۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۳۸۷۸۸
نوروز در بام ایران

جاذبه های گردشگری بروجن/از تالاب چغاخور تا گردشگاه سیاسرد

شهرستان بروجن به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوانی که در دل خود جای داده است به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری شناخته می‌شود.
جاذبه های گردشگری بروجن/از تالاب چغاخور تا گردشگاه سیاسرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، شهرستان بروجن به خاطر این که یکی از مرتفع‌ترین شهرهای کشور است از آن به عنوان "بام ایران" یاد می شود و همین خصیصه این شهرستان را تبدیل به قطب گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری کرده است.

اماکن زیارتی و جاذبه های گردشگری بروجن آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

باغ آورگان، تالاب چغاخور، تالاب گندمان، تنگ وستگان، تفریحگاه سیاسرد، گردشگاه گردبیشه، مادر و دختر گندمان، چشمه زاغی دهنو، سبزه کوه، امام زاده حمزه علی (ع)، امام زاده علی ابن احمد (ع)، امام زاده قیس بن علی و امام زاده میرحیدر شاه نقنه ازجمله جاذبه‌های گردشگری و اماکن زیارتی شهرستان بروجن محسوب می‌شود که می تواند خاطرات بسیار شیرین و به یادماندنی در ایام عید نوروز برای مسافران و گردشگران رقم بزند.

سیاسرد، گردشگاه نمونه چهارمحال و بختیاری

تفریحگاه سیاسرد به عنوان مهم‌ترین قطب طبیعی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در فاصله ۶ کیلومتری شهر بروجن واقع شده است.

وجود درختان کهنسال، باغ‌های میوه اطراف آن و هوای خنک و مطبوع در فصل بهار و تابستان جمعیت زیادی را از مناطق مختلف کشور به سمت خود می‌کشاند.

هوای خنک و مطبوع، سایه‌سار درختان کهنسال، فضاسازی‌های مناسب و نزدیکی راه و دسترسی آسان میل به بازدید از این گردشگاه را دوچندان کرده است به طوری که همه روزه و به ویژه در روزهای تعطیل این مکان شاهد حضور شمار زیادی از مسافران و گردشگران از استان‌های هم‌جوار است.

در اطراف این منطقه نمونه گردشگری، باغ‌ها و ویلاهای زیادی ساخته شده‌ که کوچه‌ باغ‌های باصفایی را تشکیل داده‌اند؛ این تفریحگاه در تابستان به علت مطبوعیت هوا مورد توجه شهروندان شهر بروجن و شمار زیادی از شهروندان شهر اصفهان و شهرستان‌های تابع آن قرار گرفته است.

تالاب چغاخور؛ قطب گردشگری چهارمحال و بختیاری

تالاب بین المللی چغاخور یکی از تالاب‌های شهرستان بروجن است که در نزدیکی شهر بلداجی در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار واقع شده است.

این تالاب که همه ساله از پاییز تا بهار، محلی برای تخم‌گذاری هزاران پرنده بومی و مهاجر است منظره های زیبایی را برای ثب خاطرات گردشگران مخصوصا در ایام عید نوروز فراهم آورده است.

از انواع پرندگان این تالاب می‌توان به انواع غاز، اردک، مرغابی، آنقوت، لک‌لک سفید، چنگر، انواع حواصیل، کشیم، باکلان، فلامینگو، پرندگان شکاری، پلوه، اکراس، قو، سلیم، کاکایی‌ها و خروس کولی اشاره کرد.

فضای وسیع، هوای لطیف و چشم‌اندازهای بدیع از پرندگان مهاجر و بومی، این تالاب را به یکی از کانون‌های مهم جذب گردشگر در استان چهارمحال و بختیاری تبدیل کرده است.

امام زاده حمزه علی (ع) مقصد گردشگران نوروزی

امامزاده حمزه‌علی (ع) در پنج کیلومتری شهر بلداجی از توابع شهرستان بروجن در بالای تپه‌ای سنگی واقع شده که منسوب به یکی از نوادگان امام سجاد (ع) است.


امامزاده حمزه علی یکی از مناطق خوش آب و هوای استان چهارمحال و بختیاری است که به دلیل موقعیت مطلوب، آب و هوای مناسب و نزدیکی به تالاب زیبای چغاخور مسافران و گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند.

تالاب گندمان؛ نگین درخشان بروجن

تالاب گندمان یکی دیگر از مناطق گردشگری شهرستان بروجن با فاصله‌ای نه‌ چندان دور از تالاب چغاخور قرار دارد؛ تالاب بين المللي گندمان با ۹۸۰ هکتار وسعت و ۲ هزار و ۲۱۹ متر ارتفاع از سطح دريا، از ۱۰ تالاب برتر پرنده نگري ايران و مهم‎ترين زيستگاه‌هاي جانوري کشور براي اسکان دائم پرندگان بومي و تخم گذاري پرندگان مهاجر به شمار مي‎رود که در دفتر بين المللي تحقيقات پرندگان آبزي «لندن ـ ۱۳۵۲» به ثبت رسيده است؛ تالاب بين المللي گندمان از جلوه هاي زيبايي در هر فصل از سال برخوردار است.





شیرینی گز بلداجی در کام گردشگران


شهر بلداجی با تولید گز با کیفیت که به عنوان قطب نخست تولید گز در کشور مطرح است هر ساله در ایام عید نوروز کام مسافران و گردشگران نوروزی را شیرین می کند.

ارتفاعات و مراتع بخش بلداجی به واسطه شرایط ویژه جغرافیایی محل رویش فراوان گیاه انگبین است که طعم شیرین گز را دو چندان می کند.

استفاده از انگبین درجه یک و خالص و تولید گز مرغوب موجب شده گز شهر بلداجی معروفیت خاصی پیدا کرده و در کنار آن نیز اشتغال فراوانی در این حوزه ایجاد کند.

کیفیت بسیار بالای گز بلداجی علاوه بر مصرف کنندگان داخلی مورد استقبال کشورهای خارجی نیز قرار گرفته به گونه ای که حجم زیادی از صادرات را به خود اختصاص داده است.

مسافران و گردشگرانی که استان چهارمحال و بختیاری را به عنوان مقصد سفرهای نوروزی انتخاب می کنند می توانند با سفر به شهرستان بروجن خاطرات خوبی را برای خود رقم بزنند.

انتهای پیام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۶:۳۱

27 Dec 2019