۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۳۷۵۷۵
مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهركرد:

آرمان‌گرايي و مطالبه‌گري از مسائل ضروري براي دانشجويان است

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهركرد آرمان‌گرايي و مطالبه‌گري را از مسايل ضروري فعاليت دانشجو برشمرد و گفت: دانشجو بايد قول و عمل صادقانه را از ريا و فريب تشخيص دهد و در راه رسيدن به حقوق خود مطالبه‌گر باشد.
آرمان‌گرايي و مطالبه‌گري از مسائل ضروري براي دانشجويان است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از منطقه آزاد؛ آيين گرامي داشت روز دانشجو با حضور دکتر مجتبي صديقي، معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري و رئيس سازمان امور دانشجويان، مهندس ذوالفقار يزدان مهر رئيس صندوق رفاه دانشجويان، مهندس علي پرهيزکار ابيانه، معاون پشتيباني و مديريت منابع سازمان امور دانشجويان، دكتر عباس قنبري عديوي قائم مقام رئيس صندوق رفاه دانشجويان، شايان شامحمدي رئيس دانشگاه شهركرد، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سعيد صفي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، اعضاي هيأت رئيسه دانشگاه و دانشجويان در دانشگاه شهركرد برگزار شد.

مشكلات زيادي براي تأمين رفاه و امكانات دانشجويان دانشگاه شهركرد وجود دارد

شايان شامحمدي رئيس دانشگاه شهركرد در اين آيين، ضمن خيرمقدم به حاضران و تبريك روز دانشجو، مطالبات جنبش دانشجويي در سال ۳۲ را آزادي‌خواهي، استكبار‌ستيزي و عدالت‌خواهي عنوان كرد و گفت: در سال‌هاي اخير مطالبات دانشجويان به سمت مسائل صنفي، كارآفريني و كاريابي سوق پيدا کرده است.

وي در ادامه با ارائه گزارشي از روند توسعه دانشگاه شهركرد از سال ۹۳ تا ۹۶ گفت: از سال ۹۳ جهت‌گيري عملكرد مسئولين دانشگاه، تأمين امكانات رفاهي دانشجويان بود كه در همين راستا افزايش پهناي باند اينترنت، حذف كرايه‌ اتوبوس، راه‌اندازي كتابخانه مركزي با مساحت ۷۵۰۰ مترمربع، افزايش کمک هزينه‌ي پايان‌نامه‌ها، تأسيس مركز نوآوري دانشگاه، نوسازي زيرساخت‌هاي خوابگاهي، راه اندازي مركز مانيتورينگ و كنترل عمليات شبكه در دانشگاه، تكميل امكانات سالن‌هاي ورزشي، جلب حمايت خيرين جهت افزايش فضاي خوابگاهي و رفع مشكلات دانشجويي، احداث بازارچه و توسعه‌ي سلف آزاد، تغيير شبكه‌ي فاضلاب و...، بخشي از اقدامات صورت گرفته جهت بهبود وضعيت دانشجويان دانشگاه شهركرد مي‌باشد.

رئيس دانشگاه شهركرد با اشاره به بندي از قانون مصوب برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوري اسلامي ايران مبني بر تأسيس خوابگاه‌هاي دانشجويي از سوي دولت، گفت: طرح اين قانون توسط دانشگاه شهركرد ارائه شد و اميدواريم با بهره گيري از اين قانون كمبود فضاي خوابگاهي دانشگاه جبران شود.

شامحمدي با اشاره به حضور متوليان رفاه دانشجويي در دانشگاه شهركرد تصريح كرد: در حال حاضر مشكلات زيادي براي تأمين رفاه و امكانات دانشجويان دانشگاه شهركرد وجود دارد كه پيش بيني مي شود با اعتباري بالغ بر دو ميليارد و هشتصد ميليون تومان اين معضلات رفع گردد و خواستار توجه و حمايت بيش از پيش وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري از دانشگاه شهركرد شد.

آرمان‌گرايي و مطالبه‌گري از مسايل ضروري فعاليت دانشجويان است

حجت الاسلام والمسلمين سعيد صفي، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهركرد نيز در اين مراسم گفت: دانشجويان دانشگاه تهران ۷۰ سال پيش به عنوان مؤذنين جامعه در مقابل استكبار ايستادند و با شهادت خود فصل جديدي در تاريخ دانشگاه ايجاد كردند.

وي آرمان‌گرايي و مطالبه‌گري را از مسايل ضروري فعاليت دانشجو برشمرد و گفت: دانشجو بايد قول و عمل صادقانه را از ريا و فريب تشخيص دهد و در راه رسيدن به حقوق خود مطالبه‌گر باشد.

بيکاري ۱۸ هزار فارغ‌التحصيل در چهارمحال و بختياري

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهركرد به استعدادهاي فراوان چهارمحال و بختياري اشاره كرد و افزود: متأسفانه پتانسيل‌هاي اين استان ازجمله سرمايه‌ انساني كمتر مورد توجه قرار گرفته است و برهمين اساس اين استان با ۱۸ هزار فارغ‌التحصيل بيكار دانشگاهي، بيشترين آمار بيكاري را در كشور دارد و مسئولين ضرورت دارد، جهت رفع بيکاري در اين حوزه تلاش نمايند.

حجت الاسلام و المسلمين دكتر سعيد صفي در پايان، بر افزايش فضاي خوابگاه متأهلين در دانشگاه شهركرد به عنوان زمينه ساز ازدواج آسان و احداث استراحت‌گاه دانشجويان غيرخوابگاهي تأكيد و ابراز اميدواري كرد كه با تلاش مسئولين و حمايت آنها از دانشگاه شهركرد شاهد رشد و شكوفايي اين دانشگاه و موفقيت هرچه بيشتر فارغ التحصيلان دانشگاه در عرصه‌ي كارآفريني و بهبود اقتصاد كشور باشيم.

گفتني است، در ادامه‌ي اين برنامه روسا و دبيران تشكل‌هاي مختلف دانشجويي دانشگاه شهركرد، نظرات و مطالبات خود را پيرامون مسائل مختلف مطرح كردند و معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري و رئيس سازمان امور دانشجويان و رئيس صندوق رفاه دانشجويان ضمن پاسخگويي به اين مطالبات، جهت بهبود وضعيت دانشجويان قول مساعد دادند.

شايان ذکر است، معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري و رئيس سازمان امور دانشجويان، رئيس صندوق رفاه دانشجويان، قائم مقام رئيس صندوق رفاه دانشجويان ومعاون پشتيباني و مديريت منابع سازمان امور دانشجويان با همراهي رئيس دانشگاه شهركرد از پروژه‌هاي عمراني احداث شده و در حال احداث دانشگاه نيز بازديد كردند.

انتهای پیام1026ج/920م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۵:۴۵

21 Feb 2020