۰
plusresetminus
سرپرست فرمانداري بروجن با اشاره به افزايش چشمگير گزيدگي سگ هاي ولگرد، تاکيد کرد: سايت جمع آوري و زنده گيري سگ هاي ولگرد با مشارکت و همکاري ديگر دستگاه هاي اجرايي مرتبط هر چه زودتر آغاز به کار کند.
معضل سگ هاي ولگرد صداي مقامات بروجن را هم در آورد/دستگاه هاي اجرايي دست به کار شوند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، علي محمد مرادي در کارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان بروجن اظهار داشت: براساس آمار به دست آمده ۹۵ درصد حيوان گزيدگي ها مربوط به سگ هاي ولگرد است.

معضل سگ هاي ولگرد صداي مقامات بروجن را هم در آورد/دستگاه هاي اجرايي دست به کار شوند

مرادي تصريح کرد: با توجه به افزايش چشمگير گزيدگي سگ هاي ولگرد سايت جمع آوري و زنده گيري سگ هاي ولگرد که از سوي شهرداري بروجن راه اندازي و آماده شده بايد با مشارکت و همکاري ديگر دستگاه هاي اجرايي مرتبط هر چه زودتر آغاز به کار کند.

وي ضمن بيان اين که براي اين کار 3 ميليارد ريال توسط شهرداري بروجن هزينه پرداخت و قراردادي با شرکت خدماتي مربوطه بسته شده است، گفت: اداره دامپزشکي شهرستان بايد همکاري لازم در خصوص استقرار دامپزشک در سايت مورد نظر را با شهرداري به عمل آورد.

تاکيد بر کنترل جدي تر کيفيت آب آشاميدني

سرپرست فرمانداري بروجن تاکيد کرد: نظارت بر کنترل کيفي آب آشاميدني با حساسيت جدي تر در دستور کار مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب قرار گيرد.

مرادي ادامه داد: هماهنگي هاي لازم براي تشکيل کميته سفرهاي نوروزي شهرستان بروجن از ابتداي اسفند امسال به منظور نظارت بر اماکن عمومي و مراکز تهيه و توزيع مواد غذايي و بهداشتي در آستانه سال نو انجام خواهد شد.

وي افزود: جمع آوري و معدوم سازي اصولي زباله هاي عفوني مراکز درماني و مطب هاي خصوصي تمامي پزشکان با همکاري شبکه بهداشت، نظام پزشکي و شهرداري بروجن صورت گيرد.

مرادي گفت: فرهنگ سازي و اطلاع رساني لازم در خصوص جدي گرفتن ممنوعيت استفاده از ظروف يکبار مصرف با پايه نفت و جايگزين کردن آن با پايه گياهي مورد توجه همگان باشد.

وي همچنين گفت: اطلاع رساني و رعايت نکات بهداشتي و فردي در خصوص مبارزه با آنفلوآنزاي حاد پرندگان مورد توجه باشد.

مرادي ضمن بيان اين که موردي از آنفلوآنزاي حاد پرندگان در شهرستان بروجن گزارش نشده است، گفت: اطلاع رساني و رعايت نکات بهداشتي و فردي در خصوص مبارزه با آنفلوآنزاي حاد پرندگان با توجه به فصل کوچ پرندگان مهاجر و استفاده از دو تالاب بين المللي چغاخور و گندمان بايد در دستور کار قرار گيرد.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۸:۱۳

27 Dec 2019