۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۳۹۰۳۶
حمایت از کالای ایرانی

از تولید کالای باکیفیت تا مصرف کالای داخلی

این‌که حمایت از کالای ایرانی را تنها وظیفه مصرف‌ کننده قلمداد کرده و فقط از مردم انتظار داشته باشیم کالای ایرانی مصرف کنند یک برخورد سطحی است،حمایت از تولید داخلی یک چرخه مستحکم است که به صورت زنجیروار باعث حرکت بخش های مختلف اقتصادی نیز می شود.
از تولید کالای باکیفیت تا مصرف کالای داخلی
به گزارش جهانبین نیوز، انتخاب عنوان «حمایت از کالای ایرانی» که به عنوان شعار سال مطرح‌ می‌شود از زوایای مختلف قابل بحث بوده و لازم است نگاه جامعی به موضوع داشته باشیم تا دچار برداشت‌های سطحی و یا انحرافی نشویم.

در نگاه جامع‌تر باید ببینیم تولیدکنندگان ایرانی چه کالایی را باید تولید کنند و برای تولید این کالای مورد انتظار چه الزامات و حمایت‌هایی نیاز دارند تا دولت این شرایط و الزامات را فراهم آورد و در نهایت سراغ مصرف‌کنندگان برویم و از آن‌ها بخواهیم این کالا را مصرف کنند.

ما از تولیدکننده ایرانی انتظار داریم کالایی تولید کند که بر حسب کیفیت، قیمت، خدمات پس از فروش و سایر مشخصات قابل رقابت با کالای مشابه خارجی باشد؛ در این ارتباط یکی از ارکان مهم توجه به اقتصاد دانش‌بنیان است که ایجاب می‌کند کالای تولیدی دارای خلاقیت و نوآوری رو به رشد باشد.

حمایت از تولید داخلی تحرکت بخش های مختلف اقتصادی را به دنبال دارد

به عقیده بیشتر کارشناسان اقتصادی، حمایت از تولید داخلی یک چرخه مستحکم است که به صورت زنجیروار باعث حرکت بخش های مختلف اقتصادی نیز می شود.

با حمایت از کالای ایرانی و هماهنگ شدن تولید و عرضه و تقاضا، چرخ های صنعت مولد در کشور به سرعت می چرخد و از خروج ارز و واردات کالای غیرضروری و بیکاری جلوگیری می کند.

ارائه بسته‌های حمایتی در خصوص مصرف کالای داخلی و حمایت از کالای ایرانی می تواند نقش مهمی در ایجاد یک جنبش همگانی در خرید و مصرف کالای ایرانی ایجاد کرد.

میزان سرمایه گذاری کارگاه های صنعتی براساس پروانه بهره برداری هم اکنون به ۲ هزار و ۸۹۹ میلیارد ریال رسیده است و با حمایت از کالای ایرانی و داخلی این میزان تا تابستان امسال به ۳ هزار میلیارد ریال قابل افزایش است.

بسیاری از کالاهای تولیدی در چهارمحال و بختیاری از کیفیت بالایی برخوردار است، به گونه ای که در کشورهای بازار هدف از این کالاها به نیکی یاد می کنند و حمایت از مصرف داخلی آن و توسعه صادرات این کالا می تواند نقش مهمی در حفظ بازار اشتغال این واحدها داشته باشد.

کالاهای صادراتی  استان شامل لوازم خانگی، مصنوعات پلاستیکی، مغز بادام، ماشین آلات و دستگاه های برقی و مصنوعات فلزی است به کشورهای عراق، هندوستان، امارات، افغانستان و پاکستان صادر می شود و لوازم خانگی و موکت این استان شهرت جهانی دارد.

حمایت از کالای ایرانی باعث رونق اقتصادی در سطوح تولید تا مصرف می شود. حمایت از کالای ایرانی نه تنها بخش تولید را پویا و سرزنده نگه می دارد بلکه بازار مصرف را نیز به سمت ثبات و امنیت اقتصادی می کشاند.یکی از چالش های مهم اقتصاد کشور موانع رونق اقتصادی است که این چالش با تاکید بر خرید کالای ایرانی و توسعه رونق اقتصادی رفع می شود.

یکی از نیازهای بازار، استانداردسازی کالای تولیدی است و با حمایت از کالای ایرانی، برند و استانداردسازی باید از سوی تولیدکننده محقق شود. رقابت پذیری در بازار و استانداردسازی باعث می شود کالای ایرانی در بازارهای بین المللی نیز مورد استقبال قرار گیرد و حتی باعث توسعه صادرات و ورود کالای ایرانی به بازارهای بزرگ شود.

حمایت از کالای ایرانی، باعث افزایش رقابت بین تولید کنندگان و در نتیجه افزایش ایجاد اشتغال می شود.

اقتصاد کشور با حمایت از کالای ایرانی تقویت می شود/ مسئولان باید در مسیر تحقق شعار سال جاری حرکت کنند

حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فیقه در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اینکه اقتصاد کشور با حمایت از کالای ایرانی تقویت می شود، اظهار کرد: مسئولان باید در مسیر تحقق شعار سال حرکت و تلاش کنند که خرید کالای ایران در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت از کالای ایرانی زمینه‌ساز توسعه کشور است، بیان کرد: باید فرهنگ خرید کالای ایرانی در کشور نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: خرید کالای ایرانی زمینه ساز رونق بخش تولید در چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش جهانبین نیوز؛ همانطور که در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی همکاری مردم بسیار تاثیرگذار است اما این نکته را نباید از یاد برد که تولیدکنندگان نیز در تحقق این مهم نقش به سزایی دارد چون تولیدکنندگان می‌توانند با تولید کالای باکیفیت مردم را ترغیب به خرید کنند.

اما در این بین نباید نقش مسئولان را از یاد برد، چون مسئولان به عنوان الگوی مردم با استفاده از کالای ایرانی می‌توانند در حمایت از محصولات تولید داخلی موثر باشند و مردم را نیز به سمت استفاده از کالای ایرانی سوق دهند.

انتهای پیام/1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۴۷:۵۷

11 Jan 2020