۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۳۹۰۲۸
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري:

من يک سر سوزن وابستگي به هيچ گروه و جناحي نداشته و نخواهم داشت

نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال و بختياري گفت: من يک سر سوزن وابستگي به هيچ گروه و جناحي نداشته و نخواهم داشت گاهي اگر نسبت به شخصي موضعي گرفته ام و فردي را حمايت کرده ام به معناي جناحي بودن بنده نيست.
من يک سر سوزن وابستگي به هيچ گروه و جناحي نداشته و نخواهم داشت
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ حجت الاسلام و المسلمين محمدعلي نکونام، نماينده ولي فقيه دراستان چهارمحال و بختياري امروز در ديدار نوروزي جمعي از اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با تبريک سال جديد و تقارن آن را با بهار معنويت، اخلاق، ايمان و فضائل ماه رجب، گفت: انشالله اين تلفيق و اين تقارن بتواند در تمام تصميم ها و تمام آنچه به عنوان وظيفه و عمل بايد پيش رويمان قرار گيرد اثرگذار باشد.

امام جمعه شهرکرد افزود: در جلسه اي که اواخر سال گذشته برگزار شد يک سري باور مطرح شد که همه بايد روي آن ها متمرکز شده و کار اساسي و ريشه اي انجام دهيم.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام ادامه داد: بنده معتقدم اگر همان باورها را هماهنگ و همه با هم، بنده که تربيون نماز جمعه را دارم و شما که هر کدام رسانه هاي مختلف در عرصه هاي مختلف داريد، همه با هم اين هم افزايي و وحدت رويه و کمک کردن و تقويت در جهت همان باورها(باور به اصول نظام، به ارزش هاي ديني ، به امور مهم فرهنگي، به امور مهم اقتصادي و ضرورت هاي جامعه) صورت بگيرد و همه کار کنيم و وارد عمل شويم توقعات شما برآورده مي شود.

نماينده ولي فقيه در استان اظهار کرد: بنده با استمرار اين نشست ها موافقم ولي بايد همه روي موردي خاص که به عنوان ضرورت در اين نشست ها مطرح مي شود در جلسات ديگري کار کنيم و اين جلسات خوب بوده و خروجي مطلوب و ارزشمندي هم مي تواند داشته باشد اما اين روند با اينکه کارهاي ما جهت داشته باشد منافاتي ندارد.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام ادامه داد: رسانه اي که منتصب به يک جناح است ناگزير مسائل مربوط به آن جناح را مطرح مي کند و اين طبيعي است و نمي شود به او گفت هيچ حرفي نسبت به آن جناح نزند زيرا اين رسانه جوشيده از اين گروه است اما اگر کارهايمان يک حالت تک روانه و سليقه اي و حالت نگاه خاص و محدود و بسته گروهي باشد و آن رسانه بگويد به دليل اينکه جوشيده از متن اين جريانم بايد کاملا بسته باشم و حق را قرباني اين معنا بکنم و اصول اصلي را حتي اگر اين جريان، باطل هم مي گويد تقويت بکنم و به خورد جامعه بدهم، اين رسالت يک رسانه اصولگرا(اصولگرا به معني اصولگراي ديني، اصولگراي مذهبي، اصولگراي خدايي نه اصولگراي جناحي) و رسانه اي که مي خواهد روي اصول مذهبي، ديني ، فرهنگي و انقلابيش حرکت کند نيست.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روايتي از پامبر که مي فرمايند: «قل الحق و لو عليک»، اضافه کرد: اين تعبيري است که در روايات است بنابراين اگر رسانه اي بداند که جريان منتصب به او حق نمي گويد و بخواهد حق را قرباني کند اين با اصول انقلاب، با اصول خط امام، با اصول رهبري و با اصول در شهدا، مکتب، فرهنگ ، دين و اسلام سازگار نيست .

حجت الاسلام و المسلمين نکونام در ادامه افزود: اگر رسانه اي مي بيند جريان و جناح او آب به يک آسياب ديگري مي ريزد و ره به ناکجاآبادها مي پيمايد، حريت داشته باشد و به روايت «قل الحق و لو عليک» عمل کند و به آن جناح و جريان اعتراض کند و حتي به خودش هم اعتراض کند و خود اعتراضي داشته باشد.

نماينده ولي فقيه در استان عنوان کرد: اين حريت بايد در رسانه هايمان خيلي پررنگ باشد، حريت به معناي آزادگي و در چارچوبي که دين مشخص کرده است و اخلاق محورانه ، اخلاق مدارانه و بر اساس تعهد واقعي حرکت کردن زيرا اگر ايمان، اخلاق، تعهد و حق مداري بر همه ما حاکم باشد اختلافي نداريم.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام با اشاره به اينکه اختلافات ما در سايه بي تعهدي است، ادامه داد: اگر بنده قدمي کج بردارم و حرف نازيبايي بر خلاف اسلام بزنم و تفرقه ايجاد کنم در اثر بي تعهدي من است زيرا اگر بنده تعهد داشته باشم و متعهد به مسائل اصلي، مسائل نظامي، خط رهبري و آن چيزهايي که روشن است باشم اختلافي وجود ندارد.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: متاسفانه بعضي ها گرفتار مسائلي هستند که گاهي حتي اين خطوط روشن را هم نمي توانند درست تشخيص بدهند و يا گرفتار تحليل غلط مي شوند يا گرفتار محاسبه هاي غلط که اگر کسي گرفتار محاسبه غلط شد، تحليلش هم غلط است و اگر تحليلش غلط شد موضع گيريش هم جور ديگري مي شود و به خود و ديگران آسيب مي زند.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام ادامه داد: اگر کسي گرفتار محاسبه درست باشد و از قضايا تحليل درست داشته باشد و واقعيت ها را درست و دقيق ببيند ابهام در کارها وجود ندارد.

نماينده ولي فقيه در استان افزود: اگر ما با همان نگاه مومنانه، متعهدانه، اخلاق مدارانه و محاسبه و تحليل درست حرکت کنيم ابهامي در برنامه ها وجود ندارد و اگر جاهايي ابهام هم داشتيم در همين جلسات آن را برطرف کنيم و احساس کرديم که مسائل بايد قدري بيشتر شفاف بشوند در همين جلسات با همديگر مطرح کنيم که نمونه اش همين موضعي بود که اخيرا گرفته شد.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام ادامه داد: بنده اين موضع را بر اساس تکليف و وظيفه شرعي‌ام گرفتم، حال چه از آن حمايت شد يا نشد زيرا بنده وظيفه ام را انجام دادم و در پيشگاه خدا روسفيد هستم اما اگر چنين جلساتي برگزار شود افکار به هم نزديک تر مي شود.

امام جمعه شهرکرد با بيان اينکه جامعه شادي مي خواهد، تصريح کرد: من بارها اين را گفته ام که جوان ها هم بايد نشاط داشته باشند و هيچ کس با نشاط و شادي، با يک مسائل باز در جامعه و با يک سري نگاه هاي باز در جامعه مخالف نيست و بايد اين موارد در جامعه باشد اما اگر جايي موضع سفت و سختي گرفته مي شود چيزهاي پشت پرده ديده مي شود که بايد در همين جلسات بشينند و مطرح کنند و ابهام ها را بپرسند.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام ادامه داد: وقتي همين مسئله(لغو کنسرت) مطرح شد تعدادي از اصحاب رسانه آمدند و با من حرف هم زدند و مطالب، موضع گيري و استدلال هاي من را شنيدند اما باز همان کار خودشان را ادامه دادند و اين نشان مي دهد که چنين رسانه اي نمي خواهد حق گرا و واقع گرا و منطق پذير باشد و مي خواهد گرفتار فکر بسته خودش باشد و اگر کسي گرفتار اين افکار است نمي توان کاري با او کرد زيرا مبتلاست.

نماينده ولي فقيه در استان با بيان اينکه بايد به وحدت و به مسائل کلان استان بينديشيم، اظهار کرد: مشکلات استان کم نيست و وحدت از ضرورت هاي استان و تفرقه، تک روي ها، به جان هم افتادن ها، موضع عليه هم گرفتن ها، شکستن ها و هم شکني ها بلاي جان استان شده است که بايد حتما اصلاح بشوند بنابراين رسانه ها همه مي توانند در اين موارد متمرکز شوند.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام ادامه داد: عمران و آباداني، فعاليت هاي مسئولين، رفع مشکلات مردم و گرفتار سياسي بازي ها نشدن جزء اصول اوليه اين استان محسوب مي شود که مسئولين بايد واقعا روي مشکلات اقتصادي و کاري مردم متمرکز شوند.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: ما مرجع مردم هستيم و روزانه با گروهي از افراد مخالف مواجه مي شوم که مطالباتي دارند و بنده مي مانم چکار کنم زيرا هنگامي که به مسئولين گفته مي شود آن ها گرفتار همان بازي گري هاي خودشان هستند و گويا اصلا متوجه نمي شوند.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام ادامه داد: گاهي يک شهري مي خواهد منفجر شود اما مسئولين هنوز حساسيت آن شهر را نفهميده اند و يک فريادي در شهر بلند شده است اما مسئولين وارد نمي شوند در حالي که بايد جلسه بگيرند و راه حل ارائه دهند و مشکلات مردم را رفع نمايند.

نماينده ولي فقيه در استان در ادامه افزود: گاهي بنده ناچار مي شوم خودم به مسئولين مشکلات را بگويم در حالي که نبايد اينگونه باشد و مسئولان نبايد چنان گرفتار مسائل خودشان باشند که از اقدام درست براي حل مشکلات مردم و ارائه برنامه غافل بمانند زيرا اينگونه رفتارها نگراني و اضطراب به وجود مي آورد.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام تاکيد کرد: اگر اين معيارها را مد نظر قرار دهيم و همدلي، همراهي و هم افزايي داشته باشيم و اگر ابهامي هم داريم بياييم بنشينيم و مطرح کنيم و منطق پذير باشيم و ابهام ها را با گفتگو برطرف کنيم و اگر حرف را منطقي ديديم همه کمک بکنيم و راه را دنبال بکنيم ، کمک بسياري به استان کرده ايم.

امام جمعه شهرکرد عنوان کرد: من رسانه ها را ظرفيت عظيم و بزرگ و اثرگذاري مي بينم که هر کدام به نوبه خودشان، کمتر يا بيشتر، تاثيرگذارند اما بالاخره رسانه است و رسانه مخاطب دارد و به همان ميزان که مخاطب دارد تاثيرگذار است.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام اضافه کرد: امروز جنگ رسانه هم مطرح است و رسانه ها هر کدام به دنبال جذب مخاطب بيشتر و شنونده بيشتر و تاثيرگذاري بيشتر هستند.

نماينده ولي فقيه در استان ادامه داد: اگر رسانه ها يک صدا و همراه و همدل شوند و با آن معيارهايي که گفته شد حرکت بکنند قطعا مي توانند موثر باشند و اثرات بزرگ و اساسي و کليدي بگذارند و خيلي از مشکلات استان را مي تواند حل کنند.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام با اشاره به اينکه من يک سر سوزن وابستگي به هيچ گروه و جناحي نداشته و نخواهم داشت، گفت: بنده همواره نگاهم ولايي بوده و توجه ام به مسائل و مواضعي است که رهبري بيان مي کنند و گاهي اگر نسبت به شخصي موضعي گرفته ام و فردي را حمايت کرده ام به معناي جناحي بودن بنده نيست بلکه بر اساس وظيفه اي است که تشخيص مي دهيم و حرکت مي کنيم.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: من يک استقلال ويژه خودم را دارم و به هيچ عنوان گرايش به هيچ جناح و گروهي ندارم و استقلالم را هم از وظايف و تکليف و نگاه هايي که به عنوان کسي که در حد خودم اسلام و انقلاب را مي شناسم و در حد خودم قبل از انقلاب در فعاليت هاي انقلابي بوده ام و بعد از انقلاب در همه عرصه هاي انقلاب حضور داشته ام مي گيرم.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام اضافه کرد: بنده هنگامي که تشخيص هايم در اين چهل سال را مرور مي کنم اشتباهاتم را خيلي کم مي بينم و به راهم و مواضعم اعتقاد دارم و روي همين واضعم حرکت مي کنم و همواره مواضع روشني هم داشته ام و هرگز اين طرف و آن طرف نچرخيده ام.

نماينده ولي فقيه در استان تاکيد کرد: کار کردن در جايي سخت است که دويت و نفاق باشد و هر روز يک رنگي و يک شکلي و يک موضعي به خود بگيريم ولي اگر جايي ثابت و مشخص بوده و يک راه مشخص را دنبال کنيم مي توان خود را وفق داد و همراه شد و کارها را دنبال کرد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام رسانه هاي استان را دغدغه مند خواند و تصريح کرد: بنده به نوبه خودم به مجموعه رسانه هاي استان مي بالم و افتخار مي کنم و اميدوارم روز به روز موثرتر و زيباتر و اثرگذارتر در سطح استان باشيد

انتهای پیام1026ج /530ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۶:۰۸

4 Jan 2020