کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طی ۹ ماهه سال جاری صورت گرفت

اعزام بیش از ۴ هزار مددجوی چهارمحال و بختیاری به اردوهای زیارتی و آموزشی

24 دی 1396 ساعت 12:47

معاون امور فرهنگی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: طی ۹ ماهه سال جاری بیش از چهار هزار نفر از اردوهای زیارتی و آموزشی، تربیتی بهره‌مند شدند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ اکبر ایازی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری در نشست هم‌اندیشی حوزه فرهنگی با بیان اینکه طی ۹ ماهه سال جاری بیش از چهار هزار نفر از اردوهای زیارتی و آموزشی، تربیتی بهره‌مند شدند گفت: کمیته امداد با ارائه خدمات فرهنگی به دنبال توانمندسازی فکری و فرهنگی و ارتقاء سطح معنویت خانواده‌های تحت حمایت است.

ایازی با اشاره به اینکه اردوهای زیارتی شامل اعزام به عتبات عالیات، مشهد مقدس، قم و پیاده‌روی اربعین حسینی است افزود: مددجویان اعزام‌شده به اماکن مقدس در مدت یک هفته از برنامه‌های زیارتی و آموزشی و فرهنگی که با هدف تحکیم بنیان خانواده، ایجاد نشاط معنوی و تقویت روحیه خودباوری برگزار می‌شود بهره‌مند می‌شوند.

وی با اعلام اینکه بیش از هزار نفر از مددجویان در قالب طرح «شوق زیارت» به عتبات عالیات و مشهد مقدس اعزام شده‌اند مطرح کرد: طرح «شوق زیارت» باهدف اعزام افرادی که به دلیل ناتوانی مالی به اماکن مقدس مشرف نشده‌اند راه‌اندازی شده است که در استان چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال جاری تعداد ۲۰۹ نفر از مناطق محروم و ۸۳۲ نفر زیارت اولی می‌باشند که پس از شناسایی و ساماندهی به عتبات عالیات و مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان با اعلام اینکه طی ۹ ماهه سال جاری هزار و ۸۹۲ نفر در قالب این طرح اعزام شده‌اند تأکید کرد: خیران و دوستداران اهل‌بیت (ع) برای مشارکت در این طرح می‌توانند با مراجعه به سایت «شوق زیارت» در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای اعزام مددجویان اقدام نمایند.

وی با اعلام اینکه اردوهای زیارتی و آموزشی با هدف ایجاد شور و نشاط و افزایش آگاهی علمی و فرهنگی مددجویان برگزار می‌شود بیان کرد: رویکرد و برنامه‌های کمیته امداد رسیدگی به مسائل آموزشی، تربیتی، اعتلا و ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی بین مددجویان به‌ویژه نوجوانان و جوانان است که در تحقق این امور طی ۹ ماهه سال جاری بیش از سه هزار نفر از این اردوها بهره‌مند شده‌اند.

ایازی به فعالیت کانون‌های دائم و موقت، پیروان ولایت و مجتمع‌های فرهنگی، تربیتی کمیته امداد استان اشاره و مطرح کرد: بیش از هزار نفر از برنامه‌های قرآنی، ۱۴ هزار و ۶۷۴ نفر از برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد و محو بی‌سوادی در قالب آموزش خانواده، بیش از ۹ هزار نفر بهره‌مند از برنامه‌ها و امکانات کانون‌های استان و ۶ هزار و ۸۹۱ نفر از سایر طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی استفاده نموده‌اند که در مجموع بیش از ۳۲۶ میلیون تومان در این سرفصل‌ها هزینه شده است.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 38037

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38037/اعزام-بیش-۴-هزار-مددجوی-چهارمحال-بختیاری-اردوهای-زیارتی-آموزشی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir