کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری:

ساماندهی 127 گلزار شهدا در چهارمحال و بختیاری

15 اسفند 1396 ساعت 10:11

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: از ۲۹۲ گلزار شهدادر استان، ۱۲۷ گلزار شهدا ساماندهی شده، ۵۵ گلزار شهدا در دست اقدام و ۱۰۱ گلزار ساماندهی نشده است، اعتبارات مربوط به گلزار شهدا در سال ۹۵ نسب به سال ۹۴، ۸۱ درصد افزایش و اعتبارات تخصیصی ۵/ ۳۱ درصد افزایش یافته است.


فریبرز نجفی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۴۳۸ شهید، ۷۲۵ جانباز و ۵۰۸ آزاده که مجموعا ۴۶ هزار نفر هستند تحت پوشش بنیاد شهید در این استان هستند و خدمات دریافت می‌کنند اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری در حوزه ایثار و شهادت چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن همراهی خود با ولایت فقیه را به اثبات رسانده، بختیاری‌های ولایت‌مدار این استان در تاریخ ۱۹ بهمن سال ۵۸ با ملاقات با امام خمینی (ره) بیعت‌شان با امام‌شان و مخالفت با بختیاری را رسما اعلام داشتند، در دوران دفاع مقدس تیپ سرافراز قمربنی هاشم (ع) با حضور مستمر در جبهه‌ها از خاک و کشورش دفاع کرد، این مردمان در مبارزه با منافقان نقش بسزایی داشتند همچنین در دوران دفاع از حریم حرم چهارمحال و بختیاری هشت شهید تقدیم کرد که اولین شهید مدافع حرم در کشور همچنین ما اولین شهید جامعه پزشکی را از این استان تقدیم کردیم.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در سه محور جامعه ایثارگری، ارائه خدمات به جانبازان و ارائه خدمات به خادمان شهدا در حوزه‌های مختلف مشغول به کار است.

نجفی با اشاره به اینکه در گذشته مجبور بودیم جانبازان اعصاب و روان را به استان‌های همجوار برای درمان اعزام کنیم چون مرکزی برای رسیدگی به آن‌ها در استان نداشتیم اضافه کرد: براساس توافقنامه‌ای که در اردیبهشت سال ۹۶ امضا شد، بخشی در بیمارستان سینا برای این جانبازان در نظر گرفته شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگی بیش از ۲۵۰ یادواره شهدا در استان برگزار شده است بیان داشت: اخیرا با امضای تفاهم‌نامه‌ای با بانک مهراقتصاد کلیه تابلوهای شهدا مرمت و بازسازی شدند.

وی تاکید کرد: ما سعی داریم کلیه مشکلات ایثارگران را حل کنیم، و از همین رو هفت مورد جلسه شورای ترویج استانی و ۶۹ مورد جلسه شهرستانی سرکشی از خانواده شهدا با همکاری ادارت برگزار شد.

نجفی از برگزاری دوره پیام‌آوران ایثار برای ۶۰ ایثارگر در تهران خبر داد و یادآور شد: افراد آموزش دیده در مناسبت‌های مختلف با حضور در برنامه‌ها اقدام به خاطره‌گویی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در سه مرحله مسابقات قرآنی کشوری ۲۹ رتبه برتر کشوری کسب کردیم و یک هزار و ۷۸۸ نفر به اردوهای زیارتی اعزام شد، همچنین در حوزه آموزش ۷۲۰ نفر راه‌یافته به دانشگاه داشتیم و در بحث جمع‌آوری اسناد و آثار از شهدا ۲ هزار و ۷۰۰ اثر از شهدا جمع‌آوری شد که شامل دل‌نوشته و وصیت‌نامه از شهدا هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با اشاره به بحث تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به هر ایثارگر واجد شرایط زمین واگذار می‌شود و غیر از شهرستان بروجن و لردگان همه ایثارگران می‌توانند زمین در مرکز استان دریافت کنند و تاکنون به ۲ هزار و ۶۷ نفر زمین واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در بحث پرداخت وام مسکن از سال ۹۵ تاکنون درمجموع یک هزار و ۵۹ فقره وام پرداخت شده است افزود: افرادی که در گذشته وام ۱۵۰ میلیون ریالی دریافت کرده‌اند و سر موقع تسویه کرده باشند مجدد می‌توانند از تسهیلات برخوردار شوند.

نجفی بیان داشت: از ۲۹۲ گلزار شهدا در استان، ۱۲۷ گلزار شهدا ساماندهی شده، ۵۵ گلزار شهدا در دست اقدام و ۱۰۱ گلزار ساماندهی نشده است، اعتبارات مربوط به گلزار شهدا در سال ۹۵ نسب به سال ۹۴، ۸۱ درصد افزایش و اعتبارات تخصیصی ۵/ ۳۱ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اعتبارات مصوب برای امسال ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته، و از ۴۴ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان ۲۵ میلیارد و ۱۲۹ میلیون تومان تخصیص یافته است.

نجفی با اشاره به مددکاری و سرکشی از خانواده‌های شهدا بیان داشت: تاکنون ۷ هزار و ۲۰۰ مورد سرکشی از این خانواده‌های بزرگوار صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری به زیارت مجازی شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی این زیارت باید مشخصات شهدا و گلزارهای شهدا در سیستم سجایا ثبت شود و بنیاد شهید استان ۱۰۰ درصد از مشخصات را ثبت کرده است.

وی با اشاره به پایش سلامت و معاونت بهداشت و درمان تاکید کرد: ۶۵ پزشک عمومی در سطح این استان در خانواده شهدا حضور و به صورت رایگان والدین شهدا را ویزیت می‌کنند که تا به امروز ۲۲ هزار نفر پایش سلامت شدند، همچنین ۱۲۱ مرکز درمانی طرف قرارداد در سطح استان داریم که مسئولیت رسیدگی به مسائل درمانی ایثارگران را دارند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 38778

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38778/ساماندهی-127-گلزار-شهدا-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir