کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماينده مردم بروجن در مجلس:

جاده شهرکرد بروجن تبديل به قتلگاه شده است/تاکيد بر رفع نقاط حادثه خيز

30 آذر 1396 ساعت 20:07

نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي گفت: متاسفانه به خاطر تعلل و کم کاري ها شاهد تصادف و از بين رفتن مسافراني هستيم که از جاده بروجن شهرکرد عبور مي کنند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، دکتر خديجه ربيعي در نشست مشترک شوراي برنامه ريزي و توسعه استان و شوراي اداري شهرستان بروجن که با حضور استاندار چهارمحال و بختياري و جمعي ديگر از مسئولان برگزار شد به ظرفيت ها، استعدادها و جاذبه هاي گردشگردي شهرستان بروجن اشاره کرد و افزود: شهرستاني با اين همه پتانسيل متاسفانه بالاترين نرخ بيکاري را دارد.

وي با اشاره به پروژه انتقال آب بن-بروجن، افزود: با توجه به تغييري که در لايحه بودجه صورت گرفته و انتقال کارفرماي اين پروژه از آب منطقه اي به آب نيرو نگراني هايي را در ذهن مردم شهرستان بروجن ايجاد کرده است.

ربيعي تصريح کرد: با توجه به اين که پيش بيني شده سال ۹۷ آب بتواند در اختيار مقصد پروژه بن بروجن قرار بگيرد تغيير کارفرماي اين پروژه منجر به آن نشود که با فوت وقت آب ديرتر در اختيار مقصد قرار بگيرد که در اين وضعيت با مشکلات عديده اي در بحث آب شرب مواجه خواهيم شد.

ربيعي با اشاره به مشکلات آب شرب مردم بروجن در سالهاي اخير، گفت: شهر بروجن، نقنه، فرادنبه و سفيد دشت با بحران آب شرب مواجه بودند.

نماينده مردم بروجن با بيان اين که خشکسالي سايه بدي بر شهرستان بروجن افکنده است، ادامه داد: سفره هاي آب زير زميني بيشترين تنزل را داشته اند.

پروژه سد امام قيس بدون تکليف مانده است

وي با اشاره به بيکاري کشاورزان و مهاجرت جوانان از شهرستان بروجن، گفت: زير ساخت هاي اشتغال در شهرستان بروجن وجود ندارد که يکي از دلايل آن بحث آب است.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي در ادامه به پروژه شهداي چشمه علي سولگان اشاره کرد و گفت: اين پروژه يکي از مطالبات ويژه مردم شهرستان بروجن است؛ چرا طي ۲۰ سالي که اين پروژه مصوب شده تخصيص اين شهرستان با توجه به نيازي که دارد رها شده است.

سبزه کوه، پروژه ملي و نجات بخش شهرستان بروجن/نبود صنايع تبديلي در بخش کشاورزي

عضو کميسيون اجتماعي مجلس در ادامه با بيان اين که پروژه سد امام قيس بدون تکليف است، افزود: چندين سال اين پروژه آغاز شده و مطالبه جدي مردم منطقه است؛ اين پروژه مي تواند در مهار آب و توسعه کشاورزي مورد استفاده قرار گيرد.

وي با اشاره به پروژه ملي سبزه کوه و نجات بخش شهرستان بروجن، ادامه داد: اين پروژه ۲۰ سال قدمت دارد و تا کنون ۱۳۰ ميليارد تومان براي اين پروژه از بيت المال هزينه شده از سال ۹۴ متوقف شده است.

ربيعي به پروژه پتروشيمي بروجن نيز اشاره کرد و گفت: اين پروژه با ۱۵ سال قدمت که از تاکيدات مقام معظم رهبري به استان چهارمحال وبختياري بوده و مجوز قطعي خوراک دارد متاسفانه دچار فوت وقت شده است.

نماينده مردم بروجن ادامه داد: پروژه پتروشيمي بروجن که موجب ايجاد توازن، رفع محروميت و اشتغال زايي مي شود بدون پيشرفت باقي مانده است.

محور شهرکرد بروجن تبديل به قتلگاه شده است

ربيعي با اشاره به نبود صنايع تبديلي در بخش کشاورزي، گفت: محصول سيب زميني اين منطقه از نظر کيفيت بهترين و بيشترين توليد را دارد.

وي به مشکلات شهرک هاي صنعتي و شبکه هاي آب و فاضلاب نيز اشاره کرد و اجراي تکميل شبکه هاي فاضلاب در شهرستان بروجن را خواستار شد.

نماينده مردم بروجن در مجلس در ادامه با بيان اين که زير ساخت هاي اوليه گردشگري در بروجن ايجاد نشده است، گفت: شهرستان بروجن با توجه به شرايط آب و هوايي و موقعيت جغرافيايي مي تواند بستري براي ايجاد کمپ هاي ملي باشد.

تاکيد بر رفع نقاط حادثه خيز

وي با بيان اين که محور شهرکرد بروجن تبديل به قتلگاه شده است، گفت: متاسفانه به خاطر تعلل و کم کاري ها شاهد تصادف و از بين رفتن مسافراني هستيم که از اين مسير عبور مي کنند.

نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: اگر پيمانکار اين پروژه توانايي لازم را ندارد نظارت شود تا سريعا اين محور تکميل شود.

عضو کميسيون مجلس شوراي اسلامي به رفع نقاط حادثه خيز شهرستان بروجن تاکيد کرد و گفت: اين مسائل با قوت و قدرت بيشتري انجام شود تا مسيرهاي شهرستان بروجن تبديل به قتلگاه نشود.

انتهاي پيام/۵۴۰ ک


کد مطلب: 37690

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37690/جاده-شهرکرد-بروجن-تبديل-قتلگاه-شده-تاکيد-رفع-نقاط-حادثه-خيز

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir