کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک سال از اخراج ۱۰۰کارگر کارخانه فولاد سفیددشت گذشت!

بی توجهی سازمان بورس به مصوبه مجلس!/ تعطیلی یک شیفت به دلیل عدم تامین مواد اولیه

23 فروردين 1397 ساعت 9:41

مدیرعامل صبافولاد زاگرس سفیددشت گفت: متاسفانه در حال حاضر وضعیت فعالیت و تولید شرکت علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته برای تامین مواد اولیه و تولید، تقریبا یک سوم ظرفیت کارخانه و در یک شیفت می‌باشد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ خردادماه سال 96 بود که کارخانه صبافولاد زاگرس به علت عدم تامین مواد اولیه مجبور به تعطیلی یک شیفت کاری کارخانه و اخراج 100 نفر از کارگران خود شد.

این موضوع منجربه اعتراض بسیاری از کارگران اخراجی شد و مسئولان این کارخانه علت را عدم تامین مواد اولیه مطرح کردند، در آن زمان مسئولان دولتی قول‌هایی برای رفع مشکلات و بازگشت کارگران به کار دادند.

برخی از کارگران اخراج شده در تماس با جهانبین نیوز؛ از محقق نشدن قول مسئولان و عدم بازگشت به کار کارگران اخراج شده گلایه کردند.

اشتغال ۱۷۰ نفر در کارخانه صبافولاد زاگرس

علی زمانی مدیرعامل صبافولاد زاگرس سفیددشت در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در مورد اقدام مسئولان برای حل مشکل شمش فولادی که مواد اولیه این واحد تولیدی است رئیس صنعت، معدن و تجارت استان در صمت و علی کاظمی نماینده مردم استان در مجلس همراهی و مساعدت خوبی داشته‌اند.

وی افزود: پیگیری این دو مسئول در نهایت منتج به صدور بخشنامه‌ای از سوی معاونت امور معدنی وزارت صمت برای قیمت‌گذاری منطقی و عرضه مستمر شمش فولادی در بورس کالا شد، ولی متاسفانه مصوبه اخیرالذکر که با حمایت جدی کمیسیون حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی و تلاش وزارت صمت به بورس کالا ارجاع گردید اجرایی نشد.

زمانی ادامه داد: این معضل، که در کل کشور واحدهای تولیدکننده محصولات فولادی را، تحت فشار قرار داده است منجربه تعطیلی کامل واحدهای تولیدی بسیاری گردیده است و ازجمله در استان مجاور دو کارخانه صدر فولاد و فولاد خرم‌آباد بصورت کامل تعطیل شده‌ است و یا در استان اصفهان بزرگ‌ترین واحد تولیدکننده محصولات فولادی کشور در بخش خصوصی را تا ۵۰‎٪ حجم فعالیت و اشتغال تحت تاثیر قرار داده و تعدیل ۳۰۰ نفری پرسنل آن را در پی داشته‌ است.

مدیرعامل صبافولاد زاگرس در ادامه بیان داشت: در حال حاضر تعداد ۱۷۰ نفر در این شرکت مشغول به کار بوده که در دو‌ گروه در روزهای زوج و فرد در محل کار حضور می‌یابند و با کارکرد ۱۵ روز در ماه از شرکت حقوق کامل دریافت می‌کنند.

صبافولاد زاگرس تنها با یک سوم ظرفیت درحال فعالیت است

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر وضعیت فعالیت و تولید شرکت  علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته برای تامین مواد اولیه و تولید تقریبا یک سوم ظرفیت کارخانه در یک شیفت می‌باشد تاکید کرد: به دلیل رکود شدید در صنعت ساختمان و پروژه‌های عمرانی امکان عرضه عادی محصولات تولیدی وجود ندارد.

با وجود شرایط فعلی ادامه روند تولید متوقف خواهد شد

زمانی گفت: در صورت استمرار روند مذکور همین مقدار تولید صورت گرفته با محدودیت در انبار کردن محصولات تولیدی که هم‌اکنون تا سقف کارخانه تجمع یافته است مواجه بوده و ادامه فعالیت جاری نیز متوقف خواهد شد.

به گزارش جهانبین نیوز؛ کارخانه صبا فولاد زاگرس سفیددشت از سال ۱۳۹۲ با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی مستقیم ۲۷۰ نفر و غیرمستقیم ۵۰۰ نفر شروع به کار کرد و در این مدت بیشترین صادرات در استان را داشته است که متاسفانه به دلیل رکود بازار ساختمان‌سازی و در دسترس نبودن مواد اولیه با مشکلات متعددی مواجه شده است.

این درحالی است که تعطیلی کارخانه به معنای بیکاری ۱۷۰ کارگر در استانی است که بیشترین آمار بیکاری را در کشور دارا می‌باشد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 39053

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39053/بی-توجهی-سازمان-بورس-مصوبه-مجلس-تعطیلی-یک-شیفت-دلیل-عدم-تامین-مواد-اولیه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir