۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۳۸۸۷۴
در ایام نوروز

سامان ، نگين چهار محال و بختياري آماده پذيرايي از مسافران نوروزي

شهرستان سامان که یکی از شهرستان‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.
سامان ، نگين چهار محال و بختياري  آماده پذيرايي از مسافران نوروزي
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما؛ شهرستان سامان از شهرستان‌هاي ۹ گانه چهارمحال و بختياري با بيش از ۳۴ هزار نفر جمعيت مي‌باشد که مرکز آن (شهر سامان) در فاصله ۲۲ کيلومتري شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

اين شهرستان، در کنار برجستگي‌هاي فرهنگي، ادبي، تاريخي و مذهبي، به دليل قرار گرفتن در حاشيهٔ رودخانه زاينده رود، از موقعيت‌هاي مناسب کشاورزي، باغداري و گردشگري برخوردار است.


شهر سامان از دير زمان کانون دانش و عرفان بوده و شعراي نامدار و ادباي بي شماري را در دامان خود پرورانده که عمان و دهقان ساماني از جمله اين افراد هستند.

گردشگاه پل تاريخي زمانخان، باغات و روستاهاي حاشيه رودخانه زاينده رود از سد زاينده رود تا سامان، قايقراني در آب‌هاي آرام و خروشان روستاي سوادجان، باغات بادام، گردو و هلو از مهم‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري در شهرستان سامان محسوب مي‌شود.


مسجد جامع سامان، بافت تاريخي روستاي ياسه چاي، کوه شيراز، پل تاريخي هوره، بقاياي قلعه هوره و مقبره دهقان ساماني نيز از مکان‌هاي تاريخي و مذهبي اين شهرستان است.

انواع بافته‌هاي داري مانند قالي، گليم و قاليچه، البسه محلي، سرمه دوزي و معرق هم صنايع دستي شهرستان سامان را تشکيل مي‌دهد.

انواع لبنيات مانند ماست، کره، کشک، قارا، قارا بشکن، دوغ، روغن حيواني و محلي و پنير، گردو، بادام، انگور، هلو، آلوچه و ميوه‌هاي باغي ديگر نيز از سوغات محلي اين شهرستان به شمار مي‌ رود.

شهردار سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما ، با اعلام آمادگي شهرداري براي ارائه خدمات رفاهي به گردشگران و مسافران بيان داشت: شهرداري با هماهنگي با ادارات جهت خدمات دهي بهتر و آذين بندي و توسعه مراکز رفاهي شهر جلسات متعددي را برگزار کرده است تا گردشگران با رضايت کامل از شهر خارج شوند.

اسماعيل صفاري با اشاره به برنامه هاي شهرداري در ايام نوروز گفت: شهرداري با زيباسازي شهر، گل کاري، آماده کردن مراکز تفريحي و به خصوص پل زمانخان جهت پذيرايي از مسافران، تهيه نقشه و بروشور جهت معرفي مناطق سياحتي، هماهنگي با دهکده سياحتي زاگرس و شرکت رفاه گستر جهت اسکان مسافرين، تعمير و بازسازي سرويس هاي بهداشتي پارکها و ورودي شهر و همچنين هماهنگي با اصناف و نانوايي ها براي تعيين شيفت ايام تعطيلات نوروز سعي در تامين رفاه حال بازديد کنندگان از مناطق سياحتي شهر سامان را دارد.


صفاري برگزاري مسابقات و برنامه هاي مفرح در شهر را از ديگر اقدامات شهرداري براي جذب گردشگر دانست و بيان داشت: ما با برپايي مسابقه هفت سين آرايي در تاريخ ۲۶ اسفند و برنامه هاي شاد در مکانهاي سياحتي شهر روزهاي خوشي را براي مسافران مهيا خواهيم کرد.

وي با اشاره پاکسازي ورودي شهر سامان توسط تشکل هاي مردم نهاد و کارکنان ادارات و ارگان انجام شد، اذعان داشت: ۵۰ متر مربع بنر براي راهنمايي مسافران و خير مقدم به گردشگران چاپ شده است که در سطح شهر نصب خواهد شد.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۲۵:۴۰

27 Dec 2019