۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۳۸۴۴۹
همزمان با ايام لله دهه فجر:

تجليل و قدرداني از خيرين و نيکوکاران شهرستان بن

همزمان با ايام الله دهه فجر همايش تجليل از خيرين و نيکوکاران شهرستان بن انجام شد.
تجليل و قدرداني از خيرين و نيکوکاران شهرستان بن
به گزارش جهانبین نیوز ابراهيم بهداروند رئيس کميته امداد امام خميني (ره)شهرستان بن در حاشيه مراسم  تجليل و قدرداني از خيرين و نيکوکاران شهرستان بن به خبرنگار زنگ خبر گفت : خيرين در شهرستان بن و خارج از شهرستان امسال چيزي در حدود 5 ميليارد ريال(500ميليون تومان) کمک هاي  نقدي و غير نقدي در 10 ماه نخست سال به نيازمندان و افراد تحت پوشش کميته امداد امام خميني(ره)شهرستان بن کمک کرده اند.


بهداروند گفت: سرفصل هاي مختلفي از خدمات در کميته امداد قابل ارائه بوده وهست و هم اکنون اين خدمات در سطح زيادي از سطح شهرستان بن اجرايي مي شود.

وي ضمن اشاره به بعضي از خدمات کميته امداد امام خميني(ره) گفت:در سطح شهرستان بن 1200 خانواده تحت پوشش داريم که خدمات کامل کميته امداد را دريافت مي کنند و 100خانواده جزءساير اقشار هستند و فقط مستمري کميته امداد را دريافت مي کنند.

وي ضمن بيان اينکه 92 يتيم از فرزندان عزيزما تحت پوشش کميته امداد هستند گفت:در طرح محسنين در شهرستان بن حدود 169 نفر از فرزندان هستند که داراي سرپرست خانواده هستند و خيرين بيشتر راغب به کمک ايتام هستند در حالي که از همين 169 نفر38 نفر آن ها فاقد حامي هستند.


بهداروند ادامه داد : در سطح شهرستان بن 739 شخص حقيقي  و 5 شخصيت حقوقي جزءحاميان ايتام هستند و خوشبختانه سرانه ي دريافتي ايتام ما در حد نرم کشوري است و درحدود 430هزار تومان به ميزان ميانگين در ماه دريافت مي کنند و در طرح محسنين بطور ميانگين دريافتي آن ها بسيار کم و در حدود 21000تومان در ماه است.

بهداروند ضمن اشاره به کمک هاي کميته امداد امام خميني(ره) براي تعمير و ساخت منزل گفت:خوشبختانه در رابطه با کمک براي ساخت مسکن و خريد مسکن مددجوها 7مورد اقدام شده آن هم با استفاده از اعتبارات دولتي و کمک هاي خيرين و در حدود 60 مورد تعميرو بازسازي مسکن را داشتيم.

وي گفت: 85مورد کمک به امر ازدواج بالغ بر150 ميليون تومان ،وام کارگشايي که به نيازمندان امسال 228 وام کارگشايي بدون بهره بالغ بر 430ميليون تومان، کمک موردي در حدود 692 نفر در حدود 50ميليون تومان ،کمک شهريه دانشجويي 8نفر3.5ميليون تومان ، کمک به دانش آموزان 8.5 ميليون تومان ، پرداخت فرانشيز بيماران و تجهيزات مورد نياز آن ها چيزي در48 حدود ميليون تومان و ارتقاءشاخص هاي بهداشتي در حدود 11ميليون تومان به افراد تحت پوشش کميته امداد مساعدت شده است.

وي بيان داشت: پرداخت حق بيمه ي اجتماعي يکي از کمک هاي مهم در اين نهاد است که در حدود 169نفر بيمه ي تامين اجتماعي ، 248 نفر بيمه ي روستاييان وعشاير و 12مورد سرپرستان شناسه دار و يارانه اي که اگر جمع اين موارد را در نظر بگيريم چيزي در حدود 40درصد سرپرستان مددجويان ما به نحوي تحت پوشش بيمه هستند.

بهداروند  با بيان برنامه هاي فرهنگي مذهبي کميته امداد امام خميني (ره)شهرستان بن گفت : اردوهاي آموزشي در حدود 56نفر هزينه 5ميليون تومان ،اردوهاي زيارتي که شامل عتبات عاليات بود  225نفر استفاده کرده اند مبلغ 10ميليون تومان و مابقي هزينه اين سفرها با کمک خيرين بوده و طرح آموزش خانواده که 100نفر بوده که 22ميليون تومان هزينه شده است .

وي گفت: امسال طرح کمک به رفع سوءتغذيه کودکان را در برنامه داشتيم که با رايزني هاي انجام شده با استان در حدود 86نفر سهميه امسال دريافت کرديم که ماهانه 80هزار تومان به کارت تغذيه  اين افراد واريز مي شود .

در پايان اين مراسم ازخيرين و نيکوکاران شهرستان بن تجليل و قدرداني به عمل آمد:












انتهاي پيام/520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۹:۰۱

27 Dec 2019