۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۳۸۲۱۰
عدم پرداخت مطالبات کشاورزان در چهارمحال و بختیاری

چغندر قند تلخ!/ با سیلی صورت خود را سرخ کرده‌ایم!/ رکود بازار شکر!

کارخانه قند در پرداخت مطالبات چغندرکاران چهارمحالی تاخیر چهارماهه داشته و همین امر مشکلاتی را برای این افراد ایجاد کرده است.
چغندر قند تلخ!/ با سیلی صورت خود را سرخ کرده‌ایم!/ رکود بازار شکر!
به گزارش جهانبین نیوز؛ کشاورزان در چهارمحال و بختیاری این روزها با مشکلات بسیاری مواجه هستند و بسیاری از موارد زندگی این مردمان سخت‌کوش و زحمت‌کش را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر، نبود بازاری برای فروش محصولات، سرمازدگی تولیدات باغی، عدم حمایت از سوی مسئولان و... مشکلاتی هستند که دامن‌گیر بسیاری از کشاورزان در این استان است.

با خبر شدیم کارخانه قند در پرداخت مطالبات چغندرکاران چهارمحالی تاخیر چهارماهه داشته و همین امر مشکلاتی را برای این افراد ایجاد کرده است.

بعد از گذشت چهار ماه هنوز مطالبات‌مان را دریافت نکردیم

یکی از کشاورزان هفشجانی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ما کشاورزان همه تابستان را صرف کاشت و پرورش چغندرقند کردیم تا نانی برای خانواده خود ببریم.

وی با بیان اینکه بعد از چندین ماه کار و تلاش چغندرهای‌مان را به کارخانه قند تحویل دادیم افزود: با کمال ناباوری کارخانه با ما همکاری نکرده و امروز بعد از گذشت چهار ماه هنوز پولی از سوی این کارخانه به تحویل داده نشده است.


این کشاورز هفشجانی اضافه کرد: علاوه‌بر مخارج و بدهی‌هایی که داریم، اجاره زمین‌ها را هم نتوانستیم پرداخت کنیم.

وی در انتها گفت: خواهش می‌کنیم صدای ما را به گوش مسئولان برسانید تا این مشکل را حل کنند چون ما با وجود اینکه کار و تلاش کردیم اما الان شرمنده زن و بچه‌های‌مان هستیم و بدهی‌های‌مان را هم نمی‌توانیم پرداخت کنیم.

با سیلی صورت‌مان را سرخ نگه داشته‌ایم

یکی از کشاورزان شلمزاری که چغندرهای خود را به امید دریافت پول در اختیار کارخانه قند قرار داده در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در اوج بیکاری تمام وقت و زندگی‌مان را برای کار بر روی یک زمین اجاره‌ایی گذاشتیم تا نان حلالی بر سر سفره زن و بچه‌های‌مان ببریم.

وی با اشاره به اینکه چغندرهایی که کاشته بودیم به کارخانه قند دادیم اما نه پولی دریافت کردیم و نه جواب درستی تا به الان گرفته‌ایم اضافه کرد: همه کشاورزان با مشکلات بسیاری مواجه هستند اجاره زمین‌های‌مان را پرداخت نکردیم و برای پرداخت هزینه زن و بچه‌های‌مان باید کلیه‌های‌مان را بفروشیم چون دیگر هیچ راه چاره‌ای نداریم.


این چغندرکار شلمزاری تاکید کرد: کارخانه با این توجیح که شکر به فروش نمی‌رسد در پرداخت پولمان تعلل می‌کند.

وی با بیان اینکه ما از دیگران شنیدیم که کارخانه چند میلیارد وام دریافت کرده که مطالبات کشاورزان را پرداخت کند اما متاسفانه کم‌تر از ۱۰ درصد از طلب ما را پرداخت کرده است.

این کشاورز افزود: باور کنید برای تامین مخارج زندگی‌مان و پرداخت بدهی‌های‌مان مانده‌ایم و با سیلی صورت خودمان را سرخ نگه داشته‌ایم، ما از مسئولان انتظار داریم برای رفع مشکل اقدامی کنند.


کارخانه قند فقط ۱۰ درصد از بدهی خود را به کشاورزان پرداخت کرده است

حمیدرضا دانش معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: درخصوص مطالبات چغندرکاران باید بگوییم امسال در بازار شکر رکود ایجاد شده و برای اولین بار کارخانه قند میزان ۹۲ هزار و ۵۰۰ تن چغندر از کشاورزان خریداری کرده است.

وی با بیان اینکه این درحالی است که شکرها در انبار این کارخانه هنوز به فروش نرسیده افزود: این کارخانه تاکنون درصدی از بدهی‌های خود را به کشاورزان پرداخت کرده است.

دانش اضافه کرد: در هفته گذشته حدود ۱۰ درصد از مبالغ بدهی به کشاورزان پرداخت شده و با پیگیری‌هایی که از سوی جهاد کشاورزی صورت گرفته دو کیلوگرم قند و ۲۰ کیلوگرم تفاله هم برای کشاورزان دایر شده و کشاورزان مطمئن باشند این میزان بر عهده کارخانه قند است که باید نسبت به پرداخت آن بعد از مصوبه شورای اقتصاد کشور اقدام کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: علاوه‌براین کشاورزان ۲۰ درصد مبلغ بدهی‌شان، نهاده از کارخانه قند تحویل گرفتند.


کارخانه قند تا به حال هیچ تسهیلاتی از بان دریافت نکرده است

دانش تاکید کرد: کارخانه قند برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده است اما تا به حال تسهیلاتی دریافت نکرده و پرونده این کارخانه برای دریافت ۱۰ میلیارد تومان برای تصویب به تهران ارسال شده است.

تا دو هفته دیگر ۳۰ درصد از بدهی‌های چغندرکاران به صورت یکجا پرداخت می‌شود

وی با اشاره به اینکه جهادکشاورزی پیگیر پرداخت مطالبات کشاورزان هست ادامه داد: یکی دو هفته آینده اگر بانک عامل برای پرداخت تسهیلات همکاری لازم را داشته باشد حداقل ۳۰ درصد دیگر از بدهی‌ها را به صورت یکجا به کشاورزان پرداخت خواهیم کرد.

دانش در انتها علت رکود در بازار شکر را خودکفایی در تولید شکر و عدم استقبال از این کالا عنوان و بیان داشت: خرید در این زمینه وجود دارد اما نه به قیمت مصوب بلکه به قیمت پایین‌تر و همین امر دلیلی برای کاهش فروش شکر شده است.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۰۱:۲۲

28 Dec 2019