۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۳۸۹۵۰
در اولین نماز جمعه سال97 شهرکرد مطرح شد:

لزوم استفاده دستگاه‌های دولتی از کالای ایرانی/بودجه بیت‌المال نباید صرف خرید کالای خارجی شود

امام جمعه شهرکرد گفت: زمانی که شعار سال به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری می‌شود، تمام دستگاه‌های دولتی باید از کالای ایرانی استفاده کنند و بودجه بیت‌المال نباید صرف کالای خارجی شود.
لزوم استفاده دستگاه‌های دولتی از کالای ایرانی/بودجه بیت‌المال نباید صرف خرید کالای خارجی شود
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، با اشاره به فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام رضا(ع)، اظهار کرد: ملت بزرگ ایران به برکت اسلام و انقلاب اسلامی در بالندگی کامل به‌سر می‌برد، به‌گونه‌ای که در اداره مملکت و انتخابات به استقلال کامل رسیده است و مردم اجازه نمی‌دهند کسی در انتخابشان دخالت کند.

وی ادامه داد: اگر مردم در انتخابات‌ها، بهتر عمل می‌کردند، بسیاری از مشکلات کنونی کشور بهتر از وضع موجود بود و همچنین اگر مسؤولان منتخب، مردم‌باوری بهتری داشتند، مشکلات مردم در بسیاری از زمینه‌ها کمتر بود و مسئله مردم‌باوری نیز یکی از موارد مورد تأکید مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرشان به مسؤولان است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه آزادی در تمامی کشورهای جهان با ادیان مختلف دارای خطوط قرمز است، عنوان کرد: مقوله آزادی در سراسر جهان با محدودیت همراه است و در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم مردم در انواع رفراندوم‌های خیابانی و غیرخیابانی با آزادی کامل حضور پیدا کردند.

نکونام با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی عمل به شعار ما می‌توانیم، توفیقات بسیاری در کشور داشته است، افزود: این شعار در بین برخی از مسؤولان به باور تبدیل نشده است و باید مسؤولان به این نکته توجه کنند که این باور از ضرورت‌های کشور است و مقام معظم رهبری به جوانان در این عرصه فرمان آتش به اختیار دادند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسئله جمعیت یکی از نکات مورد توجه مقام معظم رهبری در فرمایشات نوروزیشان بود، خاطرنشان کرد: فرزندآوری یکی از نکات مورد توجه دین اسلام از ابتدای شکل‌گیری بوده است و احادیث بسیاری از پیامبر در این رابطه وجود دارد، اما متأسفانه شاهد هستیم عده‌ای به‌علت خودباختگی به غرب به این موضوع عمل نمی‌کنند.

خطیب نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه جناح‌بازی و گروه‌گرایی به فرموده مقام معظم رهبری حق را تضعیف می‌کند، گفت: گاهی در این موارد حق قربانی می‌شود و امام راحل این موضوع را نفس‌گرایی می‌دانند و باید بدانیم ملاک خوب یا بد بودن عمل، دستورات الهی است.

نکونام اضافه کرد: اشرافی‌گری و اسراف در سبک زندگی ما بسیار تأثیر دارد، شاهد هستیم که برخی از افراد از نعمات به اندازه مصرف می‌کنند، اما متأسفانه برخی از افراد و مسؤولان در این زمینه بسیار بد عمل می‌کنند که این موضوع یک آفت بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از کالای ایرانی یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در سال جدید است و می‌طلبد با جلوگیری از ورود کالای قاچاق و خرید کالای ایرانی به اقتصاد کشور بها داده شود که از این طریق اشتغال رونق و بیکاری کاهش پیدا می‌کند و خطاب ایشان در این موضوع مردم بودند.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: زمانی که شعار سال به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری می‌شود، تمام دستگاه‌های دولتی باید از کالای ایرانی استفاده کنند و بودجه بیت‌المال نباید صرف کالای خارجی شود.

نکونام در پایان گفت: برخی بی‌تقوایی و بی‌اخلاقی‌ها در جامعه مشاهده می‌شود که به انقلاب اسلامی آسیب وارد می‌کند و در فضای مجازی مطالبی دیده می‌شود که عالمانه نیست و در افکار عمومی قداست افراد شکسته می‌شود ،امروزدرفضای مجازی ازهمه چیزحریم شکنی می‌شودحتی ازجایگاه رهبری ومرجعیت و این مسائل در دراز مدت خسارت جبران ناپذیر وارد میکند ، هم مسئولین هم مردم جلوی این ضایعات را باید بیگرند.

انتهای خبر/1024ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۰۶:۱۸

2 Jan 2020