کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نفس ها بند آمد

ريزگردها آسمان گندمان را فرا گرفت/کانون گرد و غبار محلي است/گروه هاي حساس در شهر تردد نکنند

4 دی 1396 ساعت 12:47

در پي موجي از ريزگردها در آسمان شهر گندمان هواي اين شهر به شدت آلوده و ناسالم شده به طوري که وزش باد شديد وضعيت ناگواري را ايجاد کرده است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، در پي موجي از ريزگردها به آسمان گندمان هواي اين شهر به شدت آلوده و ناسالم شد؛ اين شرايط از صبح امروز آغاز شده و هم‌اکنون افق ديد در اين شهر به‌ شدت کاهش يافته است.

منابع محلي ريزگردها و گرد و خاک را ناشي از مرغزار "حلو" نزديک تالاب گندمان مي دانند.

بر اساس اخبار و گزارش هاي رسيده ريزگردها که از شب گذشته آغاز شده نفس کشيدن را در شهر گندمان سخت کرده و مردم در معرض هواي ناسالم قرار گرفته اند.

در حال حاضر با وزش باد شديد در شهر گندمان گرد و خاک اين منطقه را فرا گرفته است و مردم اين شهر از پايين بودن کيفيت هوا رنج مي برند.

وزش باد شديد موجب خيزش گرد و خاک در سطح شهر شده به طوري که مدارس و تمام خانه ها را خاک فرا گرفته و در حال گسترش به شهرهاي ديگر است.

شدت ريزگردها به اندازه اي است که خودروها با چراغ روشن در حال تردد در جاده هاي گندمان و بلداجي هستند.

کانون گرد و غبار محلي است/استفاده نادرست از مراتع "حلو"

مرتضي منصوري رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بروجن در همين خصوص به کلار، گفت: کانون ريزگردها و گرد و غبار در شهر گندمان محلي است.

منصوري اضافه کرد: بخشي از مراتع "حلو" اطراف تالاب گندمان چون به شدت استفاده نادرست شده پوشش گياهي آن از بين رفته است و وزش باد شديد باعث کانون آلودگي و ريزگردها در اين منطقه شده است.

وي به کانون عظيمي از گرد و خاک و ريزگردهاي شديد در اين منطقه اشاره کرد و گفت: باد غالب به سمت شهر گندمان وضعيت ناگواري را ايجاد کرده است.

منصوري ضمن بيان اين که با کاسته شدن سرعت باد و بارندگي وضعيت بهبود مي يابد، گفت: پيگير طرح هاي اصلاحي مانند درختکاري هستيم که به صورت بادشکن از گرد و خاک جلو گيري کند تا به سطح شهر وارد نشود.

گروه هاي حساس در شهر تردد نکنند

رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بروجن ادامه داد: اگر عمليات اصلاحي در پوشش گياهي اين منطقه ايجاد شود با تامين آب و کاشت درخت و درختچه از خيزش گرد و خاک جلوگيري مي شود.

وي توصيه کرد: گروه هاي حساس، آسيب پذير و کودکان در محيط باز فعاليت نکنند و سالمندان از تردد در محيط شهر خودداري کنند.

انتهاي پيام1026ج/۵۴۰ک


کد مطلب: 37742

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37742/ريزگردها-آسمان-گندمان-فرا-گرفت-کانون-گرد-غبار-محلي-گروه-هاي-حساس-شهر-تردد-نکنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir