۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۳۸۷۱۵
سالي که نکوست از بهارش پيداست

بحران بي آبي از سرچشمه هاي آب کشور آغاز شد

در حالي که هنوز چند روزي بيشتر از آخرين ماه زمستان نگذشته است، بحران بي آبي از سرچشمه هاي آب کشور آغاز شد.
بحران بي آبي از سرچشمه هاي آب کشور آغاز شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، از چند روز قبل مردم روستاهاي کوهرنگ ازجمله شهرک امام حسين (ع) دهنو و چند روز روستاي ديگر در تماس هاي متعدد با کوهرنگ خبر از قطعي آب آشاميدني گلايه کردند.

در کمال تعجب از ظهر روز يکشنبه 6 اسفند مردم روستاهاي ميهه و روستاهاي اطراف طي تماس‌هاي متعدد خواستار پيگيري قطعي مکرر آب روستا شدند.

با پيگيري‌هاي خبرنگار کوهرنگ خبر از روستاهاي نامبرده متوجه شديم آب روستاهاي ميهه از چند روز قبل جيره بندي شده است و از ساعت 12 شب الي 12 ظهر قطع مي شود.

واقعا بايد به حال مردم کوهرنگ گريه کرد، مردم که خود در پاي چشمه هاي آب هستند ولي برای مصرف روزانه بايد گرفتار جيره بندي شوند اما تونل هاي هولناک انتقال آب در حال بليعدن منابع آبي آن به استانهاي دوردست است.

در همين حال به علت کاهش بارندگي ها و همچنين کاهش دبي چشمه کوهرنگ؛ در زمستان آب آشاميدني مردم کوهرنگ در سرچشمه هاي کارون و زاينده رود قطع شد.

طي چند روز گذشته اب آشاميدني منطقه ميهه کوهرنگ با بيش از 20 پارچه روستا به علت کمبود بارش و کاهش دبي چشمه کوهرنگ قطع شد و خبر ها حکايت از جيره بندي آب آشاميدني مردم سرچشمه هاي دو رود کارون و زاينده رود دارد.

لازم به ذکر است از يک ميليارد و 400 ميليون متر مکعب آب جاري شده از کوهرنگ بختياري به زاينده رود و از 237 ميليون متر مکعب سهم استان چهارمحال بختياري از زاينده رود صرفا 0.4 ميليون متر مکعب يعني کمتر يک ميليون متر مکعب به صنعت اين شهرستان اب تخصيص يافته است.

اهالي گفتند: دو روز است که از ساعت 12 شب تا 12 ظهر روز به بعد آب ميهه قطع شده.

مهندس مجيد لهرابيان، مدير آب و فضلاب روستايي کوهرنگ در پاسخ به قطعي و جيره بندي آب در روزهاي گذشته جوابيه اي به کوهرنگ خبر ارسال کرد متن ان به شرح زیر است:

قدر آب را بيشتر بدانيم، با توجه به بارش هاي ضعيف در پاييز سال جاري که به لحاظ آماري رکورد خشکترين پاييز چند دهه اخير را به خود اختصاص داد، بارش ها در زمستان هم چنگي به دل نزد بطوريکه تاکنون سرچشمه هاي حيات در کوهرنگ به خود نجوشيده اند و بعضا خشکيدند.

بنابراين خطر کم آبي به سر شاخه ها هم رسيده است.

با اين حال اعتقاد و تلاش بر اين است که تمام وقت کليه روستاهاي عزيز شهرستان از نعمت آب سالم و بهداشتي برخوردار باشند.

و اما در مورد خبرهاي منتشر شده روزهاي اخير در رسانه "کوهرنگ خبر“

1- در خصوص روستاي دهنو و شهرک امام حسين، به علت افت خط انتقال آب کوهرنگ به شهرکرد که منبع اصلي تأمين آب اين روستاهاست، پيش بيني نشده براي چند ساعت در قسمت هاي بالادستي روستاها قطع گرديد که بلافاصله با پيگيري از طريق شرکت آب و فاضلاب شهري که مديريت اين خط را به عهده دارد به حالت اول برگردانده شد.

شايان ذکر است که آب شرب اين روستاها کمترين نوسان قطع و وصل را دارد که انتظار مي رود با صبر و حوصله بيشتر در مورد اين وقايع اظهار نظر کرد.

2- در خصوص روستاهاي مجتمع ميهه، به علت قرار گرفتن ايستگاه بخش آباد و البته ارتفاع بالاي اين منطقه که در خط راس قرار دارند، افت خط انتقال کوهرنگ به شهرکرد بيشتر محسوس شد که آنهم با تمهيدات لازم و تلاش نيروهاي خدوم آبفار کوهرنگ مرتفع گرديد.

 لازم بذکر است جيره بندي در هيچ کدام از روستاهاي کوهرنگ تا به حال انجام نشده و اين خبر صحت ندارد.

در پايان ضمن عذرخواهي از شهروندان محترم تقاضاي صرفه جويي در مصرف اين نعمت الهي را داريم و انشالله با دعاي مردم فهيم و عزيز سهم بيشتري از نزولات جوي داشته باشيم.

انتهاي پيام1026ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۴:۵۲

27 Dec 2019