريافت نشده است.

به گفته وي، ‌از چهار سال گذشته تا کنون به منظور مقابله با اين بيماري در دو نوبت آبشخورهاي حيات وحش و منابع آبي مناطق حفاظت شده استان ضدعفوني مي شود.

احمدي اظهار داشت: در همين راستا تمام دام هاي اهلي موجود در مناطق حفاظت شده در ساليان گذشته واکسينه و امسال نيز اين اقدام با همکاري اداره کل دامپزشکي استان انجام خواهد شد.

به گفته وي، امسال نيز به منظور مقابله با ورود بيماري به مناطق حفاظت شده، افزايش گشت وکنترل به منظور پايش بهتر مناطق و جلوگيري از ورود دام آلوده به مناطق، جداسازي آبشخورهاي مشترک با دام هاي اهلي دراين مناطق اجرا خواهد شد.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان بيان داشت: در مرحله نخست، پاکسازي و ضدعفوني منابع آبي در پارک ملي و منطقه حفاظت شده تنگ صياد پايان پذيرفته و ساير مناطق آغاز شده است.

به گزارش بام ايران خبر؛ منطقه تنگ صياد ناحيه اي کوهستاني و مرتفع مي باشد. از نظر تقسيمات کشوري اين محدوده در قسمت هايي از بخش شرقي شهرستان شهرکرد و بخش غربي شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختياري واقع شده است و فاصله آن تا مرکز استان ۱۵ کيلومتر مي باشد.

مساحت منطقه حفاظت شده تنگ صياد ۲۲,۸۹۶ هکتار و پارک ملي تنگ صياد ۴,۳۷۲ هکتار مي باشد. کل و بز قوچ و ميش پلنگ گربه وحشي گرگ کبک دري کبک عقاب طلايي از گونه هاي جانوري منطقه ميباشد.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۳۱:۱۱

30 Dec 2019