۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۳۸۶۲۳
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خبر داد

آغاز فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت امروز در چهارمحال و بختیاری/ تداوم بارش‌ها تا اواسط هفته آینده

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس داده‌های نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی جدید از اواخر وقت امروز وارد استان می‌شود که تا اواسط هفته آینده فعال خواهد بود.
آغاز فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت امروز در چهارمحال و بختیاری/ تداوم بارش‌ها تا اواسط هفته آینده
مهرداد قطره معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: براساس داده‌های نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی جدید از اواخر وقت امروز وارد استان می‌شود که تا اواسط هفته آینده فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت این سامانه به‌صورت باران، برف، رعد و برق و در نقاط مستعد بارش تگرگ و همچنین گاهی وزش باد شدید در برخی از مناطق به‌ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان است اضافه کرد: همچنین برای ۲۴ ساعت اول در استان آسمان نیمه‌ابری، گاهی ابری و در برخی ساعات همراه با بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

قطره خاطرنشان کرد: موقتا از بعدازظهر پنج‌شنبه بارش‌ها کاهش می‌یابد و از اواخر وقت جمعه و طی روز شنبه و یک‌شنبه بر شدت بارش‌ها افزوده می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری عمده فعالیت این سامانه را برای مناطق جنوبی و مناطق شمالی دانست و بیان کرد: مناطق شرقی و مرکز استان سهم کمتری از بارش‌ها دارند ولی تداوم بارش‌ها تا اواسط هفته آینده خواهد بود.

قطره یادآور شد: شب گذشته در سردترین ساعت دمای شهرکرد به دو درجه زیر صفر رسید و به علت بالا بودن دمای هوا بیشتر بار‌ش‌ها به‌صورت باران است.

وی تاکید کرد: بارندگی‌ها اخیر بین سه تا چهار درصد کمبود بارش‌ها را در استان جبران کرد اما هنوز هم نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۶۳ درصد کاهش بارندگی و نسبت به میانگین بلندمدت دوره مشابه  ۶۸ درصد کمبود بارندگی داریم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۸:۵۰

27 Dec 2019