۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۳۸۰۷۸
عامل انساني بلاي جان تالاب هاي بروجن

حريق در تالاب چغاخور/آتش سوزي جرئي بود/خسارتي به تالاب وارد نشد

هنوز چندي از آتش سوزي در تالاب بين المللي گندمان نمي گذرد که اين بار حاشيه تالاب چغاخور به دست عامل انساني طعمه حريق شد.
حريق در تالاب چغاخور/آتش سوزي جرئي بود/خسارتي به تالاب وارد نشد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، هنوز زمان زيادي از آتش سوزي تالاب گندمان نمي گذرد که اين بار زمين هاي اطراف تالاب چغاخور هم به دست عامل انساني طعمه حريق شد اما خوشبختانه خسارتي به تالاب وارد نشد.

عامل انساني علت آتش سوزي در تالاب چغاخور/آتش سوزي جزئي بود

مرتضي منصوري در گفت‌وگو با کلار، عامل انساني را علت آتش سوزي در تالاب چغاخور عنوان کرد و گفت: خوشبختانه آتش سوزي جزئي و در حد دو تا سه جريب بود و به هکتار نمي رسد.

وي با اشاره به اين که پيوست زمين هاي کشاورزي در سه نقطه طعمه حريق شده بود، گفت: پس از مشاهده آتش سوزي با اقدام سريع حريق اطفا و مهار شد.

منصوري ضمن بيان اين که حاشيه تالاب طعمه حريق شده بود، تصريح کرد: آتش سوزي در محل تالاب رخ نداد که احتمال گاز و فعل و انفعالات تالابي باشد.

احتمال آتش سوزي در تالاب گندمان منتفي شده است

وي با اشاره به اين که آتش سوزي در حاشيه تالاب و زمين هاي کشاورزي رخ داد و خاک و گياه تالابي نبود، ادامه داد: خوشبختانه تالاب گندمان با کمک گسترده عوامل آتش نشاني و محيط زيست پمپ گذاري شد و تمام قسمت هايي که طعمه حريق شده بود پوشيده از آب شده است.

رئيس حفاظت محيط زيست شهرستان بروجن با اشاره به اين که احتمال آتش سوزي در تالاب گندمان تا حد زيادي منتفي شده است، گفت: تاکيد مي شود کشاورزان حاشيه تالاب چغاخور از آتش زدن علف هاي خشک خودداري کنند تا حادثه اي رخ ندهد.

گفتي است طي چند وقت اخير تالاب گندمان به دست عوامل انساني دچار آتش سوزي گسترده شد که با تلاش طاقت فرساي نيروهاي مردمي و امدادي مهار شد و پس از مدتي تالاب چغاخور هم از عامل انساني در امان نماند و بخش هايي از آن در آتش سوخت.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۲۷:۴۸

27 Jan 2020