۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۳۹۰۶۸
در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح شد:

حمایت از تولیدات داخلی ، کمک به اقتصاد ایران

ائمه جماعات این هفته نماز جمعه در چهارمحال و بختیاری همه مردم را به حمایت از کالا و تولیدات داخلی تشویق و دعوت کردند .
حمایت از تولیدات داخلی ، کمک به اقتصاد ایران
به گزارش جهانبین نیوز؛ ائمه جماعات این هفته نماز جمعه در خطبه های خود با اشاره به شعار سال ۹۷ همه مردم را به حمایت از تولیدات و کالاهای ایران دعوت کردند و از آن ها خواستند با حمایت خود از تولیدات داخلی به اشتغال زایی جوانان کمک کنند.

ضرورت حمایت از کالا و تولیدات داخلی در زندگی روزمره

خطیب جمعه شهرکرد گفت: همه ما باید در زندگی روزمره خود تلاش کنیم تا از کالا و تولید ایرانی حمایت داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه شهرکرد با اشاره به عملیات جنگی رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته در سوریه، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی جواب خود را از بخش کوچکی از مقاومت در یمن دریافت کرد.

وی افزود: دشمنان باید بدانند که خشم حزب الله و نیروهای مسلح و مقتدر ایران اسلامی خسارت و زیان بزرگی را در پی خواهد داشت.


خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به در پیش بودن روز ارتش در هفته آینده، اضافه کرد: به فضل خداوند تمامی نیروهای ارتش، بسیج و انتظامی جمهوری اسلامی در کمال اعتدال و انسجام زیر نظر فرماندهی ولایت فقیه خدمت می‌کنند.

نکونام با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی با توان زمینی و هوایی بالایی که دارد می‌تواند در مقابل دشمنان ایستادگی و مقاومت کند، ادامه داد: افرادی که نگاه به بیرون از کشور دارند نباید به سمتی حرکت کنند که توان موشکی کشور را به سرنوشت دانش هسته‌ای دچار کنند.

وی با اشاره به اینکه اصل عبادت در زندگی روزمره مردم گم شده است، گفت: عبادت صراط مستقیم خداوند است و باید جزو اصول اولیه امورات زندگی هر فردی باشد.

امام جمعه شهرکرد، با بیان سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کلید حل مشکلات کشور تقوا است، افزود: وجود تقوا به معنای پاک زندگی کردن، پایمال نکردن حق مردم، تکریم ارباب رجوع و خوردن لقمه حلال است؛ اگر تقوا در زندگی مردم کشور جاری شود کارها اصلاح می‌شود و تولید داخلی افزایش می یابد.

نکونام اضافه کرد: عبادت در زندگی ما جزو اصول باشد و در حاشیه قرار نگیرد.

وی ضمن گرامیداشت عید سعید مبعث پیامبر اکرم (ص)، ادامه داد: در آیات قرآن کریم آمده است که در هنگام مبعوث شدن پیامبران خداوند مخالفانی وجود داشته است؛ امروز همه ما باید از پیامبر، ائمه معصومین و ولایت فقیه که جانشین این بزرگواران است تبعیت کنیم.

خطیب جمعه شهرکرد گفت: در حال حاضر افراد زیادی هستند که می‌خواهند جامعه را به گمراهی ببرند، باید بدانیم که راه روشن ما راه امام راحل و انقلاب اسلامی ایران است.

دشمنان نسبت به قدرت روز افزون نظام اسلامي احساس خطر كرده‏ اند

امام جمعه فارسان گفت: علت تهاجم ‏هاى بى‏ سابقه كنونى بر ضد نظام اسلامى، قدرت روز افزون اين نظام است، زيرا دشمنان از اين‏ قدرت فزاينده، به ‏شدت احساس خطر كرده ‏اند و حملات خود را افزايش داده‏ اند.

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر فارسان گفت: مطلب که بايد اينجا اظهار نگراني کرد اين است که در ماه ‏هاى گذشته باخيانت كشورهاى عربى و تلاش صهيونيست‏ ها و تيم ترامپ براى تحقق «معامله قرن» فشارها عليه غزه بسيار افزايش‌يافته است. سخنان بن سلمان و حمله به حماس و به رسميت شناختن رژيم صهيونيستى نشان‌دهنده آن است كه سال پيش رو براى فلسطين و حاميان مقاومت سال بسيار سرنوشت‌ساز و سختى خواهد بود؛ و راه‌حل همان‌طوري که مقام معظم رهبري فرمودند فقط و فقط مقاومت است.

وي تصريح کرد: ما امروز شاهديم که آل سعود دست در دست آمريکا و صهيونيست‌ها جريانات تکفيري و تروريستي را ترويج مي‌کنند، پايه ترور و تکفير خودشان هستند. سال قبل آمدند بندهايي را در يک قطعنامه بي‌ارزش گنجانده‌اند که حزب‌الله را مورد تعرض قرار دهند. اين‌ها فکر را نمي‌کنند اگر حزب‌الله و جريان مقاومت نبود و اگر اقتدار ايران اسلامي نبود، امروز بغداد و دمشق و بسياري از پايتخت‌هاي اين‌ها در اختيار همين تکفيري‌ها و داعشي ها بود.

وي بيان داشت: امروز صهيونيست‌ها بر آن‌ها حاکم بودند. حزب‌الله مقابل آن‌ها ايستاد، مقاومت اسلامي مقابل آن‌ها ايستاد. به‌هرحال با توجه به اوضاع منطقه و کشور مي‌بينيم.

حجت والسلام والمسلمين ملک پور افزود: در طول تاريخ ايران اسلامى هيچ مقطعى را نمى‏توان پيدا کرد كه كشور اين‏گونه آماج تهديدات، تحريم‏ها و فشارهاى گسترده نظامى، سياسى و اقتصادى قدرت‏هاى سلطه باشد و اما درعين‌حال بتواند بااقتدار و توان كم‏نظير، اهداف و راهبردها و منافع ملى خود را بدون اتکاي به ديگران دنبال كند.

وي گفت: در اين عرصه، مردم ايران شرايط متفاوتى را از گذشته دور تجربه كرده ‏اند، دورانى كه به دليل ضعف دولت مردان حاكم در زمان قاجار، بيگانگان با شليك چند گلوله توپ در مرزهاى جنوبى كشور توانستند هزاران كيلومتر از خاك ايران را در شرق كشور جدا كنند.

وي اظهار داشت: در دوران ستم‏ شاهى رژيم پهلوى كه شكل‏ گيرى و حكومت رضاخان و فرزندش در سايه حمايت و سلطه بيگانگان بود و كشور اگرچه به‌ظاهر مستقل بود اما مردم ايران هيچ‌گاه لذت استقلال را درك نكرده و همواره سايه سلطه بيگانگان بر اداره كشور را از طراحى و اجراى كوچك‏ترين پروژه ‏ها تا اداره ارتش و حتى انتخاب شاه، نخست‏وزير، وزرا و حتى نمايندگان مجلس را تحمل مى‏ كردند.

امام‌جمعه فارسان گفت: به همين دليل بود كه پس از پيروزى انقلاب اسلامى، آنگاه‌که مردم ايران لذت استقلال و نفى سلطه بيگانگان را چشيدند، براى حفظ و تداوم آن از هرگونه ايثارگرى و گذشت از منافع خود، دريغ نكردند.

وي افزود: اما واقعيت اين است که تشديد تحريم‏ها و فشارها عليه ايران، نه به دليل ضعف و ناكارآمدى نظام اسلامى، بلكه به دليل قابليت و توانمندى ايران اسلامى و ويژگى‏ هاى فكرى و ساختارى آن در قالب نظام ولايت‌فقيه و عمق نفوذ و پايگاه آن در منطقه و جهان اسلام و آمادگى و حضور درصحنه مردم به‌رغم تحريم‏ هاى فلج‏ كننده اقتصادى و توطئه ‏هاى مختلف امنيتى، سياسى و... دشمنان است.

وي بيان داشت: نكته ‏اى كه مقام معظم رهبرى در ديدار اخير خود با فرماندهان نظامى تأكيد و با اشاره به اين‏كه دوران كنونى، دوران عزت جمهورى اسلامى دستور فرمودند: علت تهاجم ‏هاى بى ‏سابقه كنونى بر ضد نظام اسلامى، قدرت روزافزون اين نظام است، زيرا دشمنان از اين ‏قدرت فزاينده، به‏ شدت احساس خطر كرده ‏اند و حملات خود را افزايش داده ‏اند.


حمايت از کالاي ايراني به اشتغالزايي جوانان کمک مي کند

حجت الاسلام قاسم پور گفت: توليد کالاي باکيفيت توسط توليد کنندگان، شرط مهمي براي استقبال فروشندگان و خريداران است چرا که اگر کالايي از کيفيت لازم برخوردار باشد مردم کشور راغب خواهند شد از نمونه داخلي آن استفاده کنند و به سمت کالاهاي مشابه خارجي نمي روند.

حجت الاسلام قاسم پور امام جمعه موقت لردگان در خطبه هاي نماز جمعه لردگان ضمن تبريک عيد بزرگ مبعث و با اشاره به نام گذاري سال توسط رهبر معظم انقلاب به نام 'حمايت از کالاي ايراني' تاکيد کرد و گفت: شرکت هاي توليد کننده ايراني بايد نسبت به رعايت استانداردها اقدام کنند تا مردم نيز با رغبت بيشتري کالاي ايراني بخرند.

حجت الاسلام قاسمپور افزود: اگر تمام مردم به دنبال جنس ايراني باشند و جنس خارجي را نخرند ديگر بيکاري از بين مي رود اگر به دنبال جنس خارجي باشيم و از جنس ايراني استفاده نکنيم اينجاست که کارخانجات مي خوابند و کارگران بيکار مي شوند شما ببينيد همين تلگرام يعني پول در جيب کشور هاي خارجي و قرار دادن کاربران ايراني به خارجي ها و دشمنان.

خطيب موقت لردگان بااشاره به سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ به فرمان حضرت امام (ره) و تاسيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي در سال ۵۸ گفت: امام راحل با افتتاح حساب ۱۰۰ و تاسيس نهاد ارزشمند بنياد مسکن انقلاب اسلامي عزم نظام اسلامي را براي خدمت رساني به مردم و ضرورت رفع مشکلات جامعه در حوزه مسکن به همگان متذکر شد.

وي خاطرنشان کرد : بعد از گذشت حدود ۴ دهه از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي همچنان مشکلات مسکن از جمله دغدغه هاي اقشار مختلف جامعه است اما مي توان با عزم جدي مسئولان بنياد مسکن ، مشارکت مردمي و خيران اين حوزه براي رفع نيازهاي عمومي موثر واقع شد.

قاسم پور افزود : بنياد مسکن جلوه ديگري از برکات انقلاب اسلامي به مستضعفان و محرومان جامعه است که توانست غبار محروميت در حوزه مسکن به ويژه در سال هاي نخست انقلاب را از پيشاني بسياري از محرومان بزدايد.

وي درادامه به انتصاب برهان حسين پور به عنوان فرماندار لردگان اشاره داشت گفت: خدا را شاکر هستيم که فردي بومي و آشناي به شهرستان و مسائل و مشکلات انتخاب شد ئ اميداريم تمام عزم و جزم خود را در جهت ياري و کمک به مناطق محروم و پيشرفت شهرستان بردارند.

وي به سالروز ولادت امام حسين (ع) و روز پاسدار اشاره کرد و گفت: سپاه افتخار ايران است در همه عرصه هاي علمي فرهنگي، سازندگي و نظامي و دفاعي براي کشور سپاه مظلوم واقع شده است تمام استکبار از نام سپاه و سردار سليماني مي ترسند ومي لرزند اما يک عده اي هم در داخل سخن دشمن را مي زنند و بد سپاه را مي گويند در اين فضاهاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي اما اين را بدانيد سپاه در دنيا بر اندام دشمن لرزه بر انداخته است و از او حساب مي برند وبه کور چشم دشمنان پيروزي از آن سپاه است چون راه خدا و بندگي را مي روند .

انتهاي خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۵:۴۸

1 Jan 2020