۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۳۷۴۹۶
امام جمعه شهرستان بن:

قدس، امروز نماد اتحاد، بيداري و هوشياري اسلامي است

امام جمعه شهرستان بن گفت: مسئله فلسطين مسئله همه مسلمانان است و فلسطين و قدس امروز به عنوان اولين قبله مسلمان بايد نماد اتحاد و نماد بيداري و هوشياري اسلامي بشود.
قدس، امروز نماد اتحاد، بيداري و هوشياري اسلامي است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر، حجت السلام سيد حسن مير افضلي در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته ضمن دعوت به تقواي الهي گفت: مومنان هميشه و در همه حال در حال انفاق بوده و از بهترين وسايل که دارند به نحو احسن انفاق کرده و سختي را به جان خود مي خرند تا دست همنوع خود را بگيرند.

وي افزود: در بعضي از آيات قرآن کريم آمده است انسان بسیار حريص و بخيل و و عجول مي باشد اگر انسان نتواند اين اخلاقيات را در خود کنترل کند باعث مي شود عاقبت به خير نشود.

ميرافضلي بيان داشت: البته حرص مانند حرص در علم آموزي و کمک به فقرا و انجام عمل صالح در بعضي موارد که امر به نيک و خوبي هست بسيارخوب است و انسان بايد از تمام اخلاقيات و خلقيات که خداوند در او قرار داده است به نحو احسن استفاده کند.

وي مطرح کرد: ياد قيامت بودن هم آثار اجتماعي دارد و هم آثار فردي؛ اگر انسان نيک انديش باشد مي بيند که بعد از عمري زندگي کردن و لذت حلال بردن از زندگي در آخر با مرگ رو به رو شده و اگر باور به قيامت نداشته باشند به پوچي و نيستي مي رسد و مي بينند که در آخر چيزي ندارند ولي اگر ياد قيامت در دلشان باشد با اميد به قيامت زندگي مي کند و مي داند که در آخرت هم زندگي وجود دارد و مي داند که پاداش و جزاي عمل خود را در آنجا خواهد ديد از خيلي از انحرافات جلوگيري مي کنيد و مي گويد که در قيامت بايد پاسخ گويي عمال خودم باشم.

وي ضمن اشاره به  ديدار سران سه قوه و جمعي از مسئولان سفرا و نمايندگان کشورهاي اسلامي با مقام معظم رهبري گفت: ايشان در اين ديدار نکات بسيار ارزشمند و مهمي را تاکيد کردند که ان شالله براي ما چراغ هدايت و روشني خواهد بود.

خطيب نماز جمعه بن گفت: خداوند در بعثت پيامبران خود ايستادگي و مقاومت را به همه تاکيد کرده است و اگر اين دو مورد در جامعه انقلابي ما اتفاق بيافتد و الگو بشود تمامي جوامع اسلامي ما سربلند و سرافراز خواهد شد.

وي با بيان اينکه خيلي از مشکلات کشورهاي اسلامي که الان در گمراهي و ضلالت به سر مي برند اين است که دستوارت الهي را فراموش کرده و همين عامل باعث خواهد شد که اينها نابود شودند گفت : جاهليت مدرن همين است که انسان خداوند را فراموش کند و جاي خداوند بت پرستي و شرک را جايگزين کند.

وي افزود: دواي درد جامعه اسلامي وحدت است که دشمنان از آن بيزارند و اگر وحدت در سراسر جهان و جامعه اسلامي شکل بگيريد و دستوارت دين به طور صحيح انجام شود آنگاه مدينه فاضله شکل خواهد گرفت و اينها با اصل اسلام ناب محمدي مشکل دارند.

خطيب نماز جمعه بن گفت: آنهايي که فکر مي کنند پيروزي در همراهي با افراد ظالم و گمراهان است بدانند همراهي با ظلم نتيجه اي جز بدبختي و نابودي ندارد و کساني که اميدشان در عصر هاي گذشته اميدشان به امريکا و اسرائيل بود مانند صدام؛قذافي و… عاقبتشان چه شد، اينهايي که دست به سينه آمريکا بودند در نهايت به بدبختي و رذالت کشيده شدند.

وي بيان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر امروز اينها مسئله فلسطين و پايتخت شدن قدس را اينگونه مطرح مي کنند اين به خاطر ناتواني و عجز آمريکا و همپيمانان شان است و شکست هاي که در جاهاي ديگه خورده اند اينجا بايد با هياهو و سر و صدا جبران شود.

ميرافضلي گفت: چند وقت پيش موضوع استيضاح ترامپ مطرح شد و شدت گرفت که از کارها و افراطي گري هاي اين شخص جلو گيري شود ولي ترامپ براي اينکه در کنگره استيضاح نشود موضوع انتقال پايتخت به قدس را مطرح کرده تا بتواند از لابي صهيونيستي خود استفاده کند تا بتواند جايگاه خود را محکم کند و موفق هم شد.

وي گفت: متاسفانه فساد بعضي از کشورهاي اسلامي که در پشت رژيم صهيونيستي قرار گرفته اند زياد شده است و  خودشان مي دانند که واکنش جهان اسلام به اين امر بسيار سخت خواهد بود و هزينه هاي زيادي را در بر خواهد داشت به همين علت و عقب افتادن استيضاح ترامپ اعلام کردن که انتقال پايتخت به قدس بيش از شش ماه طول خواهد کشيد و با اين کارها براي خود زمان مي خرند.

وي بيان داشت: مقام معظم رهبري  فرموند امروز مسئله فلسطين مسئله مسلمانان است و فلسطين و قدس امروز به عنوان اولين قبله مسلمان بايد نماد اتحاد و نماد بيداري و هوشياري اسلامي بشود.

انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۹:۱۵

8 Feb 2020