کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس اداره تبليغات شهرستان فارسان

اعتکاف اصل عبوديت و بندگي با خدا است

7 فروردين 1397 ساعت 11:39

رئيس اداره تبليغات شهرستان فارسان از برگزاري جلسه شوراي فرهنگ عمومي با موضوع اعتکاف در شهر فارسان خبر داد و گفت: اعتکاف اصل عبوديت و بندگي با خدا است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد حسن چراغي رئيس اداره تبليغات شهرستان فارسان در جلسه شوراي فرهنگ عمومي در جمع مديران اين شهرستان گفت: اعتکاف يعني خود را در دامن خدا انداختن و دل را نزد خدا بردند و انتظار براورده شدن حاجت و نياز ها و آمرزش گناهان است.

وي در ادامه افزود: اعتکاف عمل مستحبي است که ارتباط بنده با خدا را مستحکم کرده و اين ارتباط بسيار ارزشمند است زيرا در اين حال بنده خود را به دامان خدا مي اندازد و فرصت بسيار خوبي را در اين سه روز پيدا مي‌کند براي تفکر.

رئيس اداره تبليغات شهرستان فارسان ياد آور شد: برگزاري مراسمي مثل اعتکاف، شبهاي قدر و ايام سوگواري ابا عبد الله الحسين عليه السلام از برکات اين نظام و انقلاب ناب محمدي است.

چراغي در ادامه تصريح کرد: بايد انرژي بيشتري را صرف بر گزاري اين مراسم کنيم چون بيشتر افرادي که در اعتکاف شرکت مي‌کنند جوانان و نوجوانان هستند و اين نشان دهنده اين است که اين چند سال خوب کار شده با توجه با هجمه هاي فرهنگي که الان تمام جوانان و نوجوانان را درگير کرده مي توان با بر گزاري کردن با شکوه اين ايمام بسياري از جوانان و نوجوانان را جذب اين عمل مستحبي الهي کنيم.

وي با اشاره به اينکه اعتکاف يک عمل معنوي است که باور ها و خودسازي جوانان در جامعه را تقويت مي‌کند گفت: تبليغ و اطلاع‌رساني و مانور دادن روي بر نامه هاي اعتکاف براي اين است که بگويم مردم براي ارزش ها و فرهنگ هايشان احترام زيادي را قائل هستند.

چراغي در پايان خاطر نشان کرد: بايد مسئله اعتکاف را طوري اطلاع‌ رساني کنيم که جوانان و نوجوانان مشتاق به اين امر معنوي باشند، و با اشتياق فرآوان در اين عمل شرکت کنند.

گفتني است برنامه معنوي اعتکاف در روزهاي 11،12، 13 فروردين در سراسر شهرستان برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام/590پ


کد مطلب: 38959

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38959/اعتکاف-اصل-عبوديت-بندگي-خدا

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir