۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۳۸۱۶۵
مديرکل آموزش و پرورش چهار محال و بختياري:

جذب 99 درصد افراد لازم التعليم در شهرستان سامان

مديرکل آموزش و پرورش چهار محال و بختياري از جذب 99 درصد افراد لازم التعليم در شهرستان سامان خبر داد و اظهار داشت: در شاخص علمي دوره ابتدايي در اين شهرستان 99/39 درصد است.
جذب 99 درصد افراد لازم التعليم در شهرستان سامان
به گزارش جهانبین نیوز  به نقل از خبرنگار سامان ما، بهروز اميدي مديرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري در شوراي آموزش و پرورش شهرستان سامان با بيان اينکه بحث شورايي فکر کردن و کار کردن در استان به يک فرهنگ غالب در اين استان تبديل شده است، اظهار داشت: بزررگترين توفيق اين است که همه مسئولين دغدغه آموزش و پرورش را در اين استان دارند.

اميدي با اشاره بر اينکه شوراها بستر خوبي براي حل مشکلات با حضور مسئولين است، افزود: در عرصه آموزش و پرورش بايد وقت و انرژي بيشتري صرف شود چرا که مهم ترين سرمايه گذاري، سرمايه گذاری بر روي نيروي انساني است.

وي با بيان اينکه بالاترين مزيت انسان نسبت به مابقي موجودات در يادگيري علم و دانش است، بيان داشت: از مسير علم و دانش است که تمامي کشور ها مسير توسعه را طي مي کنند.

اميدي با تاکيد بر اينکه آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري با چالش هاي از قبيل کمبود نيروي انساني، فضا و کالبدهاي فيزيکي و چالش منابع اعتباري و مالي روبه رو است، تصريح کرد: پراکندگي هاي که در سطح استان با ۴۱ شهر و ۹۰۰ روستا با جمعيت کم وجود دارد موجب کاهش کيفيت در امر تدريس و کاهش علم و دانش در اين استان شده است.

وي با بيان اينکه در چهار محال و بختياري ۲ هزار کاربري فضاي آموزشي وجود دارد که حدود ۸۰۰ فضاي آموزشي استاندارد و به روز هستند، بيان داشت: ۵۰۰ مدرسه نياز به مقاوم سازي و ۶۰۰ مدرسه ديگر جزء مدارس تخريبي است و براي ساخت مدارس نياز به مشارکت مردمي و خيرين است.

اميدي با اشاره بر اينکه با کمک خيرين تا حدودي ياز ها و کاستي ها مطرف شده است، بيان داشت: در سال جاري ۴۵ ميليارد تومان کمک خيري در بخش خيرين حقوقي و حقيقي و مشارکت هاي مردکمي صورت گرفته است.

وي تصريح کرد: براي بازسازي و تخريب مدارس جديد نياز به کمک هاي بيشتر خيرين و مشارکت هاي مردمي هستيم که نياز به فرهنگ سازي در اين زمينه در سطح استان است.

بهروز اميدي شهرستان سامان داري پتانسيل هاي خوبي است اين شهرستان در سطح استان با کسب ۹۶/۸ درصد رتبه سوم سوادآموزي را در سطح استان کسب کرده است، بيان داشت: شهرستان سامان در شاخص علمي در دوره ابتدايي ۹۹/۳۹ درصد و بالغ بر ۹۹ درصد افراد لازم التعليم را جذب کرده است.

اميدي تاکيد کرد: شاخص علمي در دوره متوسطه اول ۹۷/۶۸ و متوسطه دوم ۸۸/۹۲ درصد است.

وي با اشاره بر اينکه در سطح با سوادي اين شهرستان در بين ۴۲۹ شهرستان کشور رتبه ۷۵ کشور را دارا است، بيان داشت: شاخص باسوادي در استان در شهرستان هاي لردگان، اردل و کوهرنگ نامناسب است و و نزديک به ۵۰ درصد افراد اين شهرستان ها بي سواد هستند.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۵:۴۶

27 Dec 2019