کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه سامان گفت:

خانواده ها در امر ازدواج به فرزندان فرصت و قدرت انتخاب دهند

11 اسفند 1396 ساعت 17:01

امام جمعه سامان با بيان اينکه آنچه در امر ازدواج مهم است انتخاب پسر است نه انتخاب والدين ، ابراز کرد: خانواده ها در امر ازدواج به فرزندان فرصت و قدرت انتخاب دهند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما، امام جمعه سامان حجت الاسلام علي اصغر عقيلي در ابتداي خطبه ي اول نماز جمعه پس از سفارش خود و همه ي مردم به رعايت تقواي الهي در ادامه ي بحث تحکيم مباني خانواده به مساله ي انتخاب همسر پرداخت و اظهار داشت: امام جعفر صادق عليه السلام همسر را به مثال گردنبند تشبيه کردند و همسر انسان بايد پس از مشاوره و تحقيق از نظر ويژگي هاي اخلاقي و ظاهري، انتخاب گردد.

عقيلي با اشاره بر اينکه در مسايل پيش از ازدواج اگر در ويژگي هاي ظاهري، فرد تغييري داده است، بايد به سمع و نظر طرف مقابل رسيده شود، افزود: آن چه مهم است در امر ازدواج، انتخاب پسر است نه انتخاب والدين.

وي در ادامه به اهميت داشتن انتخاب پسر در امر ازدواج اشاره و بيان داشت: البته مشاوره دادن و استفاده از تجربيات والدين در امر ازدواج اهميت بسياري دارد ولي نه تا جايي که همسر آينده ي فرزند پسر خود را آن ها انتخاب کنند.

امام جمعه ي شهرستان سامان پس از بيان داستان ازدواج دختر علامه مجلسي با ملاصالح، به معرفي کردن دختر براي خانواده ها براي امر ازدواج اشاره کرد و اذعان داشت: اگر چه امروزه در جامعه ي ما اين مساله کم رنگ است، ولي اشکالي ندارد اگر والدين دختر، پس از آشنايي با پسر، دختر خود را به عنوان پيشنهاد به خانواده ي پسر معرفي کنند.

امام جمعه ي شهرستان سامان به سالروز وفات ام البنين مادر حضرت عباس اشاره کرد و در رثاي ايشان چند بيت شعر قرائت کرد.

عقيلي در ادامه به مساله ي توجه به نيازمندان در ايام آخر سال اشاره کرد و بيان داشت: از همه ي نمازگزاران خواستند تا هر کس در حد توان خود به فقرا و نيازمندان کمک کنند تا همان گونه که سفره ي آن ها در ايام عيد رنگي است، فقرا هم بتوانند خنده را بر لبان فرزندان خود بنشانند.

نماينده ي ولي فقيه در شهرستان سامان، به ولادت ميرزا نور الله معروف به عمّان ساماني اشاره کرد و تصريح کرد: عمان ساماني از خانواده ي علم و ادب بودند.

عقيلي در ادامه به يکي از کرامت هاي عمان ساماني پرداخت که ايشان در يکي از سفرهاي به عتبات پس از خواندن روضه اي، عبايي را از طرف وجود نازنين رسول گرامي اسلام به عنوان هديه دريافت مي کند.

وي در انتهاي خطبه ي دوم به فرمايشات مقام معظم رهبري در روز گذتشه اشاره داشت و بيان داشت اختلافات بين مسلمانان نبايد باعث تفرقه افکني و خوشحالي دشمن شود.

انتهاي پيام/۶۰۱س


کد مطلب: 38734

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38734/خانواده-امر-ازدواج-فرزندان-فرصت-قدرت-انتخاب-دهند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir