کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در يادوراه شهداي فرهنگي شهرستان سامان /

شناساندن شهيد و ارزش هاي شهدا يک امر مهم است که بايد در جامعه فراگير شود

19 بهمن 1396 ساعت 15:38

رئيس آموزش و پرورش سامان در يادوراه 5 شهيد فرهنگي شهرستان سامان گفت: شناساندن شهيد و ارزش هاي شهدا يک امر مهم است که بايد در جامعه فراگير شود.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما, يادواره پنج شهيد فرهنگي شهرستان سامان باحضور امام جمعه سامان،معاونت پژوهشي اداره کل آموزش وپرورش استان،فرماندار وشهردار سامان، مسئولين شهرستان سامان در محل سالن دبيرستان نجمه سامان به ميزباني اداره آموزش وپرورش و همکاري بسيج فرهنگيان اين شهرستان برگزار شد.

هدف از برگزاري يادواره شهداء به تصوير در آوردن عشق معنوي رزمندگان و دفاع از آرمان هاي انقلاب است

محمد دهقاني رئيس اداره آموزش وپرورش سامان اظهار داشت: مهمترين اهداف برگزاري اين مراسم به تصوير درآوردن عشق معنوي رزمندگان در دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و حراست از آب و خاک کشور از اهداف اين برنامه بوده است.

دهقاني ضمن گرامي داشت ايام الله دهه مبارک دهه فجر وخير مقدم به مهمانان ومدعوين اين مراسم عنوان کرد: اين برنامه به پاس زحمات و جان فشاني هاي پنج شهيد فرهنگي برگزار شد تا بتوانيم اندکي از زحمات اين شهيدان بزرگوار را در قالب خاطره بيان کنيم.

شناساندن شهيد و ارزش هاي شهدا يک امر مهم است که بايد در جامعه فراگير شود

وي گفت: شناساندن شهيد و ارزش هاي شهدا يک امر مهم است که بايد در فضاي جامعه فراگيرشود.

دهقاني همچنين با بيان اينکه ما ايرانيان مديون شهدا هستيم، بيان داشت: همه شهدا براي اينکه نهضت اسلامي وانقلاب اسلامي که برگرفته از ايات نوراني قران است ماندگار بماند رفتند و جان خود را فدا کردند.

دهقاني ابراز کرد: در حقيقت دراين مراسم همه ما مهمان هستيم وخود شهداء ميزبان اين مراسم هستند.

وظيفه ما تبيين نسل جوان با لسان موثر است که نقشه هاي دشمن در هجمه هاي فرهنگي بي اثر باشد

وي ادامه داد: وظيفه ما است که براي نسل جوان تبيين کنيم با لساني که براي آنها موثر بيفتد و با اين کار نقشه دشمن برآنها بي‌اثر ميشودچراکه ضامن بقاي ايران اسلامي خون مقدس شهداست .

عقول دانشمندان و متفکرين از مقام و منزلت شهدا متحير مانده است

امام جمعه سامان حجت الاسلام و المسلمين علي اصغر عقيلي با بيان اينکه عقول انديشمندان و متفکرين از مقام و منزلت و توصيف شهدا متحير مي ماند و خداوند مي فرمايد: شهدا را مرده مپنداريد آنهازنده اندونزد من روزي مي گيرند، بيان داشت: :شهدا در شادي و ريحان هستند و آنچه خدا ازالطاف خودبه شهدا داده است روزي مي گيرند.

امام جمعه سامان به روايت از پيامبر اذعان داشت: در روز قيامت از شهداء سوال و جواب نمي شود وي به نقل از حضرت رسول شهداء بارزم و ايثار در ميان آتش و خون در مصاف با دشمن امتحان خود را پس داده اند واگر اعتقاد به خدا و دين در آنها نبود اززندگي ودلبستگي‌هايشان جدا نمي شدند وبه همين خاطر است که خداوند فرموده بالاتر از شهادت در اسلام هيچ مقام ودرجه اي نيست.


ادامه راه شهداء با ترويج و جايگزين فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه به جاي فرهنگ هاي غلط و نادرست است

اسماعيلي معاون پژوهش اداره کل آموزش و پرورش چهار محال و بختياري در اين يادواره با تشکر از اداره آموزش و پرورش سامان تصريح کردند: بسياري از شهدا سنشان بين ۱۵ تا ۳۰ سال بود وآن چيزي که هدف آنها براي جنگ و مبارزه با دشمن بود فرهنگ ايثار و شهادت بود.

وي اذعان داشت: در جهان ما هميشه رقابت بين دو قطب روشني و تاريکي ، يا همان الله وشيطان بوده و فرهنگ ايثار و شهادت در مقابل نادرستي وفرهنگ غلط است .

اسماعيلي افزود:اگر مي‌خواهيم راه شهدا را ادامه دهيم بايد فرهنگ ايثار را جايگزين فرهنگ نادرست و غلط نماييم تا در آينده پيروز موفق باشيم.

در ادامه گروه راوي به همراه مداح اهل بيت به روايت ايثارگري هاي رزمندگان وفداکاري خانواده هاي صبورشهداء پرداخت وبا يادآوري ايثارگري هاي رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و بازگويي خاطرات آن دوران، حاضرين در اين مراسم را به وجد آوردند.

گفتني است، مراسم يادواره شهداي فرهنگي با حضور چشمگيرمسئولين و فرهنگيان به نحو مطلوب وبا شکوهي برگزار شد.

انتهاي پيام1022ج /۶۰۱س


کد مطلب: 38437

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38437/شناساندن-شهيد-ارزش-هاي-شهدا-يک-امر-مهم-بايد-جامعه-فراگير-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir