۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۳۸۳۷۶
در چهارمحال و بختیاری

افتتاح 716 طرح مسکن مهر با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی

همزمان با دهه مبارک فجر 716 طرح مسکن مهر در چهارمحال و بختیاری با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به این ترتیب پرونده مسکن‌های مهر در این استان بسته شد.
افتتاح 716 طرح مسکن مهر با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی
به گزارش جهانبین نیوز؛ احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی شب گذشته در مراسم افتتاح 716 طرح مسکن مهر چهارمحال و بختیاری با اشاره به بسته شدن پرونده مسکن مهر در این استان، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری سومین استانی است که پروژه‌های مسکن مهر در آن به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه بحث مسکن‌های مهر را بسیار پیچیده عنوان و خاطرنشان کرد: ساخت این مسکن‌ها باید در سال 95 اتمام می‌یافت اما به علت مسائل مالی که برای دولت پیش آمد بسیار طولانی شد.

مهرآبادی با اشاره به برخورداری پروژه‌های مسکن مهر تکمیل شده از امتیاز آب، گاز، تلفن و برق ادامه داد: اصل 31 قانون اساسی دولت‌ها را مکلف به فراهم کرن زمینه خانه‌دار شدن مردم کرده است و دولت‌ها در این راستا رویکردهای متفاوتی داشتند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: از ابتدای ساخت مسکن مهر قرارداد مشارکت با بانک 2 میلیون و 200 هزار واحد منعقد شد و خوشبختانه در حال حاضر به‌جز پروژه‌هایی که مشکلات حقوقی دارند و یا فاقد متقاضی است درواقع کار ساخت عمده پروژه‌ها به اتمام رسیده است.

مهرآبادی مشکل اساسی مسکن‌های مهر را تحویل این واحدها ادانست و عنوان داشت: برای تحویل واحدها نیازمند مساعدت مالی هستیم و درحال حاضر برای تحویل پروژه‌های مسکن مهر نیاز است نزدیک به 11 هزار میلیارد تومان اعتبار است که از این میزان 4 هزار میلیارد تومان مربوط به تأمین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و...، 4 هزار میلیارد تومان برای ایجاد خدماتی چون مسجد، مدرسه، کلانتری و... و 2 هزار و 600 میلیارد تومان هم جهت محوطه‌سازی، آسفالت معابر، راه‌های دسترسی و... است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز از منابع وزارت راه و شهرسازی خبر داد و تاکید کرد: پیش‌بینی شده بود امسال مسکن مهر 12 استان تکمیل و تحویل داده شود ولی چون اعتبار لازم در این زمینه تامین نشده به نتوانستیم به هدف‌مان برسیم.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: علی‌رغم همه مشکلاتی که داشتیم قریب به یک میلیون واحد تحویل داده شد و به‌طور متوسط سالی حدود ۲۳۰ هزار واحد مسکن به جامعه تزریق شد.

وی ادامه داد: در ۱۶ استان کشور مجموعاً ۱۶ هزار واحد وجود دارد که با  مساعدت این پروژه‌ها نیز تکمیل می‌شود و امیدواریم در سایر استان‌ها نیز همچون چهارمحال و بختیاری پروژه مسکن مهر اتمام شود.

مهرآبادی از اتمام حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه این واحدها به دلیل ناقص بودن خدمات زیربنایی، نا مناسب بودن راه و... تحویل متقاضیان داده نشده است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۲۰:۳۹

24 Jan 2020