۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۳۸۶۱۴

نخستين جشنواره قرآن و عترت با معرفي برگزيدگان به کار خود پايان داد

اختتاميه نخستين هفته قرآن و عترت استان چهار محال و بختياري با صبح امروز ( دوشنبه ٣٠بهمن )در تالار غدير فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با معرفي برگزيدگان برگزار شد.
نخستين جشنواره قرآن و عترت با معرفي برگزيدگان به کار خود پايان داد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ؛ جواد کارگردان دهکردي مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري در مراسم اختتاميه نخستين هفته قرآن و عترت استان صبح امروز ٣٠بهمن گفت :توليد محتواي بر اساس آموزه هاي قرآني يکي از مهمترين رويکردهاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.

وي برپايي هفته قرآن و عترت در استان را يکي از برنامه هاي مهم وزارتخانه در اين استان دانست و گفت:اين هفته با تاکيد بر ترويج و توسعه مفاهيم قرآني در جامعه برگزار شد.

به گفته وي،همزمان با برگزاري هفته قرآن و عترت چهارمحال و بختياري ٩ جشنواره فرهنگي و هنري با موضوع قرآني در سطح استان با محوريت برنامه هاي قرآني برگزار شد.

وي گفت: اين جشنواره ها در بخش هنرهاي تجسمي، سينما و فيلم، تئاتر صحنه اي و خياباني، شعر و داستان، علمي و پژوهشي شامل تاليف کتاب و پايان نامه، رسانه هاي مکتوب و آنلاين، صنايع دستي و نغمه هاي قرآني و ديني از بيست و چهارم تا سي ام بهمن ماه اجرا شد.

کارگران يادآور شد: اين برنامه ها با هدف ايجاد فضاي قرآني در سطح استان، توليد آثار هنري با موضوع قرآن و عترت، شناسايي استعدادهاي هنري و قرآني استان، استفاده از زبان هنر براي ترويج مفاهيم قرآن و معارف عترت و معرفي آثاري با قابليت معناگري مفاهيم و دستورات قرآن و عترت اجرا شد.

وي بيان داشت: هفته قرآن و عترت يکي از برنامه هاي فرهنگي و هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سطح کشور است که به منظور ترويج و توسعه فعاليت هاي قرآني با بهره گيري از ظرفيت هاي فرهنگي و هنري برگزار مي شود.

کارگران اذعان داشت: چهارمحال و بختياري در طول هشت سال دفاع مقدس دو هزار و ٤٠٠شهيد را تقديم انقلاب اسلامي ايران کرد که تعدادي از اين شهدا در بخش هاي مختلف قرآني فعاليت داشتند.

وي بيان داشت: چهارمحال و بختياري هفدهمين استاني است که اين برنامه را برگزار مي شود.

به گزارش بام ايران خبر؛ اکنون ٥٩ موسسه قرآني در چهارمحال و بختياري فعال است که ٢١ موسسه زير نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي و ٣٨ موسسه زير نظر سازمان تبليغات اسلامي استان فعاليت دارد.

انتهاي پيام1022ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۵۴:۰۴

30 Dec 2019