۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۳۸۵۹۸
مشکلات مسافران روستاهاي حاشيه زاينده رود:

سر گردان در جاده ها!/ ضرورت توجه به حمل و نقل در شهرستان سامان/ لزوم جايگزيني خودروهاي فرسوده مسافربري

مسافران روستا هاي بخش زاينده رود سرگردان در جاده هستند که بايد مسئولين شهرستان سامان و بخش زاينده رود بر حمل و نقل اين مسير توجه داشته باشند.
سر گردان در جاده ها!/ ضرورت توجه به حمل و نقل در شهرستان سامان/ لزوم جايگزيني خودروهاي فرسوده مسافربري
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما ، حمل و نقل مسافر امري مهم و حساس در بين جوامع بشري محسوب مي شود که مطلوب بودن آن بر روند اجرايي فعاليت هاي اجتماعي تاثير بسزايي دارد.

ضعف در ناوگان حمل و نقل اين شهرستان باعث عدم ميل مردم به استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي و روي آوردن مردم به مسافرکش هاي شخصي يا وسايل نقليه خود شده است.

فرسودگي و وضعيت نامناسب و غير بهداشتي بودن تاکسي هاي درون شهري يکي ديگر از چندين دلايل کم رغبتي مردم به استفاده از اين شيوه حمل و نقل شده است.

با رشد جوامع بشري و به تبع آن سرعت پيشرفت شهرها و روستا ضرورت مي طلبد که بازار حمل و نقل و ناوگان عمومي در امر اياب و ذهاب مورد توجه بيشتري قرار گيرد. جايگاه ناوگان حمل و نقل عمومي در ساختار شهري و روستايي بعنوان امري لاينفک جهت تسريع بخشيدن به امورات روزمره مي باشد که اگر بخواهيم از اين مقوله غفلت بورزيم همانا از زندگي نوين جا خواهيم ماند.

جابه جايي مسافر بر خلاف آنچه آسان بيان شد به آساني انجام نمي شود و مسافران و رانندگان به راحتي در اين مسير نيستند بلکه مشکلات عمده و اساسي در اين مسير وجود دارد که يک تدبير آسان و ساده پاسخگوي کل نياز حمل و نقل مسافر است تا اينکه آسايش رانندگان و مسافران به همراه باشد.

از ديد مسافران مي توان گفت پايانه مسافربري هر شهر و روستايي نشان دهنده نوع مديريت اجرايي درشهر و روستا ها است. پايانه هاي مسافربري در شهراز امکانات کافي جهت رفاه مسافران و حتي رانندگان برخوردار بوده و تا حدودي مديريت و نظارت بر عملکرد شرکتهاي مسافربري و رانندگان در پايانه هاي مسافربري بدرستي انجام مي شود.

درخشان يکي شهروندان روستاي هوره در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه در اکثر مواقه به دليل نبود تاکسي خط هوره به سامان بايد حدود يک تا و ساعت در کنار جاده و ايستگاه منتظر تاکسي هاي خط باشيم و و در آخر هم بايد با تاکسي هاي شخصي براي رفت و آمد به سامان استفاده شود، بيان داشت: علاوه بر فعاليت نامنظم تاکسي هاي خط ويژه هوره به سامان ، جزيخودرو هاي فرسوده اي هستند که در اين مسير مشغول به فعاليت هستند.

وي با بيان اينکه از مسئولين در خواست داريم وضعيت تاکسي هاي برون شهري هوره را سر و ساماني دهند ، اذعان داشت: من يک دانشجو هستم و بايد صبح علي الطلوع از منزل بيرون بزنم تا سر وقت به کلاس هايم در دانشگاه برسم چون اگر ازساعت ۸ صبح گذشت ديگر در اين روستا تا حدود ساعت ۱۰ تاکسي وجود ندارد و بايد از ماشين شخصي استفاده کرد.


خانم عرب از روستاي دشتي در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه نامنظم کار کردن تاکسي ها نه تنها در روستاي دشتي بلکه مشکل تمامي روستا هاي حاشيه زاينده رود است و تمام ساکنين بخش زاينده رود با اين مشکل مواجعه هستند ، بيان داشت: وقت زيادي از مردم اين روستا ها در کنار جاده ها و ايستگاه هاي تاکسي به هدر مي رود و همين امر موجب نارضايتي مردم از اين بخش شده است.

وي با اشاره بر اينکه خودرو هاي که در اين مسير مشغول به فعاليت هستند خودرو هاي فرسوده و خارج از رده هستند، بيان داشت: در حالي که مسافرين اعتراض در اين زمينه دارند رانندگان مي گويند که نوسازي تاکسي هزينه زيادي به همراه دارد که رانندگان اين ميزان هزينه را براي نوسازي ندارند.

خانم عرب اذعان داشت: در هر حال بايد مشکل مسافرين و رانندگان از سوي مسئولين بر طرف شود و پيگر اين موضوعات بايد مسئولين باشند .

دهيار دشتي در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه حمل و نقل عمومي در روستاي هاي بخش زاينده رود دچار مشکلاتي است ، بيان داشت: صبح ها تا زمان هاي خاصي تاکسي ها خطي در روستاها تردد مي کنند و صبح ها از ساعت ۸ تا ۱۰ و عصر ها از ساعت ۶ به بعد تاکسي در ايستگاه وجود ندارد.

مرداني با بيان اينکه دليل عمده رانندگان تاکسي در اين مسير اين است که در اين ساعت مسافري وجود ندارد و براي ما به صرفه نيست با يک يا دو مسافر در اين مسير تردد کنيم ، بيان داشت: در روستاي دشتي ۳ تاکسي خطي براي ۱۰۰۰ نفر جمعيت مشغول به کار هستند که تنها يک تاکسي به صورت دائمي در اين خط مشغول به فعاليت است.

وي با بيان اينکه در مورد نوسازي ناوگان عمومي اطلاع رساني به رانندگان شده است، عنوان کرد: رانندگان مي گويند که هزينه براي نوسازي خودرو هاي خود ندارند .

مرداني افزود: خودرو هاي سمند و ون بايد جايگزين خودرو هاي فرسوده در حمل و نقل عمومي در اين بخش شوند که به گفته رانندگان هزينه زيادي را به همراه دارد.

انتهاي پيام/۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۸:۱۹

25 Jan 2020