۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۳۷۶۴۹
در اولين جلسه پيشگري از آسيب هاي اجتماعي در هوره

صميميت و پذيرش فرزندان، قدم بزرگي براي تربيت است

رئيس آموزش و پرورش سامان با بيان اينکه شايد مشکلات امروز مسئله هايي است که ديروز ديده نشده اند، بيان داشت: صميميت با فرزندان و پذيرش آنها مي تواند قدم بسيار بزرگي براي تربيت آنها باشد.
صميميت و پذيرش فرزندان، قدم بزرگي براي تربيت است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، اولين جلسه پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي با حضور گسترده از والدين هفت آموزشگاه بخش هوره وکارشناساني از اداره کل استان، بهزيستي، دادگستري و نيروي انتظامي شهرستان تشکيل شد اين جلسه با استقبال خانواده ها مواجه شد.

محمد دهقاني رئيس آموزش و پرورش شهرستان با بيان اينکه مقام معظم رهبري تاکيد بسيار زيادي براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي داشته اند و در اين مورد بايد کار فوق العاده انجام داد، اذعان داشت: بايد باور کنيم که فرزندان ما با فرزندان چند سال پيش تفاوت زيادي دارند و روش تربيتي که گذشته بکار مي گرفتيم کمي متفاوت شده و اين موضوع مهارتهاي جديد و بروز شدن اطلاعات ما را مي طلبد.

دهقاني تصريح کرد: ما از خودمان بايد شروع کنيم تا مهارت درست زندگي کردن را بياموزيم و آن را به فرزندانمان هم انتقال دهيم و لازمه اين توانايي دانايي است.

وي با بيان اينکه شايد مشکلات امروز مسئله هايي است که ديروز ديده نشده اند، بيان داشت: صميميت با فرزندان و پذيرش آنها مي تواند قدم بسيار بزرگي براي تربيت آنها باشد.

دهقاني افزود: شايد ريشه بسياري از آسيب هاي اجتماعي عدم آشنايي کافي فرزندانمان با مهارتهاي اجتماعي باشدکه اين مهارت بايد از طريق آموزش هاي متفاوت در خانواده ها و جوانان تقويت شود.

وي با بيان اينکه فرزندان ما هنوز خود را نشناخته اند و آگاهي و شناخت کافي از خود ندارند، اذعان کرد: با آموزش مهارتهاي زندگي مانند دوست يابي، تقويت ارزش هاي ديني، تقويت عزت نفس واحترام به خود وديگران درمدرسه وخانواده مي توان اين شناخت رادرآنهاتقويت کرد.

دهقاني تصريح کرد: بايد سعي کنيم فرزندان ما به هويت واقعي خود دست پيداکنند تا در انتخاب والگوپذيري دراطراف خود به دقت کافي برسند.

وی گفت: نمي توان اين موضوع را انکار کرد که همه ما مصون از آسيب ها هستيم فقط يک موضوع را بياد داشته باشيم که بچه هاي ما آن چيزي مي شوند که خود ما هستيم و آنها آينه تمام نماي خود ما هستند.

گفتني است که جلسه با طرح سوالاتي از سوي والدين بصورت پرسش و پاسخ ادامه پيدا کرد و مشاوره هايي از سوي کارشناسان بصورت گروهي انجام گرفت.

اين جلسات در پنج دوره برنامه ريزي شده است که تا آخر سال ادامه پيدا خواهد کرد.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۴:۰۵

27 Dec 2019