۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۳۸۷۴۷
یافته جدید تحقیقاتی؛

تاثیر مصرف مغزیجات آجیلی در طول عمر مبتلایان سرطان روده

محققان می گویند افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ که به طور مرتب مغزیجاتی مانند بادام، گردو، فندق، بادام زمینی و بادام هندی مصرف می کنند در معرض ریسک پایین تر عود سرطان و مرگ ناشی از آن هستند.
تاثیر مصرف مغزیجات آجیلی در طول عمر مبتلایان سرطان روده
به گزارش جهانبین نیوز؛ یافته ها نشان می دهد افرادی که به طور مرتب حداقل هفته ای ۲۵ تا ۵۰ گرم مغزیجات آجیلی مصرف می کردند ۴۲ درصد با افزایش نرخ زنده ماندن بعد از سرطان روبرو بودند.

در بیماران مبتلا به مرحله ۳ سرطان روده، بازگشت بیماری تا حدود نصف کاهش یافت.

«تمیدایو فادلو»، سرپرست تیم تحقیق از موسسه سرطان دانا-فاربر بوستون، در این باره می گوید: «این یافته ها همراه با چندین مطالعه مشاهده ای دیگر نشان می دهد که گروهی از رفتارهای سالم نظیر افزایش تحرک بدنی، حفظ وزن سالم، و کاهش مصرف نوشیدنی های قندی و شیرین، موجب بهبود روند درمان سرطان روده می شود.»

فادلو در ادامه می افزاید: «این نتایج بر اهمیت رژیم غذایی و فاکتورهای سبک زندگی در افزایش بقاء بعد از سرطان روده تاکید دارد.»

این مطالعه شامل ۸۲۶ شرکت کننده بود که به طور متوسط ۶.۵ سال بعد از درمان با جراحی و شیمی درمانی تحت نظر بودند.

بیماران ممکن است به خاطر نگرانی از میزان چربی بالا مغزیجات آجیلی آن را مصرف نکنند، اما این مطالعات نشان می دهند مصرف کنندگان مغزیجات آجیلی لاغرتر هم هستند.

مطالعات قبلی همچنین نشان داده اند که مصرف این نوع مغزیجات به کاهش مقاومت انسولین هم کمک می کند.

به گفته محققان، «این مطالعه از این فرضیه دفاع می کند که رفتارهای که موجب کاهش احتمال مقاومت انسولین در فرد می شود، نظیر خوردن مغزیجات آجیلی، موجب بهبود نتایج سرطان روده هم می شوند.»


منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۲۲:۰۵

10 Jan 2020